"תלכו לחמאם" • בדרך לחקיקה: חוק המקוואות אושר בועדת הפנים

    יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן: "החוק לא עוקף בג"ץ. הוא פותר, יחד עם ההכרזה שאושרה על ידי היועץ המשפטי לממשלה, בדבר הקמת 2-4 מקוואות אלטרנטיביים, פותר את הבעיה שבג"ץ הצביע עליה. זה פתרון משולב"
    איתי גדסי No Comments on "תלכו לחמאם" • בדרך לחקיקה: חוק המקוואות אושר בועדת הפנים

    ועדת הפנים והגנת הסביבה אישרה היום לקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, שעשוי להסדיר את ייעוד השימוש במקווה טהרה • מקלב: "עולם השקר. לא מעניין אותם מקווה. מכפישים אנשים ועובדים"

    יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן: "החוק לא עוקף בג"ץ. הוא פותר, יחד עם ההכרזה שאושרה על ידי היועץ המשפטי לממשלה, בדבר הקמת 2-4 מקוואות אלטרנטיביים, פותר את הבעיה שבג"ץ הצביע עליה. זה פתרון משולב"
    16:24
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on תעלומה: מי פרץ לדף הבית של להיטי אברהם פריד?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח"כ דודי אמסלם אישרה היום (רביעי) לקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, שעשוי להסדיר את ייעוד השימוש במקווה טהרה.

    "בנוסח הצעת החוק אין פגיעה בטובלים", הדגיש ח"כ משה גפני, "אין שינוי בסטטוס קוו. מועצה דתית, ואני מציע להוסיף לזה גם רשות מקומית, רשאית שלא להתקשר בהסכם עם כל אחד. מקווה מוקם לצורך טבילה. אסור למנוע מאף טובל לטבול. נוצרה בעיה שהשכירו מקוואות לצורך דברים אחרים שאינם טבילת טהרה רגילה, אז החוק מאפשר למועצה הדתית שלא לעשות הסכם".

    ח"כ עליזה לביא אמרה כי "אני הורסת את החגיגה. יש פה אנשים שיש להם הרבה זכויות ובחוק הזה הם נופלים. פגעו פה באזרחים ואזרחיות. איך חוק כזה יכול להתכתב עם החלטת בג"ץ? האם היועץ המשפטי יוכל להגן על החוק הזה?" יו"ר הוועדה, ח"כ דודי אמסלם: "תפקיד הכנסת לחוקק. מי שרוצה שיפנה לבג"ץ".

    ח"כ ישראל אייכלר השיב ללביא בדיון כי "אני אמנע מלענות על דברי הבלע נגד היהדות הנאמנה".

    ח"כ אורי מקלב אמר כי "עולם הפוך. עולם השקר. לא מעניין אותם מקווה. מכפישים אנשים ועובדים. מקווה מים זה כל מקום שמכיל מים. אני לא מבין מה רוצים ממקווה הטהרה? יש בריכות שחיה מקורות. זה יותר נקי. תלכו לשם, תלכו לחמאם".

    יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן אמר כי "החוק לא עוקף בג"ץ. הוא פותר, יחד עם ההכרזה שאושרה על ידי היועץ המשפטי לממשלה, בדבר הקמת 2-4 מקוואות אלטרנטיביים, פותר את הבעיה שבג"ץ הצביע עליה. זה פתרון משולב. אין בעיה להיכנס למקווה. כל אחד יכול. מה הבעיה? בתהליך הגיור, הסוף זה טבילה. נקים באמצעות הסוכנות 2-4 מקוואות לצורך זה. העלות מיליון וחצי ₪. יקח חודשיים-שלושה. משפטית – אם לא נקים את המקוואות האלטרנטיביים לא נוכל להגן על החוק בבג"ץ. לכן הטענות שצריך להגביל בחוק תוך כמה זמן לא רלוונטיות".



    0 תגובות