'המשקפיים' • עם בירות על חוף הים: החופש של הפוליטיקאים

    בעל 'המשקפיים' 9 Comment on 'המשקפיים' • עם בירות על חוף הים: החופש של הפוליטיקאים
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "…מאז ועד הלום אני שומע גרסאות אחרות, שלעיתים אני חש שמא מר בנט עצמו מאמין להם, אחרת הוא והאמת כנראה לא נפגשו לעולם.

    "חשוב לי שכבודו ושכמותו יידעו את הדברים לאשורם ויפנימו כי בניגוד לחזות שאתם מנסים להציע, לא חוסר אונים הוביל אתכם לברית החדשה, נגד עולם התורה והחסד, אלא מניעים שונים לחלוטין שאליהם צעדתם בראש מורם ובגאווה זקופה ובידיעה ברורה שאפשר אחרת.

    "כיהודי מאמין אין לי ספק שדרככם החדשה לא תצלח, אולי השעה משחקת לכם, אבל כבודו יודע טוב ממני כי לא לעולם חוסן".

    (מכתבו של *הרב יעקב ליצמן לרב אלי בן דהן, יום חמישי כ"ה אדר תשע"ג)

    * בעניין התארים, עיינו בהרחבה באייטם הבא.

    פסטיבל החנופות לשר החינוך נפתלי בנט הגיע השבוע לשיאים חדשים. מסדר דקלומים של ילדות בית ספר חסידי בבני ברק, בעת ביקור השר, הוציאו את 'המשקפיים' משלוותם, עד שאינם יכולים לשתוק עוד.

    במין תהליך זריז ומופלא, הציניות הפוליטית ומשחק האינטרסים הצליחו להפוך במחי קואליציה את יחסי האיבה והשטנה התוקפניים של ח"כי 'יהדות התורה' כלפי מפלגת הציונות הדתית, למערכת יחסים חמה ודביקה עד כדי תחושת מחנק.

    ל'משקפיים' איו כל בעיה עם תרגילים פוליטיים מתוחכמים ושיתופי פעולה הפכפכים. ההפך הוא הנכון, הם עוד מתפרנסים מהם. אלא שהגיוס של כל קדשי ישראל, תרי"ג מצוות, המסורת היהודית והאידישקייט בכדי לשמש נשק אופוזיציונרי, והמעבר החלק והאלגנטי לידידות מופלאה, נראה בלתי סביר בעליל.

    לזאת ולכן, לטובת הפעם הבאה שנציגנו ינדדו אל שממת האופוזיציה וישכנעו בכל הרצינות בכנות כוונתם, אנחנו מציגים את המכתב דאז ואת המציאות דהיום, למען יוארו הדברים באור הנכון וילמדו תועים פרופורציה.

    • • •

    במקום שחולקים כבוד לרב: 'המשקפיים' שהורגלו לתארים הנכבדים שזוכים אליהם שלוחי דרבנן ביומונים המפלגתיים, הופתעו לגלות במכתב רשמי של מדינת ישראל את התואר 'רב' מוצמד לשמו של שר הבריאות.

    ניסינו לברר האם השר מחזיק בתעודת הסמכה בלתי מוכרת – כמו, להבדיל, תאריו האקדמאים של ח"כ יגאל גואטה – או שמא מדינת ישראל מציגה במסמכיה הרשמיים תואר לפי בחירה, אך נדחינו על ידי דוברו העסוק.

    'המשקפיים' מעלים השערה כי מטרת התואר נועדה למיגור מחשבות ההבל והפקפוק דוגמת האייטם הקודם, שהלא 'המהרהר אחד רבו…'

    הרב ליצמן

    באירוע לחנוכת בית חב"ד בקמפוס אוניברסיטת חיפה, נצפה איש התקשורת הבכיר ועורך עיתון 'משפחה' יוסי אליטוב, ממתיק סוד עם איש העסקים הפילנטרופ יצחק מיראשוילי, כשהשר נפתלי בנט וראש העיר יונה יהב צופים משתהים.

