"תרגום של מדע בדיוני למציאות מוחשית" • ראש מפא"ת חדש

    "נחשפתי ליכולות של מפא"ת בכמה הזדמנויות, והייתי מגדיר את זה כתרגום של מדע בדיוני למציאות מוחשית. אני מאחל הצלחה לדני ומודה לאופיר על תרומתו הרבה לביטחונה של מדינת ישראל
    קובי פינקלר No Comments on "תרגום של מדע בדיוני למציאות מוחשית" • ראש מפא"ת חדש

    הבוקר נכנס תא"ל (במיל') ד"ר דני גולד לתפקידו כראש מפא"ת (המנהל למחקר ופיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית) • גולד מחליף את אופיר שהם שכיהן בתפקיד בשש השנים האחרונות ופורש ממערכת הביטחון לאחר 36 שנים

    "נחשפתי ליכולות של מפא"ת בכמה הזדמנויות, והייתי מגדיר את זה כתרגום של מדע בדיוני למציאות מוחשית. אני מאחל הצלחה לדני ומודה לאופיר על תרומתו הרבה לביטחונה של מדינת ישראל
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בטקס רשמי במשרד הביטחון, במעמד שר הביטחון, הרמטכ"ל ומנכ"ל משרד הביטחון, נכנס הבוקר תא"ל (במיל') ד"ר דני גולד לתפקידו כראש מפא"ת (המנהל למחקר ופיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית). גולד מחליף את אופיר שהם שכיהן בתפקיד בשש השנים האחרונות ופורש ממערכת הביטחון לאחר 36 שנים.

    שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר בטקס: "נחשפתי ליכולות של מפא"ת בכמה הזדמנויות, והייתי מגדיר את זה כתרגום של מדע בדיוני למציאות מוחשית. אני מאחל הצלחה לדני ומודה לאופיר על תרומתו הרבה לביטחונה של מדינת ישראל. אני מאחל לכולנו שנמשיך לראות את יישום הרעיונות הגדולים שמתחילים במפא"ת, מתורגמים ליכולת של צה"ל ביום יום".

    ראש מפא"ת הנכנס, דני גולד: " אני מודה לשר הביטחון, לרמטכ"ל ולמנכ"ל משרד הביטחון על האמון לחזור ולשרת את ביטחון ישראל בתפקיד החשוב והמשפיע כראש מפא"ת". גולד הודה לאופיר שהם ואמר לו: "אני רואה בכל מקום את העוצמה המסיבית שאתה משאיר אחריך. התהליכים שהובלת כראש מפא"ת מייצרים חוסן לאומי של ממש, בהיבט הביטחוני, המבצעי והטכנולוגי".

    ראש מפא"ת היוצא, אופיר שהם: "אני מסיים היום 36 שנים במערכת הביטחון, שבהן זכיתי לכהן במגוון רחב של תפקידים כשבכל אחד מהם ראיתי תפקיד חיים. מפא"ת הינו גוף מיוחד במינו, אין דומה לו בעולם, שהופך חזון לביטחון. אני מסיים דרך ארוכה ויוצא לדרך חדשה. אני שמח להעביר את התפקיד לדני ידידי, ואין לי ספק שהוא יידע להביא את מפא"ת לשיאים חדשים".

    תא"ל (במיל') ד"ר דני גולד (55) שירת במגוון רחב של תפקידים במערכי האלקטרוניקה, החימוש והלוחמה האלקטרונית בחיל האוויר ובמפא"ת. גולד כיהן, בין השאר, כרמ"ח מערכות אלקטרוניקה ול"א במפא"ת וכרמ"ח חימוש בחיל האוויר. בתפקידו האחרון במערכת הביטחון היה ראש מו"פ (מחקר ופיתוח), תפקיד שבמסגרתו היה אחראי על פיתוח מערכת היירוט 'כיפת ברזל'. על פועלו זכה בספטמבר 2012 בפרס ביטחון ישראל. גולד, הוא בעל שני תוארי דוקטור מאוניברסיטת תל אביב – בהנדסת אלקטרוניקה ובמינהל עסקים. בשנת 2015 נבחר גולד להדליק משואה בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות.

    אופיר שהם (53) מסיים שירות ארוך בן יותר מ-36 שנים בצה"ל ובמערכת הביטחון. שהם, בוגר המחזור השני של תכניות תלפיות היוקרתית, בוגר קורס חובלים ומפקד סטי"ל בחיל הים, שירת לאורך הקריירה הצבאית שלו במגוון רב של תפקידי מפתח. בין השאר שימש כרמ"ח תקציבים בחיל הים, רמ"ח מאל"א במפא"ת, כיהן כרח"ט תכנון באג"ת וכמפקד יחידת העילית הטכנולוגית 'לוט"ם'.

    במהלך כהונתו כראש מפא"ת הוביל שהם פיתוח אמל"ח ופרויקטים טכנולוגיים פורצי דרך בקנה מידה עולמי, שתרמו ותורמים לביטחונה של מדינת ישראל, לקידום התעשיות הביטחוניות והיצוא הביטחוני. מפא"ת בהנהגתו של שהם, קידמה את מערך ההגנה הרב שכבתית, שיגרה לחלל את הלוויינים אופק 9 ואופק 10 והביאה לשיאים חדשים את מערך כלי הטייס הבלתי מאוישים של מדינת ישראל, שנחשב למתקדם והמוביל בעולם. שהם הוביל בשנים האחרונות את פריצת הדרך הטכנולוגית בהתמודדות עם איום המנהרות ולוחמת התת-קרקע, וניהל שורה ארוכה של פרויקטים מסווגים שאסורים בפרסום.



    0 תגובות