תושבי רמת בית שמש ג' נדחסים באוטובוסים כמו סרדינים

    "אשתי והתינוקות שלנו צריכות לחכות בכל יום בחום הכבד ובשמש הקופחת לאוטובוס כי אין תחנה מקורה, האוטובוס בדרך כלל מלא וזה לא נעים בכלל"
    דוד לזר 10 Comment on תושבי רמת בית שמש ג' נדחסים באוטובוסים כמו סרדינים

    תחקיר 'קול חי' חושף: כך נראה קו 19 ברמת בית שמש ג', מאות גברים, נשים וילדים נדחסים באוטובוסים העמוסים, עד כדי סכנת חיים • התושבים: "מתנהגים אלינו כאילו היינו בהמות וסרדינים" • מי אשם במחדל החמור? • התיעוד המלא

    "אשתי והתינוקות שלנו צריכות לחכות בכל יום בחום הכבד ובשמש הקופחת לאוטובוס כי אין תחנה מקורה, האוטובוס בדרך כלל מלא וזה לא נעים בכלל"
    21:42
    28.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on ‏דרעי זעם על סמוטריץ', נתניהו הבטיח: "ארגיע אותו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השבוע ב'מעבירים הילוך' עם יעקב גרודקה ב'קול חי' נחשפה תמונתה העגומה של התחבורה הציבורית בעיר בית שמש ובפרט ברמה ג', שכונה שהתאכלסה לפני כשנתיים ואשר חווה מצוקה אמיתית בהתניידות לשכונות אחרות בעיר.

    עשרות הפניות שהגיעו לפתחה של מערכת התוכנית – עסקו בעיקר סביב קו 19 העירוני של חברת 'סופרבוס', הקו היחיד שמחבר את רמה ג' עם העיר בית שמש כולה.

    בתחילת השעה, סיפרה אישה, תושבת המקום, אם ל-6 ילדים על הסבל הנוראי, "הילדים שלי נאלצים לנדוד בכל בוקר לרמה א' מכיוון שאין לגילם מוסדות בשכונה, בשל כך הם נאלצים לנסוע עם קו 19, שהוא הקו היחיד שקיים בשכונה", לדבריה, "תנאי האוטובוסים מחפירים, מאות ילדים, נשים וגברים נאלצים להצטופף כמו סרדינים בקווים, כשחלקם של האוטובוסים לא עוצרים ברוב התחנות. כתוצאה מכך, הנוסעים מאחרים לעבודתם וללימודיהם".

    הטענות המרכזיות היו סביב תדירות האוטובוסים, "הבטיחו שיהיה אוטובוס כל 8 דקות, אבל זה לא קורה בפועל", אמרה, "נהגים רבים מדלגים על תחנות או שמאחרים בצורה רצינית".

    בעדויות נוספות שהגיעו ל'מעבירים הילוך' נאמר כי "עשרות אנשים ונשים נדחסים פי כמה מהקיבולת של האוטובוס, מהשעה 1 עד 2 בצהריים זה קטסטרופה – אנשים דחוסים כמו סרדינים", אמרה ל'קול חי' תושבת נוספת בשכונה, "שאלתי פעם פקח באוטובוס בשעה 1 למה אין עוד אוטובוסים והוא אמר ש'סופרבוס' מאד רוצים להוסיף ומשרד התחבורה לא מאשר", הוסיפה.

    טענות נוספות הגיעו גם סביב העובדה שתחנות רבות ברמה ג' אינם מקורות, "אשתי והתינוקות שלנו צריכות לחכות בכל יום בחום הכבד ובשמש הקופחת לאוטובוס כי אין תחנה מקורה, האוטובוס בדרך כלל מלא וזה לא נעים בכלל".

    בית שמש אוטובוס (1)

    "כאשר צריך להגיע לרמה ב' זה סיוט כפול כי אין אוטובוס ישיר לשם. זאת השערורייה הכי גדולה. למה לא עושים עוד קו שמחבר את שתי השכונות?", טען תושב נוסף.

