יוצאים למערכה על כבוד השבת: ההפגנות מגיעות להרצליה

    "חשיבות עליונה לנוכחות מלאה של כל יהודי שהשבת חשובה ויקרה לליבו", כותבים הרבנים
    איתי גדסי No Comments on יוצאים למערכה על כבוד השבת: ההפגנות מגיעות להרצליה

    בשבת הקרובה תצא לפועל יזמת עיריית הרצליה להפעלת הסעות בשבת, למגינת לב שומרי המסורת בעיר ומחוצה לה • במקביל, רבני העיר יוצאים למאבק עיקש, ומבטיחים להתמיד במחאה עד להפסקת החרפה • ח"כ מוזס במכתב בהול לשר כץ: הפעל את סמכותך

    "חשיבות עליונה לנוכחות מלאה של כל יהודי שהשבת חשובה ויקרה לליבו", כותבים הרבנים
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שבת דרמטית לצביונה היהודי של מדינת ישראל צפויה להיות השבת הקרובה. עיריית הרצליה עלולה להיות הקטר שיוביל את פריצת חילולי שבת והפעלת תחבורה ציבורית בשבת, לאחר שעל פי החלטתה יחל השבת לפעול שירות הסעות במרכז העיר ביום הקדוש.

    תושבי העיר המסורתיים נערכים להפגנות סוערות. קריאה משותפת הוציאו היום הגאון הרב יעקוביץ, רב העיר הרצליה וכל כלל רבני הקהילות, רבני השכ' ואנשי הציבור בעיר, מכל המגזרים, העדות והשכונות כולם, לכל התושבים, לצאת לעצמרת מחאה שתיערך עצרת מחאה גדולה ברחבת ביה"כ הגדול, ביום שישי הקרוב.

    "חשיבות עליונה לנוכחות מלאה של כל יהודי שהשבת חשובה ויקרה לליבו", כותבים הרבנים, ומוסיפים: "זוהי עת שליחות חשובה עבור עם ישראל כולו". העצרת תיערך בביה"כ הגדול, רח' סוקולוב פ' בן גוריון ותחל בשעה שתיים בצהרים.

    מוקדם יותר שיגר יו"ר סיעת 'יהדות התורה' חבר הכנסת מנחם אליעזר מוזס לשר התחבורה נכתב: "בשבועות האחרונים פרסמה עיריית הרצליה כי בקרוב תחל לפעול תחבורה ציבורית בשבת, שתיסע בצירים המרכזיים של העיר".

    מוזס מדגיש כי הסיעה רואה זאת בחומרה, בהיותה "פרצה חמורה והפרה בוטה של הסטטוס קוו שנשמר לאורך שנים". בעקבות העובדה שכל הפעלת קו דורשת את אישור שר התחבורה, דורש מוזס מכץ: "תפעיל את סמכותך החוקית ותאסור על קיומם של קווים אלו בשבת".



    0 תגובות