- רדיו קול חי - -

קידוש ה' • האדמו"ר מפיטסבורג נבחר ליקיר העיר אשדוד

שבע אותות הוקרה ינתנו בקרוב לשבעת הנבחרים ליקירי העיר אשדוד וזאת לרגל חגיגות 60 שנה להיווסדה של העיר. בין אותם השבעה נמצא האדמו"ר מפיטסבורג, שחי בעיר אשדוד למעלה מ- 28 שנים, ונחשב לדמות הרבנית המשפיעה והוותיקה ביותר בעיר.

מהלך זה, המהווה הוקרה והכרה פומבית בפועלי האדמו"ר, ממשיך את השושלת המשפחתית, באשר אבי האדמו"ר זצ"ל היה הדמות הרבנית הראשונה בישראל שקיבלה את אות יקיר העיר, וכעת הוא ממשיך את דרכו של אביו והופך לדמות הרבנית השנייה בארץ שמקבלת את האות.

אתר 'קול חי' מביא לראשונה את תגובתו של האדמו"ר לאחר ששמע אמש מפי נציגו בעירייה על אות ההוקרה. "האדמו"ר היה נרגש מאוד" מספר עזרא שור נציג אגודת ישראל מטעם חסידות פיטסבורג, "הוא שמח ע"כ שהוא ממשיך את דרכו של אביו ואמר "ב"ה שמוקירים את פעולתינו, ומעשי החסד של קהילת הקודש בעיר, ממש כמו שזכה מו"ר אבי זצוק"ל", סיים את דבריו.

בהחלטת הועדה שהעניקה את התואר נכתב: האדמו"ר היינו תושב אשדוד מזה 28 שנים, עומד בראש מוסדות פיטסבורג המחנכים אלפי תלמידים בעיר, האדמו"ר הקים ארגון של יועצים למתן מענה לבעיות משפחתיות ורגשיות, ושורה של ארגוני צדקה וחסד הנותנים מענה לכלל התושבים ללא אבחנה.

עוד נכתב כי האדמו"ר שליט"א מסייע למשפחות מעוטת יכולת, ומעניק יעוץ רוחני והכוונה לכל פונה. פועל לאחדות בקרב קהילות העיר ומקרין בהתנהלותו ובהנחייתו את ערך אהבת ישראל תוך שהוא אישית משמש גשר לקבוצות אוכלוסייה מגוונות.

אות יקיר העיר היינו אות הערכה המחולק מדי שנה לשלושה עד ארבעה אנשים שנבחרים ע"י וועדה מיוחדת ונחשבים כאנשים שתרומתם למען העיר היינה הנכבדת ביותר בעיר, ובעקבות חגיגות השישים להקמתה החליטה הוועדה לבחור שבעה אנשים בעלי התרומה הנכבדת ביותר ולהוקירם במועצת העיר.