מבקר המדינה • טור ביקורת שבועי: ובחרת בחיים

    אלה היו שלוש עצות מועילות לחיים הפשוט ולכל האוהבים לחיות את החיים הפשוטים. ואתם הקוראים מוזמנים לבדוק אם הן עוזרות במציאות ופשוט לבחור עצה אחת לפחות בכל יום שהרי כבר כתוב בתורתנו: ובחרת בחיים.
    אריאל שרפר 1 Comment on מבקר המדינה • טור ביקורת שבועי: ובחרת בחיים

    "הוא לא רוצה להיות ראש-ממשלה, לא יושב במאהל-מחאה סמוך לבית רה"מ, לא עומד בראש ארגון חברתי לזכויות אדם שמקבל כספים ממדינות זרות, ולא מעוניין להיבחר לתפקיד ראש-עיר, סתם חיים" • טורו של שרפר

    מגיש ועורך החדשות, אריאל שרפר
    אלה היו שלוש עצות מועילות לחיים הפשוט ולכל האוהבים לחיות את החיים הפשוטים. ואתם הקוראים מוזמנים לבדוק אם הן עוזרות במציאות ופשוט לבחור עצה אחת לפחות בכל יום שהרי כבר כתוב בתורתנו: ובחרת בחיים.
    19:28
    24.04.24
    אבי יעקב 1 Comment on קוגל או נשק חם? הדרישות של הרב ברושויסברגר לגיוס בצה"ל • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תרשו לי להכיר לכם את חיים.

    הוא לא רוצה להיות ראש-ממשלה, לא יושב במאהל-מחאה סמוך לבית רה"מ, לא עומד בראש ארגון חברתי לזכויות אדם שמקבל כספים ממדינות זרות, ולא מעוניין להיבחר לתפקיד ראש-עיר, ראש קהילה או ראש ועד-הבית. סתם חיים. כל מה שהוא רוצה בחיים- זה פשוט לחיות.

    אבל מה לעשות ש-"פשוט לחיות" במדינת-ישראל כיום זה ממש לא פשוט- וכל אזרח ממוצע ורגיל כמו חיים צריך לצאת מביתו מדי יום בחשש שיקרה בדרכו אסון בלתי צפוי חס-וחלילה כמו למשל תאונה מחרידה ובלתי-צפויה או מטורף מוסת לשנאה שהחליט משום מה שלחיים לא מגיע לחיות, ובעצם למה להגביל את הסכנות רק ליציאה מהבית? הרי לצערנו הרב והגדול מנשוא למדנו לאחרונה שגם לתוך בתים שאמורים להיות מרחב מוגן ומגן יכולים לחדור אסונות גדולים ומחרידים…

    אז איך למען השם חיים אמור פשוט לחיות שהחיים כאן הפכו להיות כ"כ לא פשוטים?

    על ידי בחירה מודעת של אדם חכם ובעל יכולת לקבל החלטות נבונות לנטרל את כל אותם "רעשי הרקע" שמנסים לסבך לחיים את החיים כמעט בכל רגע ולהקשות עליו להתמודד עם המציאות הקשה ממילא באמצעות ים של פרשנויות, חיטוטים בפצעים, וחיפוש אשמים ישנים ופרשות טיפשיות חדשות שככל הנראה יעשו לחיים כאב בראש ואולי גם דמעות של כעס בעיניים (וכל מה שנכתב על חיים נוגע גם לכל חי כי טוב)

    וכדי להקל על חיים את החיים הנה שלוש עצות מועילות להקלה מהירה במקרה של עודף חדשות רעות וכל אחד יבחר כטוב בעיניו מה לעשות ומה להשאיר בגדר של "המלצת המבקר":

    1. לא תרבה שיחה בווטסאפ- זירת ההודעות זוללת הבטריות לניידים הלא-ממש חכמים הפכה בתקופה המודרנית לכיכר-השוק שבה כל אחד יכול לזרוק את זבלו ותסכולו ואפילו נדמה לעיתים שהרשת הלוכדת כמה שיותר ממסרנים קדחתניים מנסה להפיל בתוכה גם עיתונאים צמאי כותרת וחסרי מזומנים לזימון שהופכים כל זבוב קטן על הקיר לפיל שיצא משליטה במליאת הכנסת. לכן מומלץ למי שרוצה לחיות ללא לחץ-דם גבוה וחרדות קיומיות למעט בשימוש בזירת המסרים הפתוחה מדי לקהל הרחב וההיסטרי שלצערנו גם נוטה לצרף תמונות וסרטונים מזעזעים בזמן-אמת בלי טשטושים ובלי עכבות מוסריות וגם בלי להתרגש יותר מדי מהאפשרות שהתמונה ששיתף בלחיצת אצבע אחת עלולה להרוס את החיים להרבה אנשים

    2. פרשנים לא נעלבים כשלא מקשיבים- פרשנים הם אנשים שאומנותם היא קבלת תשלום מכלי תקשורת שונים כדי לפשט דברים לציבור אך משום מה מתעקשים לסבך אותם הרבה יותר. לפיכך מומלץ בזאת לכל אדם שאינו אוהב להתעצבן בנהיגתו עד כדי סכנה חלילה להעביר לדיסק החדש של פריד או כל אמן אחר שזמרתו אומנותו בכל פעם שפרשן מאיים להוציא אותו משלוותו.

    3. חכמים היזהרו בבחירותיכם- באנגלית יש משפט שאומר: Be careful what you wish for כלומר היזהר במה שאתה מבקש-כי אתה עלול לקבל זאת. ולכן כל מי שמאחל לעצמו דברים גדולים ונשגבים צריך לדעת שכל בחירה חדשה בחיים עלולה להביא אתה יתרונות וחסרונות ולכל החלטה משמעותית יש השלכות רחבות שלא בטוח שנלקחו בחשבון ובכובד ראש עד לכדי הזדקקות לאקמול. יש משפט לא פחות טוב מהמשפט באנגלית שאומר: אין חכם כבעל הניסיון- ולכן כדאי לנסות לנהוג בכל כיוון בחיים בשיטת סוף מעשה במחשבה תחילה ובמיוחד כשנוהגים באמת על כבישים שמיום ליום הולכים ונהיים מסוכנים יותר לחיים ובמיוחד לאלה שרוצים להאריך אותם בבריאות ובשלימות אברים עד כמה שאפשר.

    אלה היו שלוש עצות מועילות לחיים הפשוט ולכל האוהבים לחיות את החיים הפשוטים. ואתם הקוראים מוזמנים לבדוק אם הן עוזרות במציאות ופשוט לבחור עצה אחת לפחות בכל יום שהרי כבר כתוב בתורתנו: ובחרת בחיים.



    1 תגובות

    מיין תגובות