- רדיו קול חי - -

גליס מכה ללא רחם: זהו סופה של סיעת 'שלומי אמונים'

ועידת בושה

הרב מנחם פרוש ז"ל, הרב משה פרוש ז"ל, הרב נפתלי פרוש ז"ל, מי יגלה עפר מעיניכם ויראה את הבושה של השתלטות קומץ על העשייה הגדולה והמבורכת למען ירושלים וארץ ישראל שאתם השקעתם מדם ליבכם?

מי יסיר את הבושה של ציבור גדול כלל חסידי שהסיעה הזאת 'שלומי אמונים' לקחה על עצמה לייצג אותם?

האם אלו שחלמו והקימו את הסיעה הזאת חלמו שאחרי 40 שנה יבגדו בארץ ישראל וירושלים וירחיקו עד אוקראינה כדי לקיים את הועידה שלהם?

האם אין מקום בירושלים שבו יכולים להתכנס מאה הנציגים ולקיים את ועידתם?

הרי למקום שהם נוסעים – אין יותר ממאה חדרי לינה ואולם דיונים אחד, יכול להיות שבנו שם אהל מיוחד בשביל התמונות.

אבל מי נתן להם רשות לעזוב את ארץ ישראל ולפרנס את הגויים האכזרים של אוקראינה עם תירוץ של ועידה?

חלק מאלו שמארגנים את הועידה הזאת נמנים על אלו ששולחים אלפים לעזוב את ארץ ישראל בראש השנה לגלות אומן.

כנראה שאנשים שזרים לרעיון של הקמת 'שלומי אמונים' השתלטו על הסיעה הזאת וזה כנראה סופה אחרי 40 שנה.

הסיעה המתיימרת לייצג את הכלל חסידי, האם האדמו"רים מקרלין סטולין בויאן, סלוני,ם זועיהל, סדיגורא, ערלוי ועוד נשאלו האם לקיים ועידה בירושלים או בחולות אוקראינה? אני מתאר לי את התשובה החד משמעית.

אלא, הרוצה לשקר ירחיק את עדותו. יתכן ואם היו עושים ועידה בירושלים היו רואים שהם באמת לא מייצגים את הכלל החסידי.

הגיע הזמן, שבאמת חצרות חסידים יתארגנו יחד להקים נציגות שיש להם אדמו"רים שמובילים את דרכה. עד אז יש מצוות מחאה בשם אנשי ירושלים הוותיקים והחסידים בכלל, סרו מעל המחנה הזה שמרומם את הגלות ובוגד בארץ ישראל.

אני הייתי בקבוצה המצומצמת של בני תורה שנפגשו מדי מוצאי שבת לפני 46 שנה עם הרב מנחם פרוש בביתו ברחוב מסילת ישרים [יש לי עדיין מכתבים מהרב פרוש על המפגשים האלו,] במפגשים האלו הוא פרס את חזונו על הקמת סיעה שתייצג נאמנה את אנשי הישוב הישן מירושלים, הוא היה מדבר בהתרגשות על הזכות שנפלה בחלקו להיות שופרם של אותם אנשי ירושלים.

ויש לציין את הדאגה שלו האישית לכלל ובעיקר לפרט, וברצון שלו לצרף חצרות חסידים ירושלמים, וכך קיבל בזמנו את ברכתם של האדמו"רים זצ"ל וגם ראשי ישיבה ירושלמים, ביניהם הרה"ג רבי חיים שמואלביץ והרה"ג רבי יחזקאל סרנא זצ"ל ועוד.

או דור לפניו, הרב משה פרוש שהיה מכתת את רגליו ביין שכונות ירושלים כדי להיענות לכל בקשה של תושב כזה או אחר.

או הרב נפתלי פרוש, שבימים אלו מלאו מאה חמישים שנה לפטירתו, שעלה במסירות נפש לירושלים ובנה ויסד פה שכונות ולא עזב את ארץ ישראל, עד שראה בה את בניה ובוניה מיישבים שכונות בירושלים.

מה היו אומרים אלו שנאבקו על בנינה וקדושתה של ארץ ישראל – לזה שהממשיכים גולים חזרה לחו"ל ומקימים שם ועידה?

כשהמארגנים נשאלים למה אוקראינה, הם מגמגמים שזה לפגוש את אלו שייסדו את עולם החסידות ולספר להם על ההתפתחות של עולם החסידות בארץ ישראל, תירוץ נוסף – זה לחגוג את הקמת האהל על ציונו של רבי אברהם המלאך. נו חברים, גם אתם ממשיכים את הבלוף שנולד לפני כמה שנים של 'עמוקה' שלשם יגיעו 40 יום גדולי תורה [איך בדיוק הם עושים שם שבת], מי היה הגאון שהמציא את היא"צ של יונתן בן עוזיאל שאין לזה כל מקור או אותו רב עם ההמצאה של אלף שופרות?.

ולענייננו, רבים ששאלתי על דעתם על ועידת 'שלומים אמונים' באוקרינה – הגיבו בבוז ושאט נפש ובהתרסה מקוממת, יבוא יום ותקום סיעה שתייצג נאמנה את היישוב הישן ואת הכלל חסידי.