    אליטוב בנט

    ונחזור לשגרה עם האייטמים המתבקשים: אותו ליצמן השתתף השבוע בטקס חגיגי להשקת מעדנייה ירושלמית מחודשת. נוכחותו של ליצמן נדירה באירועים שכאלו, ומי שאחראי לחיבורים המרתקים שנרשמו באירוע הוא איש היח"צ שרגא ניימן.

    ליצמן

    וכאילו לא די לבטננו המקרקרת מרעב ומשוועת לדבר מאכל הגון שייכנס לפיה, אנה ה' לידינו תמונה נוספת של שר הבריאות במחיצת אימפריית מזון מסוג מעט שונה.

    ליצמן אסם

    בלי להזדקק לכישורי המתמטיקה המופלאים של 'המשקפיים', קל להבחין בקושי הלוגי של: איך יכול להיות שמפלגה בת שבעה מנדטים חוגגת בכל שבוע יום הולדת לנציג אחר. כך לפחות הרושם שנוצר בעיני 'המשקפיים', שהתחזק השבוע עם חגיגות יום ההולדת לח"כ יואב בן צור. מזל טוב.

    יואב בן צור

    בניגוד למאחורי הקלעים של ימי השבעה בבית נשיא המועצת, 'המשקפיים' תקווה כי כאן לא תתנהלנה מלחמות על הקרדיט בניהול האירוע ובהבאת שועי עולם וראשי מדינה.

    גדעון סער משה כחלון

    וכל זה אינו דומה ואינו שווה לערך הרגעים בהם ישבו לשולחן שמחת שבע הברכות אבי הכלה ויו"ר ועדת הכספים משה גפני – יריבים דומיננטיים ועסיסיים – לשיחה רווית חיוכים והלצות.

    ירח טוקר

    האם הפלאפון המונף לתיעוד רגעי השלום בין גפני לכהן הוא אותו פלאפון אותו מגיש ירח טוקר לגפני הרוכן עליו בעניין רב? אין לנו מושג.

    גפני טוקר

    ואפרופו ירח טוקר, הרי עדכון למלחמות היתושים שסוקרו כאן בהרחבה בשבוע שעבר:

    יתוש

    המלחין האגדי יוסי גרין הגיע מארה"ב להלוויתו של איש העסקים מוטי זיסר ז"ל. בין גרין לזיסר שררה היכרות רבת שנים, כשבין יתר שיתופי הפעולה והמיזמים המוזיקליים ניתן לציין את השיר 'אשת חיל' שמבצע שרוליק ורדיגר, והולחן בהזמנה מיוחדת של זיסר, לכבוד רעייתו ברכה.

    את השבת של אחרי ההלוויה עשה גרין בביתו של המפיק דוד פדידה, ומיד לאחר מכן ניצל את שהותו להקלטת תכנית מיוחדת עם מנחם טוקר.

    'המשקפיים' מסתפקים בקשר בין בני המשפחה ירח ומנחם טוקר כקישור לאייטם הקודם, ולא מתעקשים להכניס גם את נושא היתושים באולפנים.

    גרין טוקר

    ומי שדאג להכניס בלו"ז הצפוף של גרין את הביקור באולפנים הוא המפיק דודי איינהורן, שזכה בשל כך לתמונה משותפת תוך כדי שידור.

    יוסי גרין טוקר

    להלן מקבץ מכנסת המינים:

    חבר הכנסת רועי פולקמן ('יש עתיד) ניצל את הדיונים המתישים במליאה לצפייה במשחקי ספורט. הוא לא הראה פרצוף נבוך מדי כש'נתפס' בהקלקתו.

    רועי פולקמן

    בדיון באחת מוועדות המשכן, זכה יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן להכלאת שמו עם יו"ר הכנסת ח"כ יואב קיש.

    קיש

    זוג אופניים יחידות בחניון הכנסת עוררו סקרנות במסדרונותיה, ולאחר פעולות איתור ובילוש נרחבות נמצאו בעליהן, הלא הוא הכתב החרדי של גל"צ מכאל שמש.

