התקציב לא עבר, ראש המועצה יודח והמועצה תפוזר

    נציין כי כבר לפני מספר חודשים קיימו חברי מועצת העיר ישיבת מועצה ובה קיימו הצבעה על "הדחתו" של ראש המועצה רוני גולן ברוב של 9 מתוך 11 חברי מועצה. אך מדובר בהצבעה ללא תוקף חוקי שכן לא ניתן להדיח ראש מועצה נבחר זולת על ידי החלטת שר הפנים
    איתי גדסי No Comments on התקציב לא עבר, ראש המועצה יודח והמועצה תפוזר

    בתל מונד מתנהלת מלחמת עולם, השמצות ההדיות, תלונות, מלחמה במועצה בין ראש המועצה לכולם ובשל כך חוסר תפקוד של המועצה • בשל העובדה שלא העבירו את תקציב 2016, פוזרה המועצה בהתאם לחוק

    צילום: Hadas Parush/Flash 90
    נציין כי כבר לפני מספר חודשים קיימו חברי מועצת העיר ישיבת מועצה ובה קיימו הצבעה על "הדחתו" של ראש המועצה רוני גולן ברוב של 9 מתוך 11 חברי מועצה. אך מדובר בהצבעה ללא תוקף חוקי שכן לא ניתן להדיח ראש מועצה נבחר זולת על ידי החלטת שר הפנים
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת חקירה שמינה שר הפנים אריה דרעי לבחינת התנהלותה של המועצה המקומית תל מונד שבשרון המליצה להדיח את ראש המועצה רוני גולן ולפזר את המועצה.

    בתל מונד מתנהלת מלחמת עולם, השמצות ההדיות, תלונות, מלחמה במועצה בין ראש המועצה לכולם ובשל כך חוסר תפקוד של המועצה. בשל העובדה שלא העבירו את תקציב 2016, פוזרה המועצה בהתאם לחוק. וראש המועצה רוני גולן זומן לשימוע.

    ועדת החקירה שהגישה את מסקנותיה לשר הפנים אריה דרעי קבעה כי יש צורך לפזר את המועצה ולמנות ועדה מקצועית: "לאחר לבטים רבים, הועדה סבורה כי ראש המועצה ומועצת הרשות, עם כל רצונם הטוב, אינם עשויים למלא את תפקידם כראוי. לטעם הועדה, הדרך הנכונה לשקם את המועצה המקומית תל מונד, לאפשר לה לבצע ולהשלים את מכלול הצעדים המורכבים המתבקשים ונדרשים לצורך הרגעת הרוחות הרעות הנושבות הן בין כתלי המועצה והן ברחובותיה, ולהבטיח את פיתוחה ופתרון בעיותיה הינה על ידי הפקדת ניהול המועצה בידי ועדה מקצועית חיצונית ונטולת שאיפות פוליטיות.

    ועדת החקירה טוענת כי "ועדה מקצועית זו תוכל לנקוט בצעדים המתבקשים הן להרגעת הרוחות ושיקום האמון בין אורגני המועצה לתושבים, והן לפעול לקידומה ופיתוחה בצד התקציבי – כספי כמו גם בצד הניהולי, תוך הטמעת נורמות התנהלות וניהול מקובלים. ועדה מקצועית תתפנה גם לפיתוח מקורות הכנסה חדשים שיאפשרו רווחה מסויימת בתפקודה ואפשרויות למימון השירותים המקומיים הנדרשים על ידי התושבים".

    "הכשלים שמצאה הועדה בתפקודה של המועצה המקומית תל מונד אינם אך ורק כשלים הנוגעים לנבחרי הציבור, אלא הינם כשלים הנוגעים גם לרובד המקצועי ולדרכי התכנון, הביצוע והבקרה ברשות המקומית. החשב המלווה אפשר התנהלות שוטפת ברמה סבירה של המועצה, אולם הוא בבחינת אדם אחד המנסה לעמוד בפרץ, במקום בו נדרש סכר מקצועי ואיתן לטווח ארוך.

    "בד בבד עם ניהול המועצה על ידי וועדה מקצועית חיצונית, הועדה סבורה כי על הוועדה הממונה המקצועית שתוקם יהיה לבחון תפקודם של בעלי התפקידים הבכירים במועצה, שכן רק התייחסות וטיפול לבעיותיה השורשיות של המועצה המקומית תל מונד יאפשרו לשקם המועצה ואורגניה, לשקם אמון הציבור במועצה ובעובדיה, ולפתחה כלכלית, על מנת לייצר מקורות הכנסה נוספים שיאפשרו מתן שירות מיטבי לתושבים.

    בסיכום העניין כתבו חברי ועדת החקירה: "לאור כל האמור לעיל, המלצת הועדה בפניך היא העברת ראש המועצה המקומית תל מונד וחברי המועצה מתפקידם, ומינוי ועדה ממונה המורכבת מאנשי מקצוע חיצוניים האמונים ובקיאים בהלכות השלטון המקומי כמו גם במקצועות הניהול הדרושים ברשות מקומית, למילוי תפקידי המועצה וראש המועצה".

    נציין כי כבר לפני מספר חודשים קיימו חברי מועצת העיר ישיבת מועצה ובה קיימו הצבעה על "הדחתו" של ראש המועצה רוני גולן ברוב של 9 מתוך 11 חברי מועצה. אך מדובר בהצבעה ללא תוקף חוקי שכן לא ניתן להדיח ראש מועצה נבחר זולת על ידי החלטת שר הפנים.



    0 תגובות