תערוכת אופנה מחללת את קדשי ישראל: נשים עם טליתות

    "לצערנו התמונות של הרפורמיות עם טליתות ועוד מעשים מחוצפים שכאלה נותנים כנראה רעיונות הזויים לאנשים, והדבר הזה מהווה חילול של הדת ופגיעה ברגשות הדתיים"
    יעקב גרודקה 8 Comment on תערוכת אופנה מחללת את קדשי ישראל: נשים עם טליתות

    זעזוע ושאט נפש מתצוגת אופנה שמבזה את הדת • התצוגה שהתקיימה תחת השם 'רק אלוקים ישפוט אותי' הוצגה ע"י סטודנטים לאופנה בויצו חיפה, ובמהלכה הוצגו טליתות ומלבושי קודש כשהם לבושים על נשים שמבזות את הקודש

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    "לצערנו התמונות של הרפורמיות עם טליתות ועוד מעשים מחוצפים שכאלה נותנים כנראה רעיונות הזויים לאנשים, והדבר הזה מהווה חילול של הדת ופגיעה ברגשות הדתיים"
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    זעזוע ושאט נפש מתצוגת אופנה שמבזה את הדת, ואשר הוצגה בחיפה. התצוגה שהתקיימה תחת השם 'רק אלוקים ישפוט אותי' הוצגה ע"י סטודנטים לאופנה בויצו חיפה, ובמהלכה הוצגו טליתות ומלבושי קודש נוספים כשהם לבושים על נשים שמבזות את הקודש.

    "התצוגה שילבה מוטיבים יהודים כמו טלית ופריטי לבוש חרדים עם אלמנטים צבעוניים עזים שהפכו את המראה הגלותי לטרנדי ובולט", התגאו בעלי התערוכה.

    "למעצב יש אחריות", אמר רן שבני, מנהל המחלקה לאופנה במרכז האקדמי ויצו חיפה כשפתח את תצוגת הבוגרים שלו השנה, אבל דומה שאחריות של ממש לא הייתה כאן.

    "מדובר בחוצפה וביזוי הקודש", אומר לאתר 'קול חי' גורם חרדי בחיפה שהתוודע לסיפור, "לצערנו התמונות של הרפורמיות עם טליתות ועוד מעשים מחוצפים שכאלה נותנים כנראה רעיונות הזויים לאנשים, והדבר הזה מהווה חילול של הדת ופגיעה ברגשות הדתיים".

    הנהלת המרכז האקדמי ויצו חיפה אמרה בתגובה לאתר 'קול ח' כי "אנו מודים מאוד על פנייתכם, משום שממנה ניתן ללמוד שגם אתם נחשפתם לניסיונות חדשים ומרעננים בתחום העיצוב הישראלי. כל אחת ואחד מבוגרי המחלקה לעיצוב אופנה מביאים לערב התצוגה, לצד עבודות הגמר שלהם, גם (ואולי בראש ובראשונה) השקפת עולם ומקורות השראה ליצירותיהם".

    "אלי עג'מי הביא אל מסלול התצוגה, כמו גם אל הסטודיו בחיפה, את עיקרי עולמו כנער וכמתבגר. זאת, בסביבה שומרת מצוות. אלי ביקש לשתף אותנו במאחד ובמפריד את הלבוש החרדי המסורתי עם האופנה העכשווית של הרחוב הישראלי. התוצאה היתה שילוב של סממני בגד מסורתי ולבוש מודרני, ומערבולת צבעים למול הגוונים הכהים של הלבוש המסורתי".

    "לא היתה בעבודתו של אלי כל כוונה לפגוע ברגשותיהם של אנשי אמונה, וממילא אין הכרח להיעלב מכל ביטוי יצירתי –אמנותי, שנעשה בתום לב על ידי סטודנט. למותר לומר כי הנהלת המרכז האקדמי ויצו חיפה עומדת מאחורי עבודתו של אלי עג'מי, שזכתה, אגב, למקבץ מרשים של שבחים החוצים את כל ערוצי התקשורת".



    8 תגובות

    מיין תגובות
    1. 8

      טלית לאשה מי אמר שזה אסור

    2. 4

      ביזוי הקודש? מה ביזוי בנותיו של רשי"י לבשו תפילין כל עוד אין כאן התרסה אין לי בעיה עם זה

      1. גם ברוריה אשתו של רבי מאיר על הנס לבשה תפילין. כל מקרה לגופו ולעניינו. הרבנים והצדיקים של הדור שלנו אוסרים זאת באיסור חמור ויש הלכות ברורות ולפי זה הולכים. אין מה לחפש היתרים מתחת לבלטות!!…

    3. 3

      החילונים לצערנו, נמצאים כ"כ רחוק שהם לא חושבים שזה בעיה. לא הכל זה דווקא נגדנו ונגד הדת, הם פשוט צריכים כל הזמן לחדש ולעשות דברים מעניינים. ואל תחשבו שהם חושבים כל הזמן איך לעצבן אותנו….