סגן השר מנע ביטול תורה מעשרות אלפי אברכים

    "לא יתכן שעמלי התורה השוקדים על תלמודם ייאלצו לכתת רגליהם ולבטל תורה בכדי להשיג את מעט התקציב עבור כלכלת משפחתם"
    איתי גדסי No Comments on סגן השר מנע ביטול תורה מעשרות אלפי אברכים

    הקץ לטרטורים והביורוקרטיה המתישה • הישג לסגן שר האוצר ח"כ יצחק כהן: אישור מקוון לקבלת דמי הבטחת הכנסה לאברכים • "מהלך חשוב והכרחי עבור עמלי התורה למניעת טורח מיותר וביטול תורה"

    צילום: Shlomi Cohen/Flash90
    "לא יתכן שעמלי התורה השוקדים על תלמודם ייאלצו לכתת רגליהם ולבטל תורה בכדי להשיג את מעט התקציב עבור כלכלת משפחתם"
    22:48
    16.04.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל במסר מיוחד על הלילה הניסי במוצאי שבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מהפכה בקבלת דמי הבטחת הכנסה לאברכים: סגן שר האוצר ח"כ יצחק כהן פעל לביטול הביורוקרטיה המתישה של אלפי האברכים המבקשים את דמי אבטחת ההכנסה.

    עד כה, נאלצו האברכים לגשת לרשות המיסים, להמתין בתורים ארוכים ולהצטייד בטופס אישור מרשות המיסים – מס רכוש על מצבת נכסים לבדיקת זכאותם. לאחר מכן היו נדרשים לנדוד למשרד החינוך ולהציגו שם בכדי לקבל את דמי הבטחת ההכנסה. עוד התברר, כי אברכים רבים לא קיבלו את האישור המיוחל מרשות המיסים לאחר שזו לא נערכה לכמות האברכים הפונים ולא הצליחה להגיע אל הנתונים בפרק הזמן המבוקש.

    לאור המצוקה והפניות הרבות שהגיעו ללשכתו, נכנס סגן שר האוצר ח"כ יצחק כהן לעובי הקורה ופעל לביטול הביורוקרטיה המסורבלת וסבלם של האברכים. בסיכום שהשיג מול רשות המיסים ומנהל האגף מוסדות תורניים במשרד החינוך, הליך האישורים יתבצע באופן הבא: האגף במשרד החינוך ישלח לרשות המיסים את הרשימה המלאה של האברכים הזכאים לדמי הבטחת הכנסה, ואלו יעשו עבורם את הבדיקה, ישלחו את האישורים המבוקשים למשרד החינוך. באופן הזה יקבלו האברכים את דמי הבטחת ההכנסה באופן מהיר ויעיל ללא הטרחה והטלטולים שהיו נדרשים עד כה.

    סגן השר כהן אמר כי "מדובר במהלך חשוב והכרחי עבור האברכים. לא יתכן שעמלי התורה השוקדים על תלמודם ייאלצו לכתת רגליהם ולבטל תורה בכדי להשיג את מעט התקציב עבור כלכלת משפחתם. אני מודה למר מאיר אסולין סמנכ"ל מסמ"ק ולמר עמוס צייאדה מנהל אגף מוסדות תורניים במשרד החינוך שנרתמו לנושא, נטלו לידיהם את הטיפול באישורים, וקיצרו את ההליכים באופן משמעותי לקבלת הבטחת ההכנסה".



    0 תגובות