- רדיו קול חי - -

הנציגים החרדים תוקפים: "ברקת מוליך שולל את החרדים"

סערת מוסדות 'חכמי לב' בירושלים הגיעה הערב לשיאה. לאחר שבמשך שנה מחפשים מנהלי המוסדות יחד עם נציגי העירייה הקצאה למבנה קבע עבור המוסד, הערב – ניסו חברי המועצה החילונים בהוראת ראש העיר ניר ברקת להעביר את ההקצאה בוועדת הכספים של העיר ירושלים, ולאחר שהמשימה כשלה, הועברה ההכרעה למועצת העיר, שם כאמור עברה ההחלטה לאחר שחברי המועצה החרדים יצאו מאולם המליאה ולא נכחו בהצבעה.

מוסדות 'חכמי לב' משמשים כמוסדות לימוד לבנים חרדים – מודרנים, ובשפה הרשמית משתייכים לזרם הממלכתי חרדי. בהוראת גדולי ישראל הוחלט שלא לתמוך בהקמת מבנה קבע למוסדות שנפתחו לפני שלוש שנים, אך דווקא הנציגים החילונים החליטו לדאוג למוסדות ולהעביר את ההקצאה גם ללא אישור החרדים.

חברי מועצת העיר של 'יהדות התורה' אומרים הערב לאתר 'קול חי' כי "ראש העיר ניר ברקת וחברי הקואליציה שלו שמקשים בדרך כלל על כל שקל שעתיד להגיע לעולם הישיבות ולציבור החרדי בירושלים, והנה הם מחליטים פתאום להיות נדיבי לב עבור מוסדות שגדולי ישראל אסרו לעזור להם".

ל'קול חי' נודע כי אתמול התקיימה ישיבה של וועדת הרבנים של 'דגל התורה' בירושלים שם הוחלט ע"י הרבנים להתנגד להעברת התקציב לישיבה. אלא שכאמור, בישיבת מועצת העיר החליט ראש העיר להעביר את תקציב וועדת הכספים כמקשה אחת, ולא הסכים לפרק את הסעיפים ובכך לעסוק ב'חכמי לב' בנפרד, דבר שגרם לזעם רב בקרב הנציגים החרדים במועצה והם יצאו מהאולם בהפגנתיות.

עוד אמרו חברי המועצה מ'דגל התורה' ל'קול חי' כי "הנה, זה ראש העיר שחלק מהמגזר החרדי בחרו בו, והוא כל פעם מוליך שולל את הנציגים ואת המגזר החרדי".