האם ישראל התחייבה לטורקיה לא לפגוע באיסמעיל הנייה?

    סערה נוספת בעקבות דברים נוספים שאמר ביטן היום נגד ראש מערכת הביטחון, "יש בעיה בתפקיד ראש המוסד ושב"כ: משהו שם עושה אותם שמאלנים"
    דוד לזר No Comments on האם ישראל התחייבה לטורקיה לא לפגוע באיסמעיל הנייה?

    יו"ר הקואליציה הטרי ח"כ דוד ביטן גורם לראש הממשלה בנימין נתניהו כאב ראש לא קטן • היום הוא שלף כותרת מההסכם עם טורקיה: "גם נתניהו לא יוכל להורות על חיסול הנייה" • נתניהו: "אין לדבריו אחיזה במציאות"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    סערה נוספת בעקבות דברים נוספים שאמר ביטן היום נגד ראש מערכת הביטחון, "יש בעיה בתפקיד ראש המוסד ושב"כ: משהו שם עושה אותם שמאלנים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר הקואליציה הטרי ח"כ דוד ביטן גורם לראש הממשלה בנימין נתניהו כאב ראש לא קטן. מאז שהוא נכנס לתפקידו, הוא לא עוזב לרגע את המיקרופון התקשורתי, ולנו אזרחי ישראל הוא שולף כותרות שלפעמים מתבררות במהרה כהזויות וכמנותקות מהמציאות.

    היום, בעיצומה של השבת, התייחס ביטן באירוע 'שבתרבות' בבאר שבע להסכם המתגבש בין ישראל וטורקיה ואמר כי לראש ממשלת החמאס איסמעיל הנייה תהיה חסינות, "מה שבטוח זה שכבר אי אפשר לעשות לו כלום, יש לו ביטחון. גם ראש הממשלה לא יוכל לתת הוראה כזאת כבר".

    בנוסף ציין ביטן כי הדרישה הטורקית המקורית – הסרת המצור הימי על עזה – לא נכללת בהסכם,"הגיעו להסכם אחר", הבהיר מול המצלמות, "זה לא שאנחנו צריכים להיות חברים של ארדואן, אנחנו לא מסכימים לשום דבר שהוא אומר, אבל הנושא הזה חשוב לנו כלכלית ומדינית", לדבריו, "לכן אנחנו צריכים להוריד קצת את הראש וגם הם צריכים קצת להוריד את הראש".

    אלא שעם צאת השבת, שיגרה לשכת ראש הממשלה הכחשה גורפת על דבריו של יו"ר הקואליציה, "ח"כ דוד ביטן אינו מצוי בפרטי ההסכם עם טורקיה, הדברים שאמר אינם נכונים ואין להם אחיזה במציאות. הנושא לא נדון במהלך השיחות, ישראל שומרת לעצמה את כל הזכויות להבטחת ביטחונה בהתאם לנסיבות שיידרשו".

    בעקבות הודעת ראש הממשלה פרסם ביטן הבהרה: "דבריי לא הובנו כהלכה, ראשית, לא נאמר שיש התחייבות כלשהי בעניין הנייה. ישראל תמיד שמרה על זכותה לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה ולא התכוונתי אחרת. יתרה מזאת הובהר לי בצורה חד משמעית כי הדבר אינו כלול כלל בהסכם".

    סערה נוספת בעקבות דברים נוספים שאמר ביטן היום נגד ראש מערכת הביטחון, "יש בעיה בתפקיד ראש המוסד ושב"כ: משהו שם עושה אותם שמאלנים, לאורך השנים ראש השב"כ וראש המוסד הופכים להיות שמאלנים", אמר ביטן. "דגן היה ימני קיצוני לפני שהוא נכנס למוסד והוא יצא הפוך".

    בעקבות כך, אמר שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, כי "הניסיונות הפוליטיים המסוכנים להרוס את מערכת הביטחון ולהסית נגד ראשיה, נמשכים בשיטתיות. מביש ומדאיג. אנו נשלם על כך מחיר יקר מאוד".

    על דבריו השיב ביטון הערב: "עם כל הכבוד ליעלון מערכת הבטחון זה לא הוא והוא זה לא מערכת הבטחון. הוא פוליטיקאי שעשה שיקולים פוליטיים קרים ונטש את הליכוד והממשלה כדי לקבל חיבוק חם מהשמאל. שלא יפחיד עם ביטויים כמו סכנה לדמוקרטיה ופגיעה במערכת הבטחון כי זה לא המצב. מערכת הבטחון שלנו טובה וחזקה גם כיום ולא רק בתקופתו".



    0 תגובות