מייסד רשימת תרופות כשל"פ ויוצר בינלאומי: האמן החרדי נחשף

    לכל ציור בסוכה קדם לימוד מעמיק. בעת שצייר היו מונחים לפניו ספר קודש ופרשנות למיניהם, כגון מעם לועז, ו"קונטרס יחיאלי"
    ישראל פריי No Comments on מייסד רשימת תרופות כשל"פ ויוצר בינלאומי: האמן החרדי נחשף

    קישוטי הסוכה שלו הפכו למפורסמים בעולם, במקצועו בכלל עבד בתחום הבריאות, ומעולם לא למד ציור • הצצה לעולמו העשיר והמופלא של יהודי שידע לשלב בין עולמות, בכישרון ובתבונה • מיוחד

    לכל ציור בסוכה קדם לימוד מעמיק. בעת שצייר היו מונחים לפניו ספר קודש ופרשנות למיניהם, כגון מעם לועז, ו"קונטרס יחיאלי"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בירושלים נפתחה השבוע תערוכה מציוריו המרהיבים של ר' דר' צבי פנטון ז"ל שהיה צייר מחונן וצייר במגוון סגנונות, בנושאי ירושלים, יהדות, ספורי התנ"ך, נופים, רבנים ועוד.

    בתערוכה ישנו מגוון רחב של הציורים והסגנונות וכן תמונות מקוריות של "הגדת פנטון" המצוירת. במבצע מורכב הובאו למקום גם דפנות מקוריות מסוכת העץ שלו, שעל דפנותיה צייר ציורי שמן גדולים ומרהיבים של האושפיזין, מסעות בני ישראל במדבר, והכל מבוסס על פרד"ס, דבר שהינו ייחודי בעולם.

    התערוכה נפתחה ביום השנה לפטירתו, והתחילה בערב לימוד לזכרו. היא נערכת במרכז חיבה רחוב הרצוג 75 ירושלים, בימים ב- ג- ד- ה- בין השעות 17:00- 21:00. הדרכה לקבוצות בתאום מראש 0509809062.

    מעט ביוגרפיה על האומן והיצור: .יליד לונדון, פרמקולוג במקצועו, עלה לישראל ב1966 הישר לירושלים. את ראשית חינוכו קבל בבית ספר כללי, ואת השכלתו התורנית השלים בישיבת "עץ חיים" באיסט אנד, בשעות אחה"צ. המשיך את לימודיו האקדמיים באוניברסיטה של לונדון ב"בית הספר לפרמקולוגיה" (רוקחות)וקבל תואר דר' לפרמקולוגיה בהצטיינות.

    עבד במשרד הבריאות בתפקיד מנהל המחלקה לרישום תכשירים רפואיים, והקים יחידה למחקר ופיתוח בקרת ואיכות תרופות. לזכותו יש לזקוף חידושים רבים במערכת הפרמקולוגית במדינת ישראל. הוא זה שיזם העלון לצרכן המצורף לכל תרופה. לזכותו גם נזקפת הרשימה הראשונה של התרופות הכשרות לפסח. תרגם את קבץ החוקים ברוקחות לאנגלית כסיוע לרוקחים עולים.

    בעל השכלה כללית נרחבת איש רחב אפקים. מומחה בקנה מידה בינלאומי לתרופות ותחומי הפרמקולוגיה. אוטודידקט במהותו., העמיק ביהדות, קבלה, פילוסופיה , מדעים, אמנות, ציור ואהב חזנות. איש אוהב ספר. בספריתו כ6000 ספרים, ראשונים ואחרונים, שו"ת וקבלה, הלכה ומדרש, וכן ספרות מקצועית עניפה.

    הקב"ה חנן אותו בכשרון הציור. בנערותו עסק בציור כתחביב. זכה בפרסים. היה הקרקטוריסט של השבועון הדתי "ג'ויש ריוויו" אשר יצא בלונדון. מעולם לא למד ציור, היה אוטודידקט מובהק , וזה נכון ללימוד בכל נושא. פנטון ראה בציור אמנות הבאה לבטא מחשבות, הרהורים והגיגי נפש. הציור יכל לשמש את החינוך.

    התמונה ממחישה לילד בדרך היעילה והטובה ביותר את אופן קיום המצווה. לכן יזם (ראשון) והוציא את ברכות הנהנין, ברכות השחר, נטילה ציצית ועוד. כל חג מחגי ישראל בא לידי ביטוי עצמתי ופרשני בציוריו , וכמובן הגדת פנטון, מלאה ציורים מרהיבים ופרשנות הפונה לילדים. חיבה יתירה לפנטון לירושלים ורחובותיה, הוא צייר אותם בתקופות שונות של השנה .

    לכל ציור בסוכה קדם לימוד מעמיק. בעת שצייר היו מונחים לפניו ספר קודש ופרשנות למיניהם, כגון מעם לועז, ו"קונטרס יחיאלי". בפנלים העליונים של הסוכה מסעות בני ישראל במדבר. המקומות שנבחרו היו כאלו בהם נתגלתה מידת הרחמים. (החניה באלים) בפנלים התחתונים, של האושפיזין. על הדלת מצויים סמלי החג והברכות והמשמעות הגלויה והנסתרת.

    סוכת פנטון זכתה בפרס הסוכה הנאה מטעם עיריית בירושלים מספר פעמים. אלפי מבקרים פקדו את הסוכה מכל גווני הקשת של החברה בישראל, על כך נהג פנטון לומר," ראויים כל ישראל לישב בסוכה אחת.



    0 תגובות