    אופניים

    וכך נראה בילוי של כתב פוליטי חרוץ: עקיבא וייס ניצל רגעים פנויים במשכן להעשרת הידע בתערוכה המתקיימת במשכן ושעוסקת בדברי ימי הקמת המדינה.

    עקיבא וייס

    אם לא היית שם – משמע אינך קיים: כל המי ומי השתתפו השבוע בבר מצווה לבנם של החזן דובהל'ה ואשת הקריאייטיב, הקבוצות והאסטרטגיה שושי הלר. בכניסה לאולם הירושלמי זיהו 'המשקפיים' את השדרנים מוטי לביא ודודי שוומנפלד ממתיקים סוד.

    שוומנפלד לביא

    בפנים כבר חיכתה ל'משקפיים' המולה רבתי, בה נטלו חלק בין היתר עיתונאי 'מקור ראשון' ו nrg מנדי גרוזמן ועורך 'בחדרי' אבי גרינצייג.

    שוומנפלד וייס

    'המשקפיים' שברו את ראשם להבין על מה התלחששו קובי הרשברג מ'בחדרי חרדים' ויעקב גרודקה מ'קול חי'? לאחר בירורים מקיפים נודע כי מעבר לקשר התקשורתי, יש לשניים קשר מפתיע אחר מהעבר.

    עוד לפני כניסתו של גרודקה לעולמה של תקשורת – רוב עיסוקו היה בהפקת אירוע תרבות יוקרתיים, בדגש על מוסיקה יהודית וחזנות. בין היתר, הקים גרודקה מהקהלת בשם 'טריולה' שהפכה להיות פופולארית מאוד תוך זמן קצר. אבל כאן מגיע הנתון המפתיע: הרשברג, היה אחד מזמרי המקהלה של גרודקה ואף שר בה כסולן לעיתים.

    גרודקה הרשלר

    ולשם השלמת התמונה: קבלו פרק מוזיקלי נכבד באירוע, דווקא מאחד האורחים:

    'המשקפיים' בקושי מצליחים לאחוז ראש ברמת הקרבה ובנבכי האילן המשפחתי, אפילו ברמת הבני-דודים, כך שאין להם בחיים סיכוי להבין את נפתולי משפחת המקובלים הצדיקים לבית אבוחצירה.

    אז מבלי לדעת מי התחתן בדיוק עם מי, הנה האדמו"ר בבא ברוך בחתונת נכדו, מגלה חיבה יתירה לאחראים המוזיקליים של השמחה הזמר יוסי ברגר והנגן עמי כהן.

    כהן ברגר ואבוחצירה

    ואם כבר בשושלת הקודש עסקינן, מעניין לגלות כי ביתו של האדמו"ר רבי יקותיאל באשדוד נמנה על מנויי עיתון 'המודיע'.

    אבוחצירה

    תלמידי מחזור 8 של 'הבצפר' סיימו אך זה את לימודיהם, וכבר זכו למפגש חגיגי במיוחד, בחתונת הבוגר אברימי קליגר. 'המשקפיים' זיהו בחתונה את (מימין לשמאל, לבורים מבינינו) יהודה פריד כתב באתר כיכר השבת, אלימלך קליין מנהל השלוחה החרדית של המכללה למנהל אלעד, יו"ר השלוחה ואיש הפרסום איתן דובקין, החתן, פיני רוזנטל מפעילי דגל התורה אלעד, וחנוך כהן מנהל השיווק של פרויקט השדרה ברמת בית שמש.

    דובקין

    מאחר וקולם של 'המשקפיים' הצטרד עד לבלי היות להם יכולת לשמש כשליח ציבור ראוי, התנדב ראש עיריית אלעד ישראל פרוש לגשת לעמוד המאולתר לתפילת ערבית בחתונת קליגר. זאת מנהיגות.

