נתניהו באתיופיה: הקשרים התחילו עם שלמה המלך ומלכת שבא

    תחום השני הוא תחום הדיגיטציה, שמשמעותו IT, חלל, השכלה, רפואה דיגיטלית והתחומים הרבים האחרים שנפתחים ומשנים את פני העולם ושבהם ישראל רוצה להשתתף יחד אתכם שעה שאתם מפתחים את המדינה והחברה שלכם
    איתי גדסי 1 Comment on נתניהו באתיופיה: הקשרים התחילו עם שלמה המלך ומלכת שבא

    המשלחות שוחחו על דרכים להגברת שיתוף הפעולה בין שתי המדינות בשורה ארוכה של נושאים: מים, חקלאות, תקשורת, תיירות, חינוך ועוד.בין שתי המדינות נחתמו הסכמים בתחומי המדע, הטכנולוגיה והתיירות

    נתניהו בביקורו באתיופיה צילום: קובי גדעון / לע"מ
    תחום השני הוא תחום הדיגיטציה, שמשמעותו IT, חלל, השכלה, רפואה דיגיטלית והתחומים הרבים האחרים שנפתחים ומשנים את פני העולם ושבהם ישראל רוצה להשתתף יחד אתכם שעה שאתם מפתחים את המדינה והחברה שלכם
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו החל הבוקר את ביקורו באתיופיה.

    נתניהו התקבל בארמון הלאומי על ידי ראש ממשלת אתיופיה Hailemariam Desalegn עם משמר כבוד ונגינת ההמנונים. ראש הממשלה וראש ממשלת אתיופיה נפגשו בארבע עיניים, ולאחר מכן התקיימה פגישה מורחבת עם הפמליות.

    המשלחות שוחחו על דרכים להגברת שיתוף הפעולה בין שתי המדינות בשורה ארוכה של נושאים: מים, חקלאות, תקשורת, תיירות, חינוך ועוד.בין שתי המדינות נחתמו הסכמים בתחומי המדע, הטכנולוגיה והתיירות.

    לאחר מכן נפגש ראש הממשלה עם נשיא אתיופיה Mulatu Teshome. בתום הפגישה הזמין הנשיא את רה"מ נתניהו לתצפית על אריה ולביאה בגן הארמון. וזה מה שנתניהו אמר בטקס:

    "ראש הממשלה, אני מבקש להודות לך ראשית על קבלת הפנים החמה שהענקת לי ולפמלייתי בביקורנו זה באתיופיה. בפגישה שקיימנו זה עתה עם המשלחות אמרת משהו שבעיניי ממחיש את העניין כולו – אמרת שלישראל יש מקום מיוחד באתיופיה ושלאתיופיה יש מקום מיוחד בישראל. זה נכון מאוד וזה מתחיל למעשה לפני כ-3,000 שנה עם המלך שלמה ומלכת שבא, ואני מציע שלא נמתין עוד 3,000 שנה כדי לבצר את מערכת היחסים המופלאה הזאת.

    אני אישית גאה מאוד להיות ראש הממשלה הישראלי הראשון שמבקר באתיופיה מזה למעלה מ-30 שנה. לא נמתין גם לא 30 שנה. אנו מחויבים לחיזוק השותפות והידידות בדרכים קונקרטיות. לא מדובר כאן בניסיון חד פעמי או בהצהרות בלבד. מדובר בתכנית לשיתוף פעולה קונקרטי בתחומים שהם חשובים לשני עמינו. הראשון והחשוב ביותר הוא זה שהעלית, תחום החקלאות, מים, מקנה, יבולים – תחומים מאוד קונקרטיים שבהם אתה, ראש הממשלה היילמריאם, הוא בעל מומחיות גדולה. זה מגיע מהדבר הבסיסי ביותר שהוא מים, ולישראל יש מומחיות גדולה בתחום זה, אבל גם בתחומים האחרים. אנו רוצים להקים מספר צוותים משולבים שיעבדו יחד על בסיס ממשלה מול ממשלה אבל גם מול החברות העסקיות שפיתחו יכולות משלהן בתחום זה, יכולות מוכחות בישראל ובעולם, חברות שיעבדו איתכם ועם חברות אתיופיות. זוהי מחויבות. זוהי ספינה שבמובנים רבים יוצאת היום לדרך בתנופה מחודשת בעזרת הפגישה הזאת בין אנשי העסקים שלנו.

    תחום השני הוא תחום הדיגיטציה, שמשמעותו IT, חלל, השכלה, רפואה דיגיטלית והתחומים הרבים האחרים שנפתחים ומשנים את פני העולם ושבהם ישראל רוצה להשתתף יחד אתכם שעה שאתם מפתחים את המדינה והחברה שלכם.



    1 תגובות

    מיין תגובות