- רדיו קול חי - -

סוף לסערה • כהונת הרב הראשי ליהודי אתיופיה הוארכה בחצי שנה

כהונת הרב הראשי ליהודי אתיופיה הוארכה בחצי-שנה נוספת, כך הודיע היום (שני) שר הדתות, דוד אזולאי, בוועדת העלייה והקליטה שדנה בנושא. לדברי השר מדובר בתקלה כיוון שנציבות שרות המדינה מחייבת פרישה בגיל 67.

יו"ר הוועדה, ח"כ אברהם נגוסה הדגיש כי שני הרבנים הראשיים, הראשל"צ רבי יצחק יוסף ורבי דוד לאו, פנו למשרד הדתות בבקשה להמשך כהונת הרב כ"רב הראשי ליהודי אתיופיה", וביום בו נחשפה הפרשה, הבטיח לי שר הדתות לפתור את הבעיה.

הרב הדנה ציין ואמר כי "מאז ימי הרב עובדיה יוסף זצ"ל, אני עובד בגיבוי בתיאום מלא על כל הרבנים הראשיים לישראל. אני פועל בכל מאודי בדרכי נועם לפתור בעיות, ללא הפגנות. הכשרתי 22 רבנים יוצאי העדה בכל הארץ, ו-13 מבררי-יהדות, ואני מקווה בתקופה הקרובה להשלים מספר נושאים כרושמי נישואין ובירורי יהדות. יש עוד בחורי-ישיבה רבים שמכינים עצמם לרבנות".

אזולאי הכחיש לחלוטין כי "מדובר ב'פיטורין על רקע מאבק הרב בגזענות', ויעידו על פעולתי הרבה למען בני הקהילה רבים ממנהיגי העדה, כולל על הכרה מלאה ביהדותם ע"י הרב עובדיה יוסף, ביקור באתיופיה ודיונים רבים-מספור בקידום מצוקותיהם של בני הקהילה. גדל בארץ דור-המשך מצוין שיוכל למלא תפקידים רבים בהנהגת העדה – כולל בהנהגה הרוחנית. עם כניסתי לתפקיד, הארכתי את כהונת הרב, הסתיימה ההארכה – ולא הובא לידיעתי שהיא עומדת להסתיים. הרב אפילו לא הגיש בקשה להארכת-כהונה, ואכן מיד עם הגשת הבקשה הוארכה כהונתו לחצי שנה נוספת, ובסך הכל מדובר בתקלה. החוק מחייב פרישה בגיל 67, ובתקופה הקרובה נכין את דור העתיד.

ישראל הנאו, עוזר הרב דוד לאו הבהיר כי בעוד שאצל רבני-עיר, ניתן להאריך את כהונתם עד גיל 80 לאחר הגשת בקשה בעניין, הרי שאצל הרב הדנה, המוכר כגורם מקצועי ולא כרב עיר, גיל הפרישה הוא גיל 67. הוא תמך בפניה לנציבות שרות המדינה להחריג את כהונת הרב הדנה.