החל מהיום: יום חופש נוסף לכלל העובדים בישראל

    חוק חופשה שנתית קובע כי לעובד מגיעים 14 ימי חופש בשנה עד לשנה החמישית במקום העבודה.
    איתי גדסי No Comments on החל מהיום: יום חופש נוסף לכלל העובדים בישראל

    "חוק החופשות" המגדיל את מינימום ימי החופשה מ-10 ל-12 יום בשנה, ייכנס לתוקף החל מהיום – הראשון ביולי לכלל העובדים בישראל • על פי החוק, העליה תיעשה בהדרגה, יום חופש אחד יחל כעת ויום נוסף יתווסף ב-1 לינואר 2017

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    חוק חופשה שנתית קובע כי לעובד מגיעים 14 ימי חופש בשנה עד לשנה החמישית במקום העבודה.
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "חוק החופשות" של ח"כ רחל עזריה, המגדיל את מינימום ימי החופשה מ-10 ל-12 יום בשנה, ייכנס לתוקף החל מהיום – הראשון ביולי לכלל העובדים בישראל. על פי החוק, העליה תיעשה בהדרגה, יום חופש אחד יחל כעת ויום נוסף יתווסף ב-1 לינואר 2017.

    מדובר בתיקון הראשון להגדלת ימי החופשה שאושר מאז נחקק "חוק חופשה שנתית" בשנת 1951. ח״כ עזריה (כולנו) שיזמה את החוק אמרה כי "כל עובד בישראל צריך לדעת כי מגיע לו יום חופש נוסף בשנה החל ממחר. אנחנו עומדים על מינימום של 10 ימי חופשה בעוד שבשאר העולם המינימום עומד על 15-20 ימי חופשה בשנה, כך שעוד יש לנו דרך ארוכה. גם בתוך ישראל ישנו פער גדול מאוד בין מספר ימי החופשה של שכירים מאורגנים לאלו שלא מאורגנים, והחוק בא לצמצם את הפער הזה".

    ח"כ עזריה מוסיפה כי "היום יצאו הילדים לחופש הגדול ואני יודעת שמול החופש הזה שנראה אינסופי הפער בין ימי החופשה של הילדים לבין ההורים הוא בלתי נסבל, אך אנחנו בדרך להתאמה של שוק העבודה למערכת החינוך ויום החופשה הזה הוא חלק גדול במהלך הזה".

    חוק חופשה שנתית קובע כי לעובד מגיעים 14 ימי חופש בשנה עד לשנה החמישית במקום העבודה. לאחר השנה החמישית עולה מספר ימי החופשה באופן הדרגתי עד שמגיע ל-28 ימים לאחר 14 שנה (כולל סופי שבוע). החוק התאים לתקופה שבה עובדים עבדו אצל מעסיק אחד במשך עשרות שנים, וכך לאחר מספר שנות עבודה הגיעו לכמות סבירה של ימי חופשה. הורים לילדים בגילאי בית הספר כבר היו לאחר כעשור במקום העבודה, והיו להם ימי חופש לקחת עם הילדים.

    המציאות כיום היא אחרת כי שוק התעסוקה השתנה. ילידי שנות ה-70 וה-80 אינם נשארים אצל אותו מעסיק יותר מ 3-4 שנים, וכך נשארים עם אותם שבועיים (או 10 ימי עבודה) חופש למשך שנים רבות. בשאר מדינות הOECD עדכנו את מספר המינימום של ימי החופשה לשלושה וארבעה שבועות, בהתאם לשינויים בשוק התעסוקה.

     



    0 תגובות