    "התחנה ברחוב שאני מתגוררת בו – משמשת עשרות אנשים, אבל למרבה הצער אין בתחנה ספסל וצל, וזה מאוד מקשה בשמש לחכות ובפרט נשים בהריון ואנשים מבוגרים שזה גורם להם סבל רב ומיותר", אמרה תושבת אחרת ל'קול חי'.

    פניה נוספת שהגיעה ל'קול חי': "אני אמא ל- 5 ילדים, אשר 4 מהם נאלצים לחזור באוטובוס הביתה ממוסדות הלימוד. אנחנו מתגוררים ברמה ג', והמצב כאן באמת מביש. התנאים בהם עומדות נשים לאחר יום עבודה עם ילדים או אבות – אברכים, שכל רצונם זה להגיע הביתה ולהינצל מחום היום כמה שיותר מהר – זה פשוט נורא. בלי גוזמה – זה נראה כמו אוטובוס משא של בהמות, אני פשוט מתביישת לראות את זה".

    בית שמש אוטובוס (5)

    בעקבות הפניות הרבות, יצא 'קול חי' לבדוק את המציאות בשטח. היה מספיק לנו לתעד בהפתעה את הנורמה היומיומית בשכונה, בכדי לראות את התמונה המחרידה של התחבורה הציבורית ברמת בית שמש ג'.

    האוטובוסים של קו 19 היחיד בשכונה דילגו על רוב התחנות וזאת מחמת העומס הגדול. עשרות נשים, ילדים וגברים שכן הצליחו לעלות על האוטובוס נדחסו כאילו היו בהמות, והמראות היו מזעזעים. צפו בתיעוד.

    בית שמש אוטובוס (4)

    תגובות:

    ממשרד התחבורה נמסר ל'קול חי': "משרד התחבורה נערך לתוספת נסיעות משמעותית בשכונת רמת בית שמש ג', באמצעות הארכת קו מספר 15 שיכנס לשכונה ובאמצעות פתיחת קו חדש נוסף. תוספת הנסיעות תחל בשבועות הקרובים".

    עוד נאמר כי "פתיחת הקו החדש תלויה, בין היתר, בהסדרת תשתיות תומכות תחבורה ציבורית בשכונה ובפתיחת הגשר המחבר בין רחוב נהר הירקון לרמת בית שמש ג'".

    בית שמש אוטובוס (3)

    מסופרבוס נמסר בתגובה ל'קול חי': "העומס בקו 19 מוכר לחברה ונובע בשל הגידול באוכלוסייה. בהתאם להנחיות הרישוי והבטיחות, הנהג אינו יכול להעלות נוסעים מעבר לכמות המותרת בחוק. סופרבוס יחד עם משרד התחבורה, בוחנת את האפשרות להגדלת כמות הנסיעות בקו 19 ובכלל. החברה מודה על האמון שניתן לה בקרב הלקוחות ותמשיך לפעול למתן שירות יעיל".

    עוד הדגישו בסופרבוס כי "אושר על ידי משרד התחבורה, תגבור משמעותי לקו 19 בבית שמש. האוטובוסים הוזמנו על ידינו ואנו משוכנעים שניווכח בהקלה משמעותית בעומס בקו 19".

    מעיריית בית שמש נמסר ל'קול חי': "העירייה פועלת רבות להרחבת שרותי התחבורה הציבורית בעיר בכלל ובשכונות החדשות בפרט. לאור בקשות משרד התחבורה נעשו בתקופה האחרונה שיפורי תשתיות בשכונת רמת בית שמש ג' כבניית ככרות, הרחבות צירי תנועה, פתיחת מפרצים ועוד. במקביל פועלת העירייה מול משרד השיכון לזירוז השלמת בניית הגשר הנוסף לשכונה. ואכן בשבועות הקרובים נוכל לבשר לציבור על תוספת קווים משמעותית לשכונת רמב"ש ג".

