חוק העמותות אושר • קנס של 29,200 ש"ח לעמותה שתפר את החוק

    בתום ההצבעות אמר יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי "החוק לא הסתתים כמו שהוא התחיל. בכל מקום שהיה ספק אם החוק יגרום לפגיעה, שיננו את הנוסח. סלומינסקי אמר לחברי האופוזיציה, גם אתם מודים שלא נשאר ממנו הרבה
    איתי גדסי No Comments on חוק העמותות אושר • קנס של 29,200 ש"ח לעמותה שתפר את החוק

    ח"כ בני בגין טען כי "ראוי לפעול באמצעים דיפלומטיים. כך הוכח שבמשא ומתן מול הולנד בריטניה ושוויץ. לדבריו, הדרך שנבחרה, אינה יעילה ועלולה להביא לצעדים הפוכים ממה שמציעה יחלו לה

    צילום: Amir Levy/Flash90
    בתום ההצבעות אמר יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי "החוק לא הסתתים כמו שהוא התחיל. בכל מקום שהיה ספק אם החוק יגרום לפגיעה, שיננו את הנוסח. סלומינסקי אמר לחברי האופוזיציה, גם אתם מודים שלא נשאר ממנו הרבה
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שנדחו עשרות ההסתייגויות שהוגשו על הצעת החוק, ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה לקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק חובת גילוי לגבי מי שנתמך על ידי ישות מדינית זרה. (הצעה המכונה חוק העמותות).

    הוועדה החליטה למזג את שלושת הצעות החוק, הצעת חוק שהוגשה מטעם הממשלה, הצעת החוק של ח"כ בצלאל סמוטריץ' וכן הצעת החוק של ח"כ רוברט אילטוב.

    עפ"י הצעת החוק, יחולו חובות דיווח לרשם העמותות על היות העמותה כזו שעיקר תקציבה מישויות מדיניות זרות, חובת פרסום של רשם העמותות ברשימה באתרו שתכלול את העמותות הנ"ל, וכן חובת ציון עובדה זו בפרסומים שונים של העמותה ובמכתבים שלה לנבחרי ציבור, או לעובדי ציבור. כשמדובר בדין וחשבון המפורסם על ידי העמותה לציבור, תהיה חובה גם לציין כי ניתן לראות את שמות הישויות המדיניות הזרות באתר האינטרנט של רשם העמותות. הסנקציות שיוטלו על הפרת חובות אלה של העמותות יהיו הטלת קנס כספי בסך 29,200 ₪ על עמותות (בעבירה פלילית של אחריות קפידה) והשתת עיצום כספי על חברות לתועלת הציבור בסך-7,880 ₪. החוק יחול רק על תרומות שיתקבלו החל מתחילת השנה הבאה.

    ח"כ בני בגין טען כי "ראוי לפעול באמצעים דיפלומטיים. כך הוכח שבמשא ומתן מול הולנד בריטניה ושוויץ. לדבריו, הדרך שנבחרה, אינה יעילה ועלולה להביא לצעדים הפוכים ממה שמציעה יחלו לה. בגין טען כי הסתייגויותיו הוטמעו בהצעת החוק.

    בתום ההצבעות אמר יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי "החוק לא הסתתים כמו שהוא התחיל. בכל מקום שהיה ספק אם החוק יגרום לפגיעה, שיננו את הנוסח. סלומינסקי אמר לחברי האופוזיציה, גם אתם מודים שלא נשאר ממנו הרבה."

    כאמור, ברוב של שבעה חברי כנסת מול התנגדותם של ששה, הוועדה דחתה את עשרות ההסתייגויות ואת הרביזיות שהוגשו על הצעת חוק, ואישרה את הצעת החוק להצבעה במליאת הכנסת לקריאה שניה ושלישית.



    0 תגובות