פולמוס בבת ים: שילוב חרדים וחילונים בקייטנה, חינוכי או הרסני?!

    לוזון מסביר כי "אנו עושים זו השנה החמישית את הקייטנה. הרעיון של חב"ד זה להכניס יהדות גם למי שאין לו זאת במסגרת אחרת. זאת הזדמנות מיוחדת לתת יותר להורים בפחות כסף ומקבלים גם תוכנית יהדות. כל השנה אין להרבה מהם קשר לפן היהודי, ומלבד האטרקציות הרבות שאנו נותנים גולת הכותרת זה הערך המוסף של היהדות"
    יוסי צלניקר 6 Comment on פולמוס בבת ים: שילוב חרדים וחילונים בקייטנה, חינוכי או הרסני?!

    מחירי הקייטנות הגבוהים מביאים לתופעה מעניינת: משפחות חילוניות רבות בוחרות לשלוח את ילדיהם לקייטנות עירוניות חרדיות • "ילד חילוני בקייטנת תלמידי תלמוד תורה יכול להרוס בשלושה שבועות עבודה של שנים"

    ילדים • אילוסטרציה
    לוזון מסביר כי "אנו עושים זו השנה החמישית את הקייטנה. הרעיון של חב"ד זה להכניס יהדות גם למי שאין לו זאת במסגרת אחרת. זאת הזדמנות מיוחדת לתת יותר להורים בפחות כסף ומקבלים גם תוכנית יהדות. כל השנה אין להרבה מהם קשר לפן היהודי, ומלבד האטרקציות הרבות שאנו נותנים גולת הכותרת זה הערך המוסף של היהדות"
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מחירי הקייטנות הגבוהים מביאים לתופעה מעניינת בבת ים: משפחות חילוניות רבות בוחרות לשלוח את ילדיהם לקייטנות עירוניות חרדיות, שמחירם זול משמעותית ממקביליהן החילוניות.

    מספר קייטנות חרדיות בבת ים דיווחו על ביקוש רב מצד משפחות חילוניות רבות לשלוח את ילדיהן לקייטנה החרדית.

    מנגד ישנם הורים חרדים שמתנגדים לתופעה "ילד חילוני אחד בקייטנת תלמידי תלמוד תורה יכול להרוס בשלושה שבועות עבודה של שנים. אנחנו שומרים על הילדים בצמר גפן, ולא רוצים שיחזרו הביתה עם מילים גסות וסיפורי טלוויזיה וסרטים" אמר אחד ההורים.

    אולם אריק לוזון מפעיל קייטנת חב"ד בבת ים הודף את הטענה ואומר לאתר 'קול חי' "מהשטח אני יכול להגיד שההיפך הנכון. ההשפעה הדתית על החילונים היא זו שישנה. אם ישנה השפעה של חילוני על חרדי זה בטל בשישים, ואני לא חושב שיש בכלל תופעה כזו, מאחר שכל מסגרת הקייטנה היא סביב היהדות".

    לוזון מסביר כי "אנו עושים זו השנה החמישית את הקייטנה. הרעיון של חב"ד זה להכניס יהדות גם למי שאין לו זאת במסגרת אחרת. זאת הזדמנות מיוחדת לתת יותר להורים בפחות כסף ומקבלים גם תוכנית יהדות. כל השנה אין להרבה מהם קשר לפן היהודי, ומלבד האטרקציות הרבות שאנו נותנים  גולת הכותרת זה הערך המוסף של היהדות".

    לוזון מסביר את הפער הכלכלי "ביחס לקייטנות עירוניות כלליות, אנו נותנים 21 יום ב-850 ש"ח קייטנה רגילה זה 15 ימים 879 ש"ח".

    איך אתה יכול להפעיל קייטנה זולה יותר?

    "אני מתנהל בחכמה ולא משתולל בהוצאות".

    ואין מי שמנסה להפריע לשילוב?

    "היו שנים שניסו להפריע לנו. ניסו להגיד שזה מיסיון, אבל העובדה היא שיותר ויותר הורים חילונים שולחים אלינו את ילדיהם".



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      הזוי בחיים לא הייתי מסכים שהבן שלי יהיה עם ילד חילוני .. זה ממש לא בטל בשישים
      אבל מצד שני גם לא הייתי מסכים לשלוח את הילד שלי לקיטנה של חבדניקים , אז זה כנראה סוג אחר של אנשים…

      1. חב"ד מפעילה רשת קייטנות בכל רחבי הארץ שזה מיועד לילדים שלא שומרים תו"מ לעת עתה. מה שאומר שהקייטנה כלל לא מיועדת לחרדים. וחסידי חב"ד שכן שולחים את ילדיהם לקייטנת חב"ד הילדים הם בבחינת משפיע (ולא מקבל ח"ו). בדומה לכל שלוחי חב"ד בעולם. וזה פועל אך ורק טוב בעולם מקרב עוד אנשים ליהדות שתיכף ומיד ממש תבוא הגאולה ולא יכנסו למחלוקות וויכוחים שזה ח"ו גורם רק לצרות נוראיות כמו שעוברות על עמ"י בימים אלו.

    2. 5

      לדעתי דעתם של אנשי חב"ד אלו. הם כמו שאומרים אם רוצים לדעת מהי דעת תורה תשאל את עם הארץ ותעשה הפוך. ואם המפעיל ההוא אומר שאין בעיה אם כן דעת תורה אומרת הפוך וכן ישנה בעיה לכן צריך להקפיד על הפרדה. ואם רוצים להשתתף אזי שחב"ד יעשו להם בנפרד במחירים זולים.
      אבל בגלל שזול להורים החילוניים צריך שיעלה יקר בחיים הרוחניים של הילדים הקטנים.

    3. 4

      שטרודים להשפיע..לא קולטים…זה מהגמרה והשו"ע…הילד שבא לקבל מקייטנה של חבד לא רק שהוא לא מצליח להשפיע על ילדים אחרים הוא מקבל המון תורה ויראת שמים…הילד מגיע הביתה אחרי סדר יום מאוד עמוס של תניא בעל פה תפילה עם כל הילדים ..משניות של אבות בעל פה …ביניין בית המקדש ומשיח….מתי יהיה לו זמן להשפיע על ילדים אחרים…

    4. 3

      שם כל ילד יש לו איזשהו איפון גלקסי וכולי כבר מגיל 4 אז לשלב אותם ביחד ישתגעו שם בבת ים

    5. 2

      לחבד יש אומץ שילכו אבל שלא יגידו שהם לא מושפעים יש לה את כל סוגי הפלאפונים להם משום מה מותר העיקר מתפללים 3 תפילות ביום אבל …מהאיפון ודומיו כאילו אין סידורים