איך תשפיע פרישת בריטניה על השידוכים בקהילה החרדית? • סיקור

    כמו כן בשידוכים, אם בחור אנגלי ירצה להתחתן עם ישראלית או בלגית לא תהיה לו אפשרות לקבל בשבילה את ההטבות לחמש שנים הראשונות
    גיטי שוורץ, לונדון No Comments on איך תשפיע פרישת בריטניה על השידוכים בקהילה החרדית? • סיקור

    להיפרדות בריטניה מהאיחוד האירופי, ישנן השלכות לא קלות לקהילה החרדית המקומית, שמביעה בסתר חשש מהבאות • גיטי שוורץ, תושבת לונדון, סוקרת באתר 'קול חי' את כל ההיבטים, החל משמרטפות, דרך אנשי עסקים וכלה בשידוכים

    חרדים צילום: Flash90
    כמו כן בשידוכים, אם בחור אנגלי ירצה להתחתן עם ישראלית או בלגית לא תהיה לו אפשרות לקבל בשבילה את ההטבות לחמש שנים הראשונות
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הלילה האחרון בחרו אזרחי בריטניה לצאת מהאיחוד האירופי. בתחילת ספירת הקולות נראה הי לפי הסקרים שנשארים באיחוד, אבל ככל שעבר הזמן, הגיעו עוד ועוד קולות בעיקר מאנשים מעל גיל 50, על רצון לניתוק מהאיחוד האירופי.

    המשמעות עבור היהודים היא גדולה מאד.

    הבעיה היא שהחרדים לא כל כך מעודכנים במה שקורה ולא מדי מתייחסים לזה ברצינות, או שמדי השפיע עליהם הפחד מהפליטים הסורים. שבעצם זו דאגה מספיקה. הנשים מעולם לא מתערבות בפוליטיקה, והרבה מהן כלל לא טרחו לצאת ולהצביע.

    אם נצא מהאיחוד הכל יעלה לנו נורא יקר, כל מוצר שיכנס ממדינה אחרת מאירופה נשלם עליו מס. משל קטן: אם קונים גביע גבינה שמגיע מארה"ב אנחנו משלמים עליו 6 לירות (35 שקלים), להבדיל מוצרי חלב שמגיעים מצרפת ובלגיה אנו משלמים פחות מחצי, גביע גבינה תוצרת ארופה 2,5 לירות. וכך גם ברהיטים וחומרי בניה וכו'.

    עבור יהודי חרדי לגור בבריטניה זה מציאות שחייבים לרכוש דברים ממדינות אחרות, כי בבריטניה לא מייצרים הרבה מוצרי מזון כשרים. עוד נקודה: כעת ישלחו את כל הפולנים, רומנים, אלבנים, חזרה לארצם. שזה אומר שנפסיד עובדים בזול, כמו בנאים, חשמלאים, אינסטלטורים, ועוד.

    וכמובן עוזרות בית שאין בית חרדי ללא אחת כזו. ואפילו שמרטפיות, כי לגור בלונדון זו מציאות שאין מספיק שמרטפיות חרדיות מכל מיני סיבות, ולכן הרבה משתמשים בפולניות ורומניות או ספרדיות כשמרטרפיות. ברור שזה יקשה על החיים שלנו.

    אך מצד שני גם יהיו פחות שיכורים ברחובות שלנו, והדבר הגדול יותר הוא שיתפנו עשרות או אולי מאות בתים. מצוקת הדיור לאחרונה בשכונות היהודיות היא בעיה נפוצה, הרבה בתים בבעלות יהודית נשכרים לעובדים הזרים, זה משתלם להם כי כל עובד משלם לפי מיטה, הוא מכניס כמה שיותר מיטות ועושה את המשכורת שלו,

    אז יש גם מעלות. אנשים כמהים לכל בית שמתפנה והמציאות שהמשפחה מתרחבת וחייבים לשפץ. עד היום הכניסו חומרי בניה איכותיים יותר מכל אירופה במחיר רגיל, וגם רהיטים. אם נצטרך לשלם על כל זה מיסים זה יעלה ביוקר, גם חברות יהודיות של יבוא יפסידו ויש לא מעט חברות כאלה בבעלות יהודית

    כמו כן בשידוכים, אם בחור אנגלי ירצה להתחתן עם ישראלית או בלגית לא תהיה לו אפשרות לקבל בשבילה את ההטבות לחמש שנים הראשונות. עד היום בלגים ושוויצרים שהתחתנו עם אנגלים חיו פה, ויכלו לעבוד.

    ישראלים היו ממציאים דרכון פולני או הונגרי בגלל הסבתא שהיתה הונגריה או פולניה, וחיו בבריטניה עם כל ההטבות. כמו כן ישראלים שלא מצאו פרנסה בישראל והיו מהגרים לבריטניה והצליחו פה מאד יפה, הגיעו עם דרכון פולני או רומני, לפי הסבא או הסבתא… פרוצדורה. להוציא דרכון אירופאי אחר תמיד יותר קל אם יש סבא או סבתא אירופאים. בשביל להוציא דרכון בריטי חייבים קודם לגור בבריטניה חמש שנים ברצף.

    כמו כן כרטיסי טיסה פנים אירופה יעלו ביוקר והעסקים כבר קרסו. בבריטניה מאד מקובל לנסוע להרי האלפים (אוסטריה, שווייץ, צרפת, אטליה, או ספרד) בחופשת הקיץ, המזג אויר הבריטי לא חייכני במיוחד והשמש באלפים מחזירה לאדם את החיות, עד היום לא שילמת מס, ומהיום תצטרך לשלם מס.

    בהמשך הפאונד יהיה מדי חזק, בשביל תיירים מחוץ לבריטניה, אם עד היום שילמת ששה שקלים עבור פאונד, תצטרך מהיום לשלם שמונה שקלים עבור כל פאונד.

    בעצם יש חוסר וודאות גדולה על העתיד. היציאה בפועל מהאיחוד האירופי לא יקרה לפני שנתיים שלוש, ויש תכנית שבמשך השנתיים הקרובות יחתמו בריטניה עם ארצות אירופה הסכמים שונים בנוגע למיסים כך שיתכן שלא נצטרך לשלם מס על יבוא מארצות אירופה. אנשים שמבינים טוענים שעם הזמן המצב יתייצב ויתחזק, אך עדיין יש חוסר ודאות ותקווה גדולה שיהיה טוב יותר.



    0 תגובות