ח"כ זוהר מאוכזב מהחרדים: ויתרתם על הזדמנות להציל את השבת

    אני סבור שמדובר בהחלטה מצערת. החוק החדש שיצרנו הביא הזדמנות בלתי חוזרת להציל את יום השבת שהסטטוס קוו בעניינו הופר כבר מזמן
    איתי גדסי 1 Comment on ח"כ זוהר מאוכזב מהחרדים: ויתרתם על הזדמנות להציל את השבת

    יזמתו של ח"כ מיקי זוהר לחקיקת חוק שיסדיר את מעמד השבת בפרהסיה הישראלית, נתקל בהתנגדות הח"כים החרדים • זוהר נאלץ למשוך את הצע"ח, אך מבהיר: "בעז"ה אמשיך להילחם למען השבת והצביון היהודי במדינת ישראל"

    סיעת יהדות התורה
    אני סבור שמדובר בהחלטה מצערת. החוק החדש שיצרנו הביא הזדמנות בלתי חוזרת להציל את יום השבת שהסטטוס קוו בעניינו הופר כבר מזמן
    13:06
    16.04.24
    עפר גדנקן No Comments on ההמלצות של אלקטרה לתחזוק נכון של המזגן לקראת הקיץ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) הגיב הערב על התנגדות סיעת יהדות התורה לחוק השבת החדש: "בחודשים האחרונים שקדתי על החוק והשבוע הבאתי ביחד עם חבריי חוק מעט שונה ומשופר. קיימתי סבב דיונים על מנת לייצר הסכמות ככל שניתן".

    "בשיחה היום שותפיי לקואליציה- יהדות התורה, הובהר לי כי בכוונתם להתנגד לחוק מאחר והוא מאפשר פגיעה בסטטוס קוו". זוהר מביע את תסכולו מאי שיתוף הפעולה והפניית הגב: "אני סבור שמדובר בהחלטה מצערת. החוק החדש שיצרנו הביא הזדמנות בלתי חוזרת להציל את יום השבת שהסטטוס קוו בעניינו הופר כבר מזמן. וויתור על ההזדמנות יהיה בכיה לדורות והפסד גדול לציבור. בעז"ה אמשיך להילחם למען השבת והצביון היהודי במדינת ישראל".

    בשעות הצהריים השתתף ח"כ מיקי זוהר לישיבת סיעת יהדות התורה כדי לשכנע את חברי הכנסת החרדים לתמוך בהצעת החוק שהגיש יחד עם חברי כנסת מהאופוזיציה הקובעת איסור הפעלת מרכזי קניות וקניונים בשבת, אך תתיר את הפעלתם בשעות אחר הצהריים והפעלת חנויות קטנות בשבת.

    הצעת החוק אליה הצטרפו והובילו הח"כים רחל עזריה, מנואל טרכטנברג ואלעזר שטרן קובעת כי יותר לרשות מקומית להפעיל בשבת הסעות ותחבורה ציבורית בצורה מצומצמת ובמכוניות קטנות. ואפילו באמצעות נהגים שאינם יהודיים.

    חברי הכנסת של יהדות התורה הביעו התנגדות חריפה להצעת החוק, והודיעו לחבר הכנסת זוהר כי יטילו וטו על הצעת החוק שכן על פי ההסכם הקואליציוני לא תותר חקיקה נגד הסטטוס קוו הקיים.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      פיספסו הזדמנות הדגל האלו