אייכלר: ח"כ זוהר צעיר ומלא רצון טוב, אבל יחסמו אותו

    עצם העובדה שהחוק מתיר 10% - לא מקובלת על החרדים מבחינה ערכית ואידאולוגית, ואני מבין אותם
    ישראל פריי 1 Comment on אייכלר: ח"כ זוהר צעיר ומלא רצון טוב, אבל יחסמו אותו

    יזמת השבת כשלה • ח"כ מיקי זוהר התייצב בשידור ותיאר את ההחמצה הגדולה לצד הבעת הבנה לעמדת החרדים • לעומתו, ח"כ אייכלר הסביר מדוע סיעת 'יהדות התורה והשבת' התנגדה לחוק שביקש לחזק את השבת בפרהסיה הישראלית

    צילום: פלאש 90
    עצם העובדה שהחוק מתיר 10% - לא מקובלת על החרדים מבחינה ערכית ואידאולוגית, ואני מבין אותם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מעמד השבת ההולך ומידרדר בציבוריות הישראלית, הניאו את חבר הכנסת מיקי זוהר (ליכוד) ליזום חוק שיסדיר את כל נושא פתיחת עסקים, תח"צ ואזורי בילוי בשבת. אתמול הגיע ח"כ זוהר לישיבת סיעת 'יהדות התורה' וביקש לשכנע את חבריה לתמוך בחוק, אך נתקל בסירוב.

    ב'מהדורת הבוקר' של 'קול חי', תינה ח"כ זוהר את אכזבתו מההתנגדות – בעקבותיה נאלץ למשוך את הצעתו – והסביר שלדעתו מדובר בהחמצת הזדמנות. "החוק שאני מביא מצמצם ב- 90% את חילולי השבת", אמר למוטי לביא, "המצב כיום הוא ש- 100% אסור על פי חוק, אך בפועל 90% פועלים בשבת. כיום הסטטוס קוו זה מילה חלולה, יכולנו להפוך אותה למשהו אמיתי".

    למרות שהוא חלוק עמם, זוהר הביע הבנה להתנגדות החרדית: "עצם העובדה שהחוק מתיר 10% – לא מקובלת על החרדים מבחינה ערכית ואידאולוגית, ואני מבין אותם. באיזה שהוא מקום הם חוששים גם שזה יהיה פתח לחילולי שבת רבים".

    מנגד, עלה לשידור ח"כ ישראל אייכלר, והסביר את ההתנגדות החרדית: "אין אמון באנשים שכל חוק דתי לא שווה כלום בעיניהם. האנרכיה המשפטית שוללת כל חוק של דת", קבע, והמשיך להסביר את עמדת הסיעה, תוך שהוא מתבל אותה בסיפורים מרתקים. "אני מעריך את מיקי זוהר", סיים, "הוא צעיר ומלא רצון טוב, אבל הם לא יתנו לו בשום אופן להחיל את השבת בארץ ישראל".

    האזינו לראיונות:



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      'הניאו את חבר הכנסת מיקי זוהר (ליכוד) ליזום חוק '- הניעו- גרמו לו לפעול. הניאו- ההפך. גרמו לא לא לפעול.