    ישראל פרוש

    ואילו נציג ש"ס הבכיר של ש"ס באלעד צורי קריספל נצפה פוקד את חופי ישראל, כשהוא נהנה מקרני שמש נעימות ומתענג על בקבוק בירה קרה. את הזמן הוא ניצל היטב להתרועעות עם בנו בניהו, שהפך בתקופה האחרונה לעסוק ומחוזר, עם צמיחת קרנו המטאורית בשדרת העסקנות הצעירה של המפלגה.

    קריספל

    אחד המהלכים הפרסומיים המדוברים במגזר – השייך למשרד פרסום בוגר 'הבצפר' – הוא קמפיין 'ספרא אמר', שיצא בשבועיים האחרונים לחוצות העיר. 'המשקפיים' הצליחו לזהות את ספרא בפעילות ערנית בלב מאה שערים.

    הזמר האגדי שעליו גדלנו (נו טוב, לא באמת, אנחנו לא כאלה קשישים) הלא הוא ר' שמוליק ברונר, חיתן השבוע את בנו רוני, ולכבוד שמחת שבע הברכות, פצח בקאמבק שארך כמה דקות של נוסטלגיה מתוקה.

    עיתונאי 'קו עיתונות דתית' ינון פלח והזמר ישי לפידות חלקו שולחן עמוס מאכלי שבת משובחים, במסעדה פופולרית שמשקיעה מרץ וצ'ולנט רבים על מנת ששמה ייכרך בשמם של מפורסמים ואנשי ברנז'ה מגזרית.

    ינון פלח

    שלא כמו ארוחת ליל שישי מפנקת, 'המשקפיים' מתקשים להבין מה ערך יש לשולחנות עמוסי המטעמים שהוגשו בבוקרו של יום לרגל ביקורו של השר אריה דרעי בבני ברק. תגידו, למען ה', מי יכול בעשר בבוקר לחסל מנות אוכל עשירות ואפילו ללגום מיין מיוחס…?

    בקבוק יין

    האמרגן ישראל לובין חגג יום הולדת, במסיבה ענקית בה לקחו חלק הזמרים נמואל הרוש ואלי הרצליך, הקלידנים אלכס מיטלמן, אבי דרור וחברים נוספים.

    2016-06-30-PHOTO-00001495 (1)

    כשהסלוגן שלך הוא 'קול חי' תמיד אתי', אך טבעי הוא שהמיקרופון של התחנה יהיה אתך גם בתמונה של שר האוצר המתנוססת בעיתון לאנשים חושבים.

    כחלון

    למרות שאנחנו מסתתרים תחת שם בלתי מחייב – לא ניקח סיכון לשלומנו ולביטחוננו, נימנע מבדיחות 'ערסיות', ורק נניח את זה בפניכם:

    ערסים

    אל תקנאו לרגע בלקוחות של רשת המזון הבני ברקית שערכו את קניותיהם בשעה שאשר גרייבר ערך בה פעילות קד"מ. אלה היו צריכים הרבה חוש הומור וקלילות בכדי 'לזרום' עם פעלוליו של המגיש החינני ומלא המרץ, כמו גם סיבולת שמיעה מספקת כדי להאזין לקולות הכרוז שגרייבר אימץ במקום מיקרופון השידור.

    והנה הסיום שישאיר אתכם עם חיוך עד למדור הבא. איש 'קול חי' אלעד כהן עושה ליצמן, דרעי וישי, באחד החיקויים המוצלחים שתשמעו. שבת מחויכת ומלאת שמחה.



    9 תגובות

    מיין תגובות
    1. 9

      אלעד אלוףףףףףףף………

      הפציץ בסוף עם שוומנפלד..חחחח

    2. 8

      אולי תחליפו כבר את התמונה הישנה הזו של המשקפיים במשקפיים יותר עדכניות של היום??? מה זה המפה היעעכנעע הזאת???

      1. לא מה פתאום בשום פנים ואופן לא!!

      2. זה ערכו של מותג!!!

    3. 7

      הביקורת שלך על הברית החדשה בין החרדים לציונות דתית אמת ונוקבת ובסיבוב הבא שלא ישתמשו עם ההשקפה כי לא הלך

    4. 5

      הגיע הזמן להתפטר מהמשקפיים הנוסטלגיות…