- רדיו קול חי - -

פולמוס בבת ים: שילוב חרדים וחילונים בקייטנה, חינוכי או הרסני?!

מחירי הקייטנות הגבוהים מביאים לתופעה מעניינת בבת ים: משפחות חילוניות רבות בוחרות לשלוח את ילדיהם לקייטנות עירוניות חרדיות, שמחירם זול משמעותית ממקביליהן החילוניות.

מספר קייטנות חרדיות בבת ים דיווחו על ביקוש רב מצד משפחות חילוניות רבות לשלוח את ילדיהן לקייטנה החרדית.

מנגד ישנם הורים חרדים שמתנגדים לתופעה "ילד חילוני אחד בקייטנת תלמידי תלמוד תורה יכול להרוס בשלושה שבועות עבודה של שנים. אנחנו שומרים על הילדים בצמר גפן, ולא רוצים שיחזרו הביתה עם מילים גסות וסיפורי טלוויזיה וסרטים" אמר אחד ההורים.

אולם אריק לוזון מפעיל קייטנת חב"ד בבת ים הודף את הטענה ואומר לאתר 'קול חי' "מהשטח אני יכול להגיד שההיפך הנכון. ההשפעה הדתית על החילונים היא זו שישנה. אם ישנה השפעה של חילוני על חרדי זה בטל בשישים, ואני לא חושב שיש בכלל תופעה כזו, מאחר שכל מסגרת הקייטנה היא סביב היהדות".

לוזון מסביר כי "אנו עושים זו השנה החמישית את הקייטנה. הרעיון של חב"ד זה להכניס יהדות גם למי שאין לו זאת במסגרת אחרת. זאת הזדמנות מיוחדת לתת יותר להורים בפחות כסף ומקבלים גם תוכנית יהדות. כל השנה אין להרבה מהם קשר לפן היהודי, ומלבד האטרקציות הרבות שאנו נותנים  גולת הכותרת זה הערך המוסף של היהדות".

לוזון מסביר את הפער הכלכלי "ביחס לקייטנות עירוניות כלליות, אנו נותנים 21 יום ב-850 ש"ח קייטנה רגילה זה 15 ימים 879 ש"ח".

איך אתה יכול להפעיל קייטנה זולה יותר?

"אני מתנהל בחכמה ולא משתולל בהוצאות".

ואין מי שמנסה להפריע לשילוב?

"היו שנים שניסו להפריע לנו. ניסו להגיד שזה מיסיון, אבל העובדה היא שיותר ויותר הורים חילונים שולחים אלינו את ילדיהם".