מזל טוב • ממחר – חופשת לידה גם לאבות

    החוק מהווה בשורה למשפחות הצעירות שיוכלו להתחיל את חיי ההורות ביחד ולהתגבש כמשפחה
    איתי גדסי No Comments on מזל טוב • ממחר – חופשת לידה גם לאבות

    חוק חופשת אבהות עברה בקריאה שלישית ונכנס לספר החוקים ● ח"כ זנדברג "סוף סוף יקבלו אהבות את הזכות המובנת מאליה להיות עם ילדיהם בימים הראשונים לחייהם בלי להיות תלוי בחסדי המעסיק"

    צילום: IDF Spokesperson
    החוק מהווה בשורה למשפחות הצעירות שיוכלו להתחיל את חיי ההורות ביחד ולהתגבש כמשפחה
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת הצביעה היום (ב') את חוק חופשת אבהות של ח"כ זנדברג בקריאה שלישית, החוק יכנס לתוקף באופן מיידי וממחר אבות יוכלו לקחת את החופשה המיוחלת, החוק התקבל פה אחד.

    החוק קובע כי תינתן חופשת לידה ייעודית לאבות שתימשך 6 ימים כולל יום הלידה. שלושה ימים ממנה יהיו על חשבון ימי מחלה ושלושה ימים על חשבון חופשה שנתית. כיום אין חובה למעסיק לאפשר לעובד לצאת לחופשה לאחר יום הלידה, ועובדים תלויים ברצונו הטוב של המעסיק, בלי שניתנת שום הגנה לזכות ולחובה הבסיסיות להיות לצד האם והילוד בימים שלאחר הלידה.

    ישראל כיום היא אחת מ-5 מדינות בלבד ב-OECD שלא מעניקה חופשת לידה לאבות ולכן שיעור הגברים היוצאים לחופשה כזו בישראל, על חשבון ימי החופשה של האם, עומד על 0.4% בלבד. מחקר של מכון טאוב קבע כי חופשת לידה לאבות מצמצמת פערים בשוק העבודה בין נשים וגברים ותורמת לחזרתן של יותר נשים למעגל העבודה כי של מחלקת המחקר של בייקר טיילי קבע כי שמונה ימי חופשה לאב לאחר הלידה תגדיל את התוצר במשק ב4 מיליארד עקב הגדלת הפריון.

    ח"כ זנדברג "אני גאה להעביר בקריאה שלישית חוק שישפיע על הורים של 170 אלף תינוקות מדי שנה, סוף סוף יקבלו אהבות את הזכות המובנת מאליה להיות עם ילדיהם בימים הראשונים לחייהם בלי להיות תלוי בחסדי המעסיק. השלב הבא יהיה להשוות את זכותם של העצמאים בנושא. אני רוצה להודות לשורה ארוכה של אנשים שלקחו חלק בקידום החוק הזה – החל מהיוזם הראשון שלו השר אורי אריאל, יו"ר ועדת הכנסת ח"כ דוד ביטן, השר זאב אלקין, ואריק בן שמעון, לשעבר יועץ השר אריאל, שליווה את החוק לאורך כל הדרך".

    יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן אמר: "החוק מהווה בשורה למשפחות הצעירות שיוכלו להתחיל את חיי ההורות ביחד ולהתגבש כמשפחה. הולדת תינוק או תינוקות חדשים הם הרגעים המרגשים ביותר בחייו של כל הורה. הזמן הזה נחוץ לתחושת הרבה ולהתחלה נוחה ולקלה יותר למשפחה".

    שר ירושלים ומורשת, ח"כ זאב אלקין "אני מברך על אישורו הסופי של החוק וגאה בתרומתי הצנועה לקידומו בממשלה. כאב טרי בעצמי, אין לי ספק שישנה חשיבות עצומה להמצאתו של האב בימיו הראשונים לאחר הלידה. החוק יסייע הן לאב ולאם והן לרך הנולד ולכן ראיתי לנכון לסייע לחברת הכנסת זנדברג לקדם את החוק. בנושאים כאלו חשובים אין קואליציה או אופוזיציה, כולנו כאן יחד".

    שר החקלאות, אורי אריאל, אשר יזם את החוק בכנסת ה18 אמר "האבות הם חלק בלתי נפרד מההורות ונכון לאפשר להם להיות עם התינוקות שרק נולדו, ומצד שני מגיע לאמהות שהאב יהיה לצידם באותם רגעים חשובים ורגישים של הרחבת המשפחה. כאב לשישה ילדים ושמונה נכדים אני שמח שהחוק עבר וגאה שהיתה לי את הזכות להיות מיוזמיו לפני מעל שלוש שנים שח"כ זנדברג מקדמת אותו גם בכנסת הנוכחית".

    ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) הסתייג היום לחוק חופשת לידה לאבות ואמר במליאת הכנסת כי "הצעת החוק הזו יוצרת אפליה בין העצמאים לשכירים, ותגדיל את הפערים הקיימים ממילא בין בעלי העסקים הקטנים לשכירים.

    "ימי המחלה מיועדים למחלה ולא לחופשת לידה ובדיוק כמו כמו שנשים מקבלות את התשלום עבור חופשת הלידה מביטוח לאומי כך היה צריך לנהוג במקרים אלו. בשם השוויון אי אפשר לקיים אי שוויון אחר. הכנסת הזו לא יכולה להפלות בין מעסיק לבין עצמאי וקראתי לא פעם לממשלה ולכנסת לא להרחיב את הפערים ולצערי היום הפער הזה נהיה גדול יותר. חופשת לידה לאבות זה חשוב , גם לעצמאים לא רק לשכירים. אני קורא לשר האוצר לפעול להפסקת אפליית ציבור העצמאים".



    0 תגובות