    תיעוד: של יוסי חיון

    האזינו לתוכנית 'מעבירים הילוך': 



    10 תגובות

    מיין תגובות
    1. 10

      אין פיתרון, עד שלא יפעילו עליהם לחץ ציבורי כבד

    2. 9

      זה לא רק ברמה ג' זה בכל בית שמש.
      משרד התחבורה מתעלל בנוסעים. והם עוד מעיזים לדרבן את הנוהגים ברכבים פרטיים לעבור לתחבורה ציבורית!!
      זה התעללות וגם סכנה, זכור לי מקרה שילד נפצע מהצפיפות בסופרבוס.
      בעבר התלוננתי לסופרבוס על הצפיפות, הם הגיבו שמשרד התחבורה לא מתגבר בגלל שיש כאלו שלא משלמים…
      אבל הם לא לוקחים בחשבון שבאמת קשה לכולם לשלם בנסיעות כאלו, כי עד שמגיע התור של הנוסע לשלם ועד שהוא מצליח להשחיל את עצמו בין האנשים לנהג הוא כבר צריך לרדת. ושנית זה העבודה של סופרבוס לשמור על התשלום להעמיד פקחים ולעמוד על זה.
      ומבירור שעשיתי עם פקח הוא אמר לי שמדובר באחוזים בודדים.

      לכן התושבים חייבים להתעקש שמשרד התחבורה יוסיף כמות של אוטובוסים פי שתיים ממה שיש, ולא כל כמה חודשים להוסיף עוד 2 אוטובוסים ולפרסם על זה בעיתון ברעש.
      הגיע הזמן לעשות לזה סוף!

    3. 8

      שטויות כל מה שסופרבוס מקשקשת, יש דילוגים על נסיעות , על תחנות ,שרות ונהיגה נוראיים של הנהגים, פעמים אף גובל בסכנת חיים.

    4. 7

      אין זה רק בקו 19-חד משמעי!!!!!!!
      כתושבי בית שמש אנו חווים "חוויות" כאלו מדי יום ביומו גם בקווי 11,11א ו-12 . כל יום בשעה 8 בבוקר ובשעה 1 ו-3,4 בצהריים בפרט ובכל שעות היממה בכלל. ובעיקר בימי שישי.
      התופעה הנ"ל יצאה מכלל שליטה!!!!!!!!!!
      תטפלו בזה דדדדדחחחחחחחחווווווווףףףףףףףףף!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      ועצם זה שיש מחסור בימי הרמדאן בנהגים רק מעלה את השאלה שכ"כ הרבה נהגים ערבים ?!?!?!

    5. 6

      שנה שעברה סופרבוס הבטיחו שעד פסח התחילו האוטובוסים אבל הם התחילו רק אחרי שבועות. אז אם הם אמרו שעוד כמה שבועות הם יגבירו את הקווים אז צריך לחכות לפחות עד תחילת שנת הלימודים החדשה

    6. 5

      בכל מוצ"ש בהלוך ובחזור מירושלים יש את אותם בעיות והרבה יותר צפיפות ממה שרואים כאן, רק מה הברנזה של כל חי גר ברמת ב"ש ג' ולכן זוכים לכתבת דרמה שכזו, בואו תהיו גברים תבואו לאוטובוסים של מוצ"ש לכותל וממנה ואז כבר תגידו תודה על הצפיפות שלכם………

    7. 4

      הבעיה שהם עשו יד אחת עם יו"ר ועדת התחבורה שמואל גרינברג שמחפה עליהם ועכשיו הם עושים ככל העולה על רוחם גם כשסוף סוף הצליחו להעלות את הנושא בוועדה לפניות הציבור בכנסת אצל אייכלר אז הר"ע החייכן אבוטבול, ראש עיריית בית שמש אמר כי בסך הכל הכללי המצב של בית שמש הוא טוב. הוא לא מצוין אבל טוב ממה שהיה
      נו אם יש להם גיבוי מאבוטבול מי אנחנו

    8. 3

      תרגעו בית שמש תבואו לראות מה הולך במודיעין עילית לא יותר טוב ממכם אין מה לעשות משרד התחבורה לא מאשר להוציא עוד אוטובוסים אנחנו כל הזמן מתלוננים ואין מענה

    9. 2

      התיכון שלנו הביא בעצמו צלמים כדי לצלם איך שזה נראה באוטובוסים אפילו את נציגי דגל התורה הביאו כדי לראות איך זה נראה ,{סמינר אשכנזי} ובינתיים לא עושים כלום ככה זה כבר שנים

    10. 1

      גם באלעד, בימי שישי