בעשור האחרון: 40 הרוגים בכביש 66 • ואיפה משרד התחבורה?

    נציג חברת נתיבי ישראל אמר במהלך הדיון כי מנכ"ל נתיבי ישראל הכניס את הכביש הזה לתכנית החומש, והמליץ על כך אך מי שקובע הם אנשי משרד התחבורה ולכן זה לא בידיים של חברת נתיבי ישראל, שהיא רק גוף ביצועי.
    איתי גדסי No Comments on בעשור האחרון: 40 הרוגים בכביש 66 • ואיפה משרד התחבורה?

    בעשור האחרון נהרגו בכביש 66 העובר בין צומת יוקנעם לצומת מגידו 40 אנשים • למרות זאת בחר משרד התחבורה שלא לכלול את הכביש בתוכנית החומש שלו לשיפוץ כבישים

    צילום: צילום מבצעי מד"א
    נציג חברת נתיבי ישראל אמר במהלך הדיון כי מנכ"ל נתיבי ישראל הכניס את הכביש הזה לתכנית החומש, והמליץ על כך אך מי שקובע הם אנשי משרד התחבורה ולכן זה לא בידיים של חברת נתיבי ישראל, שהיא רק גוף ביצועי.
    15:47
    16.04.24
    אתר קול חי No Comments on "איך סידרת את זה?": מרן הרב אלבז בקטע אדיר מחידון ההלכה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הוועדה לביקורת המדינה קיימה הבוקר (שני) דיון בנושא "בקשה לחוות דעת מבקר המדינה בנושא: טיפול המדינה בריבוי תאונות הדרכים בכביש 66". מדובר בכביש המוביל מצומת יקנעם לצומת מגידו וארעו בו בשנים האחרונות תאונות רבות. מדובר בכביש בעל נתיב נסיעה אחד לכל כיוון ורובו הוא ללא גדר הפרדה בין הנתיבים.

    יו"ר הוועדה ח"כ קארין אלהרר אמרה כי "בעשור האחרון נהרגו למעלה מ-40 אנשים ונפצעו יותר מ-800. הכביש זכה לכינוי הנורא "כביש הדמים" אך לא נכנס לתוכנית החומש של משרד התחבורה. משרד התחבורה הוכיח בפעמים הקודמות שכאשר הוא רוצה הוא יודע לתקן עוולות אך משום מה בנושא כביש 66 הוא אינו פועל כראוי".

    ח"כ שלי יחימוביץ אמרה בדיון כי "זהו כביש בו נוסעים בחרדה ואין שום סיבה שבכביש מרכזי שכזה נהגים מראש ינהגו בפחד. זהו כביש דמים לכל דבר. כשאנו מדברים על שיפור תשתיות אנו מדברים בסופו של יום על מיליונים מעטים בהקשר של חיי אדם ולא שום דבר אחד, זה חשוב מאין כמותו. זהו לא חוסר מזל אלא תשתית שמייצרת אובדן חיים תמידי".מריה כהן אתגר- מהנדסת ראשית, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים: "מדובר ב-18 ק"מ של כביש אורך הפתוח לתנועת ישראלים כעיקר הטיפול בו נעשה כיום בשיפור מוקדי סיכון. בשנת 2015 התרחשו שלוש תאונות קטלניות בחלקי כביש בהם לא נעשו שיפורים. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים קשורה רק למוקדי סיכון, על כן נותר קטע בכביש שיש צורך להקים בו הפרדה קשיחה, אבל זה פתרון זמני בלבד. ברגע שידענו שהכביש לא נכנס לתוכנית החומש התרענו אבל אי אפשר לעשות שינויים מערכתיים כאלה בסכומים האלה מיידית".

    נציג חברת נתיבי ישראל אמר במהלך הדיון כי מנכ"ל נתיבי ישראל הכניס את הכביש הזה לתכנית החומש, והמליץ על כך אך מי שקובע הם אנשי משרד התחבורה ולכן זה לא בידיים של חברת נתיבי ישראל, שהיא רק גוף ביצועי.

    קובי בליטנשטיין- סמנכ"ל תשתיות ופיתוח, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים: "כשאנחנו בוחנים כביש אחד אל מול אחר אנו בודקים שני היבטים, הבטיחותי והתנועתי. בקטעים שטופלו בטיחותית והוקמה הפרדה קשיחה ישנו שינוי משמעותי בכביש זה, לכן ישנם קטעים נוספים העומדים לקראת ביצוע. בין 2012 ל-2016 היו 14 תאונות דרכים בין מגידו ליוגב. 5 הרוגים 7 פצועים קשה – קטע של שישה קילומטרים בלבד!!!! בקטע הצפוני היו 28 תאונות דרכים ללא הרוגים וללא פצועים קשה אלא 87 פצועים קל. חברת נתיבי ישראל קיבלה כבר 8 מיליון שקלים לתכנון והנושא מטופל במסגרת מוקדי סיכון. אנחנו נדאג לכביש מכל הכיוונים מהבחינה הבטיחותית לאחר בדיקת כדאיות כלכלית הבודקת כיצד ההשקעה הכספית תהיה המשפיעה ביותר ובאיזה כביש. סיום הטיפול בכביש יערך עד שנתיים ואנו נמצאים בהליך בו 3 קטעים כבר הופרדו בהפרדה קשיחה, הדברים הללו מתבצעים תוך כדי שאנו דנים בהיבטים נוספים".



    0 תגובות