איך מתכוננים לצום יום הכיפורים

    יוסי ברויער Comments Off on איך מתכוננים לצום יום הכיפורים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עוד לא הסתיים לו ראש השנה וכבר אנו באווירת יום הכיפורים הקרב ובא. ספרי המוסר בארון הספרים היהודי עמוסים בעצות והדרכה כיצד להתכונן ליום הקדוש מבחינה רוחנית, אךף מלבד התפילות וקדושת היום יש גם לדעת כיצד להתכונן גם לפן הגסטרונומי של היום הקדוש, או בעצם, להיעדרו.

    יום ללא אוכל ושתיה עלול להפוך ליום קשה במיוחד ללא הכנה מוקדמת, לכל אחד. ובמיוחד לאלו הרגישים יותר לתנודות הסוכר, לחץ הדם ומערכות נוספות בגופנו. ובמיוחד כאשר בניגוד לצום תשעה באב החל ביום רגיל ואינו דורש תעצומות נפש כלשהן, ביום הכיפורים המאמץ הרגשי והרוחני בקריעת שערי שמים בתחינה לסליחה וכפרה דורש מהגוף לעמוד במאמץ אדיר רוחני ופיזי.

    ההכנות לצום יום הכיפורים מתחילות כבר לפחות יומיים מראש, בהכנת הגוף להפסקת האספקה ליום שלם. אז הנה מספר נקודות שחשוב לחשוב עליהן כבר מחר או מחרתיים על מנת להגיע ליום כיפורים רגוע בפן הזה של היום.

    • יש להקפיד לשתות לפחות 10 כוסות מים ביום שלפני הצום על מנת להעניק לגופנו את הנוזלים הדרושים לו.
    • ביום הצום יש לאכול 3-4 ארוחות קטנות ולא להעמיס על הגוף בארוחה אחת כבדה.
    • קפה, תה, קולה ומשקאות נוספים המכילים קפאין אינם מומלצים מכיוון שהקפאין סופח נוזלים ומצמיא. גם אלכוהול אינו מומלץ כלל לפני הצום.
    • מומלץ שלא לאכול מאכלים מתובלים הגורמים לתחושת צמא בטווח הזמן הרחוק.
    • בסעודה המפסקת מומלץ להקפיד על תזונה עשירה בפחמימות כמו למשל אורז מלא על מנת לגרום לתחושת שובע ללא כבדות.
    • מומלץ לא לאכול הרבה מידי בסעודה המפסקת, כדי להימנע מתחושת הכבדות שאחרי ארוחה עמוסה במיוחד.
    • בסיום הצום, יש להתחיל לאכול בהדרגה. ראשית לשתות כוס קפה ממותקת עם פרוסת עוגה ורק לאחר מכן לאכול ארוחה קלה. לא מומלץ לאכול מאכלים קשים לעיכול בשעות שאחר סיום הצום.


    0 תגובות