כחלון החליט: הפחתה של 19% מס לחברות הגדולות

    "יש בעולם מאבק אדיר על החברות הגדולות, שר האוצר משה כחלון החליט, חברה המכניסה במחזור 10 מיליארד שקל בשנה יזכו להנחה המשמעותית", אולם יש לציין שחברות בודדות בארץ מכניסות מחזור של 10 מיליארד בשנה.
    admin2 No Comments on כחלון החליט: הפחתה של 19% מס לחברות הגדולות

    משרד האוצר קבע; החברות הגדולות ישלמו רק 6% • ההגיון: מעבר של חברות לישראל יכניס לקופת המדינה מאות מיליוני שקלים בשנה • מוטי בסוק כתב דה מרקר במהדורת הבוקר עם מרדכי לביא: מרגיז לשמוע שהם משלמים מס נמוך אולם הרציונאל זה תעסוקה

    שר האוצר, משה כחלון צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    "יש בעולם מאבק אדיר על החברות הגדולות, שר האוצר משה כחלון החליט, חברה המכניסה במחזור 10 מיליארד שקל בשנה יזכו להנחה המשמעותית", אולם יש לציין שחברות בודדות בארץ מכניסות מחזור של 10 מיליארד בשנה.
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר האוצר, משה כחלון, אימץ הצעה לקביעת שיעורי מס מופחתים לחברות היי טק גדולות ובינוניות. לפי התוכנית, חברות היי טק שהכנסותיהן השנתיות גבוהות מעשרה מיליארד שקל ישלמו מס חברות של 6% בלבד, ומס של 4% בלבד על חלוקת דיווידנדים.

    במהדורת הבוקר של קול חי הסביר מוטי בסוק כתב דה מרקר למוטי לביא את ההגיון מאחורי ההחלטה:  "יש בעולם מאבק אדיר על החברות הגדולות, שר האוצר משה כחלון החליט, חברה המכניסה במחזור 10 מיליארד שקל בשנה יזכו להנחה המשמעותית", אולם יש לציין שחברות בודדות בארץ מכניסות מחזור של 10 מיליארד בשנה.

    כיום מתנהלת מלחמה סמויה בין ארגון המדינות המפותחות (OECD) לבין משרד האוצר לגבי התשלומים, בעוד הארגון חותר להחלטה שהתשלומים ישולמו ממדינות שבהם החברות מייצרות את  התעסוקה מנגד שר האוצר כחלון חושש מהחלטה זו, ומחשש שיצליחו הוא יוזם את התכנית כאמור. ולכן הוא קורא לאותן חברות הגדולות באו להשקיע בארץ והפיתיון הוא בתשלומי מס נמוכים מהרגיל. מאחורי ההחלטה עומד גם השיקול שאותן חברות מסייעות לתעסוקה בארץ ומשכך המדינה תוכל להכניס כסף ממקורות אחרים

    לדברי מוטי בסוק: "נכון שזה מרגיז לשמוע שהם משלמים מס נמוך אולם הרציונאל זה תעסוקה, החברות הגדולות בפועל לא משלמות את המס שרשום בספר המיסים ואף מקבלות הנחות מפליגות רק בשביל שישקיעו בארץ.



    0 תגובות