מבקר המדינה: הכל כלול והרשות נתונה • אריאל שרפר

    אפשר בהחלט להעריך שהרבה מאד ישראלים צהלו ושמחו כשהשבוע בעיתוי מושלם לקראת תקופת "בין הזמנים" חזר לחיינו בדיוק בזמן "הכל כלול"
    אריאל שרפר 2 Comment on מבקר המדינה: הכל כלול והרשות נתונה • אריאל שרפר

    "הסכמים שנועדו לפייס בין מדינות יוצרים באחת מהן כל-כך הרבה מחלוקות, מריבות, צעקות, והפגנות- רק בגלל שאף אחד לא מבין באמת מה צריך להיות כלול בהסכם הזה כדי לרצות את כולם" • טורו השבועי של אריאל שרפר

    מגיש ועורך החדשות, אריאל שרפר
    אפשר בהחלט להעריך שהרבה מאד ישראלים צהלו ושמחו כשהשבוע בעיתוי מושלם לקראת תקופת "בין הזמנים" חזר לחיינו בדיוק בזמן "הכל כלול"
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "הכל כלול"

    אם יש משהו אחד ידוע שהישראלי הממוצע לא אוהב- זה לשלם.

    הרי כבר מהיציאה הראשונה לעולם הגדול כשכל מה שהיה מסביב זה מדבר והישראלים הראשונים לא מצאו אפילו גזלן אחד לרפואה שימכור קולה בתעריף נפט- היו לא מעט אנשים שבכו על הזיכרון המתוק של כל מה שאכלו במצרים חינם.

    אז נכון שהם גם נאלצו לעבוד במצרים עבודת פרך וזרקו את הילדים שלהם לים – אבל כנראה שהאפשרות לקבל משהו בחינם, ועוד אוכל, הופכת את הפרטים הקטנים האלה ללא-ממש חשובים (ונכון שבימינו אף ישראלי לא רוצה לנסוע למצרים- אבל זיכרון היותנו עבדים או בלשון מודרנית עובדים ממשיך להציק לנו בכל פעם שאנחנו שולחים יד לארנק כשהיד השניה מבררת בנייד כמה יעלה לנו נופש בגולן או בגולה ואלו דברים שאין בהם שיעור בחינם).

    אפשר בהחלט להעריך שהרבה מאד ישראלים צהלו ושמחו כשהשבוע בעיתוי מושלם לקראת תקופת "בין הזמנים" חזר לחיינו בדיוק בזמן מונח שיש כאלה שטוענים שהומצא בטורקיה בחודשי הקיץ ומורכב מצמד המילים הקסומות: "הכל כלול".

    טורקיה, ארדואן

     

    כי זו באמת סיסמת קסם שמבטיחה לנו שכל הדברים הטובים נכללים במחיר חבילת הנופש ללא צורך להוציא עוד כסף ולהתעצבן על כך עד שכל החוויה החיובית בעיקרה שמכונה נופש מרגיע עולה לנו על העצבים בגלל כמה שהיא עולה לנו. הבעיה היא- ותסמכו על המבקר שידע לאתר בעיות ולכתוב עליהן באתר- שלא תמיד טורחים לברר מה בעצם כלול באותו הסכם "הכל כלול".

    וכך קורה למשל שהצעות-חוק שנועדו לשמור על השבת- מפרות את הסטאטוס-קוו ומאפשרות לחלל אותה, שחוקים שנועדו להיטיב עם מגזר מסוים עושים עוול למגזר אחר ויתכן שאפילו לא סופרים אותו ולא כוללים אותו(ולצערנו יש כאלה שמעדיפים לא לכלול את הכוללים בכל הסכם שמיטיב עמם), ושהסכמים שנועדו לפייס בין מדינות יוצרים באחת מהן כל-כך הרבה מחלוקות, מריבות, צעקות, והפגנות- רק בגלל שאף אחד לא מבין באמת מה צריך להיות כלול בהסכם הזה כדי לרצות את כולם.

    ויתכן שאחרי השבוע הסוער והמטלטל שעברנו שבסופו אנחנו והטורקים שוב מדברים (לפחות על הנייר או במסיבות עיתונאים נפרדות), נראה שבאמת מה שכולנו זקוקים לו זה לקחת הפסקה קצרה מכל הבלגנים והמריבות בשיטת "הכל כלול"- ולבוא לכותל כדי להתפלל למען כלל ישראל. רק תיקחו בחשבון שלצערנו בזמן האחרון גם שם – המחלוקות והמריבות נמשכות ליד ומעבר לקיר הקדוש ביותר בעולם.
    .

    "הרשות נתונה"

    יש אנשים שעדיין מתעצבנים כשהם שומעים איזה אחד, אבו-מאזן שמו, מפיץ שקרים ומסית נגד ישראל בעולם ולאחרונה גם הגדיל לעשות וסיפר כזב בדיוני במיוחד לפיו רבנים דרשו מהממשלה להרעיל מקורות מים של פלסטינים (וזאת ללא בינה יתירה בקודקודו שתגרום לו להבין שהמים של הישראלים והפלסטינים באים מאותן מקורות ולכן הרעלה שלהם- לו הייתה כזאת באמת- הייתה חו"ח הורגת את כולם).

    וכמובן שאותו יושב-ראש רשות שמשום מה מקבל רשות לנאום בתואר של נשיא אפילו שעובדתית וחוקתית אין מדינה מאחוריו מבין מהר מאד שהעולם אינו מטומטם כמוהו וממהר לפרסם הודעת הבהרה לטעותו שבעצם אינה התנצלות אלא רק הזדמנות נוספת להכפיש את מדינת היהודים אך גם להבהיר לכולם שאינו אנטישמי. חחח…

    אבו מאזן

     

    והאמת שאין בעצם סיבה לכעוס על ההסתה ברשות וגם על דברי הארס והשנאה שמשמיעים מדי פעם כמה סוכנים של אבו-מאזן שנשתלו בכנסת במסגרת הקסם הדמוקרטי ומנצלים את רשות הדיבור כדי לדברר את הרשות ולפעמים גם את חמאס אירן וחיזבאללה ולהאשים את ישראל בכל הרוע שבעולם בלי שאף אחד יסגור להם את המיקרופון.

    ולמה? כי נתנו להם רשות. ומי שנתן להם רשות ומוסדות שלטון ומנגנוני ביטחון נושאי נשק זו מדינת ישראל. ולכן כשהרשות נתונה לרשות לעשות ככל העולה על רוחה בארץ ובעולם- אין לנו זכות בכלל להתלונן. כי אלה החיים שלנו- ולצערנו אנחנו יצרנו את הבעיה הזאת שנקראת רשות פלסטינית שילדה את חמאס ומאז אנחנו לא ממש יודעים איך לפתור אותה. אז במקום לתת להם מדינה כמו שלנו- שיסבלו גם- אנחנו נותנים להם לדבר ומשתדלים לא לצאת מהכלים. ובינתיים- גם לא מהשטחים.

    "חכם על נהגים"

    2016-06-30-PHOTO-00000084

     

    האם גם אתם סבורים שהתוספת החדשה לרב-קו שמכונה ערך צבור הופכת את חיי-הנהגים בתחבורה הציבורית לגוף הצובר כעסים כל שעה מחוסר הבנה של אותו כרטיס "חכם" עד שבסופו של דבר זה עלול להתפרץ על הנוסעים ולגרום להם להתגעגע להליכה ברגל, לרכב, או אפילו לגמלים?



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      שרפר כמו שרפר.. תמיד רהוט ומדוייק.

    2. 1

      לא דימינתי אותו כך ברדיו זה משהו אחר