כך מתגייסת התקשורת נגד מינוי הרב אייל קרים

    מי עומד מאחורי המתקפה החריפה נגד הרב קרים והאם העובדה שהוא נחשב לאדם שצמוד להלכה היהודית תעלה לו במינוי הנכסף? ימים יגידו
    דוד לזר No Comments on כך מתגייסת התקשורת נגד מינוי הרב אייל קרים

    יש שיגידו שהתקשורת הכללית צמאת דם ויש שיטענו כי מי שאשם בכל הסערות האחרונות סביב מינויו של אל"מ הרב אייל קרים לתפקיד הרב הצבאי היא העובדה שעונת המלפפונים נמצאת כעת בשיאה • והפעם, דברים שאמר הרב בעבר: "יש להרוג מחבלים פצועים ולהתנגד לפקודה שמנוגדת להלכה"

    מי עומד מאחורי המתקפה החריפה נגד הרב קרים והאם העובדה שהוא נחשב לאדם שצמוד להלכה היהודית תעלה לו במינוי הנכסף? ימים יגידו
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יש שיגידו שהתקשורת הכללית היא צמאת דם ויש שיטענו כי מי שאשם בכל הסערות האחרונות סביב מינויו של אל"מ הרב אייל קרים לתפקיד הרב הצבאי היא העובדה שעונת המלפפונים נמצאת כעת בשיאה.

    לאחר שבימים האחרונים, כלי התקשורת הכלליים חיטטו בדברי העבר של הרב קרים, מסתבר שהבוקר הם שוב מצאו שביב אמירה שנכתבה בשמו בעבר – ושביכולתה לגרור סערה תקשורתית, לפחות עד לסערה הבאה.

    עופר חדד, כתב ערוץ 2 ואתי אברמוב מ'ידיעות אחרונות' פרסמו הבוקר כי במדור השו"ת של אתר "כיפה", הפופולרי במגזר הדתי-לאומי, נשאל הרב קרים בשנת 2003 אודות מוסר בשעת הקרב, וכך הוא השיב: "אין לנהוג במחבלים כבני אדם שהרי הם 'חיות' ופועל לגביהם הכלל שציינת כל המרחם על אכזרים סופו להתאכזר על רחמנים", כתב הרב.

    בציטוטים שהובאו בעיתון "הארץ" הוסיף הרב, שנשאל לגבי החשש שמחבלים יפיצו נגיפים אותם הזריקו לעצמם טרם ביצוע הפיגוע, כי "מחבלים מתאבדים שנפצעו יש להרוג".

    בנוסף פורסם כי כשנשאל הרב אודות סירוב פקודה במצבים של "פיקוח נפש, שיקולים מוסריים ומשום מצווה, אך אם יש סתירה בין הלכה לפקודת צה"ל, ההלכה היא שתכריע".

    למרות זאת הבהיר הרב כי "אסור לסרב פקודה כאשר קיים מצב של פיקוח נפש וכי יש לשקול מהן ההשלכות של סירוב פקודה, אם הוא לא יביא נזק הפוך גדול יותר". הרב קרים הוסיף כי "בוודאי שאסור למלא פקודה המורה לעבור עבירה או למנוע קיום מצווה שהיא חובה, כגון תפילה".

    מקורביו של הרב אמרו בתגובה לדברים כי "בפקודות הצבא מעוגן כי אסור לחייב חייל לעבור על הלכה כמו שמירת שבת, שמירת כשרות וכו'".

    חברו של הרב קרים, הרב אביחי רונצקי, הרב הצבאי הראשי לשעבר אמר הבוקר למרדכי לביא ב'מהדורת הבוקר' ב'קול חי' כי "התקשורת עושה את מלאכתה נאמנה לדעתה, לתקוף את כל מה שקשור לציבור הדתי לאומי, צריך ללמוד לקח לא להוציא נושאים הלכתיים שהצבור לא יכול להבין אותם".

    הוא הגיב לטענות נגד חברו שאמר בעבר כי ההלכה קודמת לפקודות הצבאיות: "בוודאי שההלכה קודמת לצבא, אני מקווה שקברניטי הצבא לא יבטלו את המינוי"

    לדבריו, "הרב אייל הוא גם מוכשר ותלמיד חכם, היה קרבי, בעל מידות עצום, יראתו קודמת לחכמתו, אמרתי הבוקר בתקשורת הכלכלית, אם בהמשך יזהו משהו לא בסדר במעשיו – בסדר, אבל כעת לבטל את התפקיד? ממש לא".

    מי עומד מאחורי המתקפה החריפה נגד הרב קרים והאם העובדה שהוא נחשב לאדם שצמוד להלכה היהודית תעלה לו במינוי הנכסף? ימים יגידו.



    0 תגובות