בחירת הדיינים למתחילים • נחשוני משרטט מפת אינטרסים מלאה

    יש כאלה שההתנגדות היא של גדולי ישראל בשל פסקים נתונים במחלוקת
    עמית דניאל No Comments on בחירת הדיינים למתחילים • נחשוני משרטט מפת אינטרסים מלאה

    "הטענה שפוסלים דיין בגלל צבע כיפה לא נכונה", אומר העיתונאי הותיק לרב משה בן לולו, ופורס בבהירות את תמונת המצב הסבוכה בסוגיית מינוי דיינים בישראל • האזינו

    יש כאלה שההתנגדות היא של גדולי ישראל בשל פסקים נתונים במחלוקת
    21:24
    17.04.24
    איתי גדסי No Comments on חשיפה: נתניהו מעדיף להגיב באמצעות המוסד; הרמטכ"ל מתנגד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התבלבלתם בכל הקשור לבחירת דיינים? בראיון לתכנית "הפוך על הפוך" עם הרב משה בן לולו הסביר העיתונאי יצחק נחשוני על תהליך החבירה ועל מה שצפוי בוועדה.

    "יש דיינים שמראש לא יכולים להיות בהסכמה כללית. אני חושב גם שצריך שדיין צריך להיות מוסכם על כולם בכדי שייצג את כולם", אומר נחשוני, "מעורבים בזה גם שיקולים פוליטיים שגם אני לא חושב שצריכים להיות מאידך יש כאלה שההתנגדות היא של גדולי ישראל בשל פסקים נתונים במחלוקת".

    "הטענה שהפסילה היא על רקע צבע הכיפה, איננה נכונה" קובע נחשוני. "בימים האחרונים יודעים פחות או יותר אלו דיינים הולכים לבחור והיום הרב הראשי הספרדי שהוא נשיא בית הדין הגדול שבסופו של דבר ישב בבית הדין הגדול עם הדיינים מדבר על רצונו לרוב דיינים ספרדים בבית הדין הגדול והבעיה עם הבקשה הזו היא אצל הבית היהודי כי מבקשים מהם להציג דיין אחד ספרדי מתוך השניים שהם יכולים להציג ויש להם בעיה בעניין".

    עוד הסביר: "מעל הכל מרחפת עננת בג"צ שמחייב אותם לסיים את הבחירות עד ה- 15.07. ההצבעה כנראה תהיה כ'בלוק' ולא שמית. כלומר, שיציגו את הרשימה של הדיינים וישאלו על תמיכה בכולם או לא".



    0 תגובות