ליצמן: "נתניהו יצטרך לבחור בין הרפורמים בחו"ל לבין החרדים בארץ"

    דוד לזר 3 Comment on ליצמן: "נתניהו יצטרך לבחור בין הרפורמים בחו"ל לבין החרדים בארץ"

    שר הבריאות יעקב ליצמן התארח הבוקר ב'קול חי' והתייחס לנושאים הבוערים • על הרפורמים: "ננהל נגדם מלחמת חורמה, הם זיוף של היהדות" • משבר הדיור: "קבענו לטפל בזה חזק" • וגם: האם הוא התייעץ עם האדמו"ר מגור בענין חוק הקנאביס?

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הבריאות יעקב ליצמן התארח הבוקר (שלישי) ב'מהדורת הבוקר' עם מרדכי לביא ב'קול חי' והתייחס לנושאים הבוערים בימים אלו.

    בתחילת דבריו, התייחס ליצמן להסכם הפיוס עם טורקיה ואמר כי "אני לא מבין בזה, זה לא מעניין אותי, אני צריך להתעסק בבריאות ואני לא מתעסק בדברים שלא קשורים אלי", הבהיר.

    בהמשך התייחס ליצמן ב'קול חי' למשבר הרפורמים ואמר כי "אני אומר את זה בלי לגמגם, ראש הממשלה יצטרך לבחור בין הרפורמים בחוץ לארץ לבין החרדים בארץ, נגד הרפורמים ננהל מלחמת חורמה, הם זיוף של היהדות ולא ניתן להם להכניס רגל במדינה, בחו"ל הם הרסו את היהדות, אין להם שם בכלל מקוואות – זה שטויות והבלים".

    על סערת הכותל המערבי אמר כי "בכותל יש כל מיני דברים, צריך לבדוק, יש לנו ישיבה השבוע עם ראש הממשלה ונחליט", לדבריו, "השאלה מה זה הכותל ואיזה חלק, אני מציע שלא נרחיב על זה כעת ברדיו, אנחנו נשב השבוע עם נתניהו ונחליט מה לעשות".

    ראש הממשלה מודע לנחרצות שלכם?

    "נתניהו יודע את עמדתנו, אמרתי לו את זה תמיד, לא יהיה מצב שניתן יד לרפורמים. אם הוא חושש מבית משפט, שיעשה חוק כמו חוק המקוואות. אנחנו חתמנו הסכם עם נתניהו על סטטוס קוו, לא יכול להיות מצב שאנחנו חותמים איתו הסכם ויפרו אותו, והוא הדין לגבי הרפורמים, הכותל והשבת, על דעת זה נכנסו לקואליציה, ואם ירצו לגרש אותנו – נלך".

    שר הבריאות ליצמן התייחס גם למשבר הדיור החרדי ואמר כי "בפגישה שהייתה לנו, דרעי גפני ואני קבענו שחייבים להיכנס לנושא הזה יותר חזק, שוחחתי עם שר השיכון ואני מתכוון אפילו לדבר איתו שוב מחר בכנסת ולדבר איתו על הנושאים האלו. ברור שאנחנו לא מקבלים את חלקנו, בהסכם הקואליציוני יש על זה סעיפים רבים".

    עוד הוא הוסיף כי "אנחנו חייבים לקבל 10 אחוז מכל פרויקט שבונים בישראל, לא יכול להיות שבקרית גת ידחפו אותנו לעוד 15 שנים, אחרי שכבר יסיימו שם את הפרויקטים".

    אם היית שר השיכון היית יכול לעשות יותר בנושא?

    "אני חושב שכן".

    ליצמן התייחס גם לחוק הקנאביס ולביקורות עליו ואמר כי "חוק הקנאביס זה סם כמו כל הסמים, יש אנשים שזקוקים לזה, חולים סופניים, שיש להם כאבים שאין להם פתרון אחר. יש היום 66 רופאים שהם מורשים לחלק קנאביס. מי שצריך לקבל עבר עד היום 7 מדורי גיהינום בכדי לקבל את זה, ומי שלא היה צריך מצא את הדרך לקבל".

    לדבריו, "הרפורמה תעשה שהוא יוכל לקבל בבית מרקחת כמו מורפיום, יש שמירה ופיקוח הדוק על זה. וגם אנחנו צריכים לקצר את המעברים מהמגדלים עצמם. להוסיף עוד 100 רופאים שיאשרו את ז,ה ואנשים לא יצטרכו להמתין כל כך הרבה בתור".

    אתה חושב שבגלל החוק הזה החילונים אוהבים אותך?

    "מי אמר שהם אוהבים אותי? הפופולריות שלי התחילה לפני כן, ואני לא יודע מאיפה זה בא".

    אם יתברר בעוד שנתיים שלוש, שהרפורמה הרחיבה את המשתמשים בסם, זה כישלון או הצלחה?

    "כישלון, אני בהחלט לא מעוניין להרחיב את השימוש בקנאביס, זה סם כמו כל סם".

    עוד הוא סיפר כי "משרד האוצר מבקש לייצא קנאביס לכל העולם ואני מתנגד לזה, כי לדעתי זה לא כבוד גדול שישראל תייצא קנאביס לעולם".

    התייעצת עם הרבי בעניין החוק?

    "חד משמעית לא, כל מדיניות במשרד הבריאות אני שואל אותו? רק דברים עקרוניים אני שואל".

    לסיום הקשה לביא, מדוע משרד הבריאות לא מקדם תוכניות ספורט במגזר החרדי.

    "אנחנו לצערנו בין המדינות הכי גרועות בהשמנה בגיל הצעיר, דיברתי עם מנכ"ל בית ספר, לבנות יש התעמלות, אולי גם אצל בנים פה ושם. אני חושב שהתעמלות זה נכון, אבל את זה צריך להשאיר לרבנים וראשי הישיבות. כושר זה דבר אחד וספורט זה דבר שני, אבל שהרבנים יטפלו בזה".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      שוב פעם, שום מילה לגבי החינוך החרדי
      אחרי שדאג לשלוח מכתב שדוחה את הצעת החוק של הרב גפני לגבי הליב"ה
      ליצמן ממשיך להתעלם מאי ישום החוק וממצוקת מוסדות החינוך החרדיים
      העיקר שגור מסודרים (זו הרי הסיסמה שלהם ובגויים לא יתחשב, בשביל ליצמן כל שאר ילדי ישראל גויים)

    2. 1

      היי מה אתה ככה מלכלך על ליצמן אני מכיר אותו באופן אישי וזה ממש לא כמו איך שאתה אומר אז אנה לפני שאתה מלכלך על האיש התמים הזה תחשוב טוב טוב