- רדיו קול חי - -

המהלך החשאי להשבת הרכוש היהודי שנגזל במדינות ערב

האם ישראל פועלת באופן חשאי להשיב רכוש יהודי גנוב ממדינות ערב ואיסלאם? אתמול (רביעי) התכנסה ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות לדון בנושא השבת הרכוש היהודי שנגזל ממדינות ערב והאסלאם. במהלך הדיון חשף מנכ"ל המשרד לשוויון חברתי אבי כהן, כי ישראל פועלת באופן חשאי להשבה של הרכוש ומשקיעה ותשקיע לשם כך מיליוני שקלים.

יו"ר הועדה ח"כ ד"ר אברהם נגוסה אמר כי "יוצאי מדינות ערב עזבו את ארצותיהם והשאירו את רכושם מאחור. אנו רוצים לדאוג לעשות צדק היסטורי ולדאוג לכך שסוף סוף הרכוש הזה ישוב לבעליהם. חשוב מאוד שהאופוזיציה והקואליציה מאוחדים בנושא הזה. זה כלי חשוב להצלחה".

ח"כ אורן חזן שיזם את הדיון אמר כי "יש תיקון של חלקים בתוך הממסד שמכירים בקהילות המפוארות מיהדות ערב והאסלאם ואנו מקווים שנצליח להכניס את תיקון העוול הזה. עד שחוקקו חוק, פעם אחת לא מימשו אותו ופעם אחרת הוא לא היה מנוסח טוב מספיק".

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג אמר כי "הנושא הוזכר במצע שלנו לבחירות בצורה מפורשת. אם יהיה מהלך להסדר אזורי, אין ספק שהנושא חייב לעלות על סדר היום".

מנכ"ל המשרד לשוויון חברתי אבי כהן סיפר על שלושה מישורים בהם פועל המשרד: "בימים אלה מתקיימת פעילות מסווגת יחד עם משרד החוץ בה נשקיע מיליונים להשבת הרכוש מיהדות ערב ואיראן שתבשיל תוך חודש-חודש וחצי . אני לא יכול להרחיב מעבר לכך. במקביל נקיים אירוע בנושא ובקרוב יוענק גם פרס ראש הממשלה לחקר ולמסורת יהדות ערב והאסלאם".

אלון שימחיוף מהמועצה לביטחון לאומי אישר את דברי המנכ"ל ואמר כי המהלך החשאי נעשה בגיבוי משרד רה"מ והמועצה לביטחון לאומי.