יהודי בלגיה נושמים לרווחה: ביהמ"ש צידד בשחיטה הכשרה

    חשיבות ההחלטה; המסר שהיא מעבירה גם לכל מדינות אירופה
    ישראל פריי No Comments on יהודי בלגיה נושמים לרווחה: ביהמ"ש צידד בשחיטה הכשרה

    בית המשפט לחוקה בבלגיה קיבל את עמדת הקהילה היהודית: 'השחיטה הכשרה מותרת; הגבלתה מנוגדת לחוק יסוד זכויות האדם ודתו' • רבה של בלגיה: 'אני שמח שהתבונה ניצחה וההחלטה תפסיק את מחול הניסיונות שלא להחריג את השחיטה הכשרה מהחוק הבלגי המחייב המום הבהמות לפני השחיטה המנוגד להלכה'

    צילום: Johanna Geron/FLASH90
    חשיבות ההחלטה; המסר שהיא מעבירה גם לכל מדינות אירופה
    14:17
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on המפתחות בידיים של הקבינט: צה"ל מוכן לפעולה ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית המשפט לחוקה בבלגיה הודיע היום על החלטתו ולפיה; השחיטה היהודית הכשרה מותרת על פי החוק הבלגי והיא תימשך כהלכה. 'הגבלת השחיטה הכשרה – קבע ביהמ"ש – מנוגדת לחוקי יסוד זכויות האדם וזכויות הדת בבלגיה'.

    כזכור, לפני כמה חודשים החלו כמה מחברי הפרלמנט הפלמי במסע נגד השחיטה הכשרה. חברי הפרלמנט ניסחו הצעת חוק ולפיו; אין להחריג את השחיטה הכשרה מהחוק הבלגי הקובע שיש להמם את הבהמה לפני השחיטה. דבר המנוגד להלכה היהודית. את החקיקה הוביל השר לענייני צער בעלי חיים שראה בכך את מהות תפקידו.

    רבה של בלגיה ונציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי, הרב אברהם גיגי אמר כי 'אני שמח שעמדתנו התקבלה וההחלטה תפסיק את הניסיונות שלא להחריג את השחיטה הכשרה מהחוק הבלגי של הימום הבהמות מיד לאחר השחיטה בבלגיה במיוחד אך אני רואה בהחלטה זו חשיבות מבחינת המסר שהיא מעבירה גם לכל מדינות אירופה בהם יש המבקשים להגביל את השחיטה הכשרה.

    'נפגשנו, נציגי הקונסיסטואר הבלגי ונשיא 'מחזיקי הדת' באנטוורפן, הרב פנחס קורנפלד עם ראשי המפלגות, הבהרנו להם את חשיבות השחיטה היהודית וביקשנו שלא יצביעו בעד הגבלת השחיטה הכשרה. דברינו התקבלו אמנם על אוזן קשובה אך יוזמי הצה"ח המשיכו בפעילות ולא נותרה לנו ברירה אלא לעתור לביהמ"ש לחוקה.

    הרב גיגי סיפר כי גם לפני כעשר שנים היה ניסיון חקיקה שכזה ואז פנו כמה סנטורים לביהמ"ש לחוקה שקבע כי החוק נוגד חקיקת יסוד של בלגיה של זכויות הדתיות לאזרחים.



    0 תגובות