יד החרדים על העליונה: חוק המקוואות אושר בקריאה ראשונה

    "מצאתם גוי של שבת – הסוכנות תביא כסף ותבנה מקוואות לאנשים ה"מצורעים" האלה"
    איתי גדסי No Comments on יד החרדים על העליונה: חוק המקוואות אושר בקריאה ראשונה

    הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק המסדירה את השימוש במקווה טהרה, שיזם חבר הכנסת משה גפני • החוק עומד במרכז עימות קשה בין החרדים לרפורמים, המנסים לשנות את מעמד הרבנות ואת אופי שירותי הדת בישראל

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    "מצאתם גוי של שבת – הסוכנות תביא כסף ותבנה מקוואות לאנשים ה"מצורעים" האלה"
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק שירותי הדת היהודיים – הסדרת השימוש במקווה טהרה, של חבר הכנסת משה גפני וקבוצת חברי כנסת.

    על פי הצעת החוק מוצע לקבוע כי מועצה דתית תהיה רשאית שלא להתקשר בהסכם לשם שימוש במקווה טהרה כהגדרתו בהצעה, אף אם התקשרה המועצה הדתית בהסכם עם המדינה או עם רשות מרשויותיה. בנוסף מוצע כי תחילתו של חוק זה תהיה תשעה חודשים מיום פרסומו כדי לאפשר היערכות ליישומו של התיקון המוצע.

    בדברי ההסבר להצעה נכתב: "במדינת ישראל, מאז ומעולם, משמשות המקוואות לצרכי מסורת הלכה ומנהג ולשם כך ניתן מימון ציבורי לבניית ותחזוק המקוואות. בעקבות עתירת גופים שמטרתם לקעקע את יסודות היהדות המקובלת במשך אלפי שנים. פסק בית המשפט העליון, כי יש לאפשר לכתות שונות, לעשות שימוש במקוואות טהרה, לצורך טקסים שונים, שנערכים על ידם."

    ח"כ גפני אמר בדיון: אם רוצים להשתמש במקווה לצרכים אחרים המועצה רשאית שלא לעשות הסכם. בונים מקווה רק לצורך טהרה שזה כל אחד יכול לבוא.

    ח"כ זהבה גלאון תקפה נמרצות: הכנסת הזו מביאה פשרה רקובה. בפעם הקודמת ח"כ גפני לפחות הצגת את השקפת העולם שלך. מצאתם גוי של שבת – הסוכנות תביא כסף ותבנה מקוואות לאנשים ה"מצורעים" האלה. זה מה שאומרת הצעת החוק. שיש כאן קבוצה שאתם מבקשים להדיר מהיהדות.

    ח"כ עליזה לביא: ח"כ גפני מביא לפה נזק עצום, שמביא לשנאה ולכך שהרבה מאוד לא ירצו לקיים את המצווה הזו. החוק הזה יאפשר למועצות לא לאפשר טבילה לכאלה ואחרים. עם הניסוח העמום הזה גם המועצה תוכל לא לאפשר למתגיירים לטבול. אתה נותן כוח למועצות הדתיות לעשות איפה ואיפה. איפה המוסר היהודי שלך?

    28 תמכו 18 התנגדו וההצעה תועבר לוועדת הפנים.



    0 תגובות