על הכוונת של גואטה: שרה נתניהו • צפו בנאום המכונן

    אני מעדיף את המזרחים הפרימיטיביים אבל טובי הלב, שאף על פי שהיו אנשים שהפרוטה לא היתה מצויה בכיסם, כל עיסוקם היה בנתינה לזולת, באהבת הזולת, בהכנסת אורחים, מאשר גרמנים קפדנים, מדויקים, שהשתמשו בזה כדי להביא רוע על העולם
    איתי גדסי 2 Comment on על הכוונת של גואטה: שרה נתניהו • צפו בנאום המכונן

    לא ח"כ יסודי כיגאל גואטה יתן לאמירות גזעניות לעבור במחאות קלושות בלבד, והוא התייצב בפני הח"כים ל"שיעור כללי" בסוגיה, תוך הבאת ציטטות מכל ראשי המדינה כולל שרה נתניהו… • עוד בנאום: גערות בבן ארי וצחוקים עם חזן

    אני מעדיף את המזרחים הפרימיטיביים אבל טובי הלב, שאף על פי שהיו אנשים שהפרוטה לא היתה מצויה בכיסם, כל עיסוקם היה בנתינה לזולת, באהבת הזולת, בהכנסת אורחים, מאשר גרמנים קפדנים, מדויקים, שהשתמשו בזה כדי להביא רוע על העולם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במהלך דיון על דוח ביטון והטמעת מורשת המזרח במערכת החינוך ציטט גואטה את אשת ראש הממשלה שרה נתניהו, מבלי להזכיר את שמה ואמר: "אנחנו האירופיים עדינים, אנחנו לא אוכלים כל כך הרבה כמוכם, המרוקאים"

    בנאום במליאת הכנסת שעסק בדוח ביטון והטמעת מורשת המזרח במערכת החינוך אמר ח"כ יגאל גואטה (ש"ס) כי הוא מברך על הקמת הועדה ויישום הדוח. בהמשך התייחס גואטה לשיח המפלג בין מזרחיים לאשכנזים, ובחר לצטט כמה פנינים גזעניים מפיהם של בכירי המדינה.

    בנאומו אמר גואטה: "אני רוצה לצטט כמה פנינים שיצאו מפיהם של אנשי ציבור מהשורה הראשונה, לצערי, שהן אינן פליטות פה, ומעידות על הלך רוח של אותם אנשים וגם סוג של תפיסת עולם, וצר לי שאני ככה מוציא אותם מהקברים, אבל המשורר הלאומי שעליו גדלנו בבית הספר, ואז הטמיעו אותו בלימודים, חיים נחמן ביאליק, אמר: אני שונא את הערבים כי הם דומים לספרדים. מזל שאין ערבים פה, במליאה.

    "בן גוריון, ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל, אמר – "גנב או רוצח אשכנזי לא יצליח לעורר אהדה של העדה האשכנזית, אולם בקרב עדה פרימיטיבית – דבר זה ייתכן". פשוט לא יאומן מה שאנחנו שומעים.

    "לוי אשכול, ראש הממשלה השלישי אמר: "נגזר עלינו לקבל אותם" – על המזרחים – "ואנחנו צריכים לדעת איזה ג'ונגל אנחנו מכינים את עצמנו".

    "הנשיא יצחק בן צבי אמר: "תחילה באו ממרוקו המקרים הסוציאליים, בעלי השכלה לא עלו ארצה".

    "פרץ נפתלי, שהיה חבר כנסת, אמר: "למשרה זו של שופט בית משפט העליון לא תיקח איש מצפון אפריקה". תיזהרו.

    גואטה הוסיף: "הדבר היחיד המשמח, שהצד השווה בין כל אלה שהקראתי את ההגיגים המטופשים שלהם, שכולם עליהם השלום, ברוך השם. אבל הייתה גם אמירה לא מזמן, להבדיל בין המתים לחיים, שעכשיו אומרים לי פה באוזניה שאסור להגיד אותה בשם אומרה, אבל אמרו: "אנחנו האירופיים עדינים, אנחנו לא אוכלים כל כך הרבה כמוכם, המרוקאים". דברים אלו שצוטטו מיוחסים לרעיית ראש הממשלה בנימין נתניהו.

    גואטה המשיך בדבריו ואמר כי "האמירות הגזעניות הללו לצערי לא פוסקות מאז קום המדינה ועד היום. לפני כמה ימים הצדיק פרסומאי בדימוס את דבריו הגזעניים של מבקר תרבות ללא תרבות, שאמר: אל תיקחו את זה קשה, המזרחים נחותים מהמערביים, כי המזרח נחות מהמערב. היהודים הייקים הם קפדניים רציניים ומדויקים, משכילים כמו הגרמנים, ומירי סיבוני רגב היא השתקפות התרבות במרוקו כולה. תרבות מזרחית מפגרת.

    "לאותם ריקים ופוחזים אני רוצה לומר, כמו האיש הזה שדיבר בשבוע שעבר, שהם המפגרים הגדולים ואני רוצה רק להזכיר לו, אני לא יודע איך שוכחים דבר כזה – שהגרמנים, הרוצחים, הפושעים הללו, גם אמרו שהגזע הארי הוא גזע עליון ויהודי מזרח אירופה הם תתי אדם, שיבין את זה. אז איך הוא שכח את זה? חשוב שיידע אותו אחד, ואלה החושבים כמותו שאני מעדיף את המזרחים הפרימיטיביים אבל טובי הלב, שאף על פי שהיו אנשים שהפרוטה לא היתה מצויה בכיסם, כל עיסוקם היה בנתינה לזולת, באהבת הזולת, בהכנסת אורחים, מאשר גרמנים קפדנים, מדויקים, שהשתמשו בזה כדי להביא רוע על העולם. הייתי מעדיף שהעולם לא היה מתפתח, במירכאות, אם זה כך, אבל היה מקום יותר טוב בלי כל הרוע שהביאו אותם אנשים דייקנים.

    גואטה חתם את נאומו: "אנחנו צריכים להבין בצורה מוחלטת וברורה, לא משתמעת לשתי פנים: אין מקום לאנשים אלו ולדעותיהם, בחברה הישראלית. ואני מאוד מקווה שאחרי שהתרבות של המזרח תוטמע במערכת החינוך, לא ירחק היום שאני אעמוד פה על הדוכן ויהיה לי את הכבוד והעונג לדבר בפני ראש ממשלה מזרחי".



    2 תגובות

    מיין תגובות