- רדיו קול חי - -

פיצוץ עז במרחק של 2 ק"מ ממתחם הסוכנות היהודית באתיופיה

פיצוץ עז שאירע בעיר גונדר שבצפון אתיופיה, מרחק של כשני ק"מ בלבד ממתחם המגורים של הסוכנות היהודית, בו שוהה כעת קבוצה של 25 מתנדבים ישראלים, עורר פאניקה בקרב הישראלים מחשש שמדובר באירוע טרור.

אלא שבדיקה מהירה שנעשתה העלתה שבפיצוץ בו נהרגו ונפצעו אזרחים אתיופיים בוצע על רקע מאבקי שליטה בעיר. בגונדר ישנן מהומות אלימות על רקע חיכוך בין שתי קבוצות אתניות. בעיר ישנה קבוצת ישראלים, מתנדבים מטעם הסוכנות היהודית (23 איש), במתחם סגור ומאובטח. בנוסף ישנם ישראלים נוספים ואולי גם תיירים ישראלים.

למרות זאת, בעקבות החשש של הישראלים ובגלל אזרחים אתיופים שהגיעו למתחם המוגן וביקשו להכנס לתוכו כדי להיות מוגנים, יפונו השוהים הישראלים בקרוב לאדיס אבבה הבירה.

ממשרד החוץ נמסר לפנייתנו: "הנושא מוכר. אין פניקה אבל הישראלים בפרויקט של הסוכנות יפונו ליתר בטחון. הפיצוץ לא כוון למטרה יהודית או ישראלית אלא קשור לסכסוך מקומי. במשרד החוץ התקיים בדקות אלה חיתוך מצב בראשות מנהל חדר מצב אמנון קלמר מול השגרירות באדיס, אשר דיווחה על תכנון, בתיאום עם הסוכנות, להעביר את הקבוצה לשדה התעופה של העיר, אשר הנו מאובטח ומוגן. הידיעות על פיצוץ אוטובוס אינן מוכרות, אך ישנה בהחלט אלימות בין קבוצות אתניות".