'המשקפיים' • בלעדי: המקהלה האוקראינית בשיתו"פ עם שוואקי

    בעל 'המשקפיים' 6 Comment on 'המשקפיים' • בלעדי: המקהלה האוקראינית בשיתו"פ עם שוואקי
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כד הווי 'המשקפיים' טליא, עמד בפניהם צינור מידע אחד בלבד, מהם שאבו את משנתם המדינית הביטחונית. היה זה מדורו של א. פאר בעיתון שאין תחליף לעצמת הפרסום בו – 'המודיע'.

    משך שנים ארוכות ליוותה כותרת ארוכה את כל עמודי המדור שהופיע במוסף השבועי: "לסיכומו של שבוע גדוש אירועים". אלא שבצהרי שבת יפה, בין קריאת טור ההשקפה הפותח לבין עיון בתמונות תמרורי מושבים בדרום בכתבה הצורנית, הבחינו 'המשקפיים' כי שם המדור האקטואלי קוצץ ל: "לסיכומו של שבוע".

    מאז, גם כשעל 'המשקפיים' עוברים ימים קשים ושבועות מייגעים, נזהרים הם מלהכתירם כעמוסים, יען סומכים הם על רוחב שיקול דעת עורכי העיתון ובעיקר על נקיות דעתו של 'המבקר'. ולמרות שלא הצליחו להשיג זאת בדעתם, לבטח יש סיבה מדוע אין ראוי להזכיר שבוע עמוס וגדוש.

    לזאת, לא נעמיס מלל אודות ריבוי אירועי השבוע, ונצלול ישר אל לב העניינים, לסיכומו של שבוע, הא ותו לא.

    יתוש קדמך: יועץ התקשורת ירח טוקר הוא איש רב אשכולות. החל ממועמדות לרבנות הרשת החברתית, דרך מאבקים בתפוצ'יפס וכלה בריחם של חלות, האיש יודע להמציא את עצמו מדי יום, לעורר באזז' באופן די יצירתי, להצליח לסחוף ברעיונותיו לא מעט אישים שקולים ורציניים, ולנווטם דרך קרני אור ירח מלא שהוא מפיץ בחינניות.

    הנה למשל, בימים האחרונים פתח טוקר בתיאורים מופלגים אודות מאבקו המתמשך ביתושים. תיאורים מאלפים, איומים מפורשים, ואפיזודות משעשעות ("חצי עין ישנה, חצי עין אורבת ליתוש הסורר. הפעם כשאתפוס אותו, אני תולש לו כנף ושולח אותו מהחלון עם מסר לחבריו ׳לבית של ירח לא נכנסים ויהי מה׳") – הפכו את היתושים לנזר הבריאה, לפחות על פי תשומת הלב שהרשת החברתית מקדישה להם.

    כיאה לעם הספר ולשבוע הספר, ביקש טוקר לא לשמור את חכמת החיים המצטברת בתחום לעצמו, וביקש להוציאו לאור למען הציבור.

    ירח טוקר

    טוקר ניצל רגע של הפוגה מהקרבות המרים, ויצא להשיב את נפשו במאפים. זווית כיפתו מלמדת על דריכות ונכונות לחזור למערכה בכל רגע, ועל פניו חיוך רחב של מנצחים.

    IMG_0044

    ועד שיצא לאור ספר היתושים, נוהרים המוני בית ישראל לחנויות ולדוכנים, להביא ברכה אל בתיהם, במסגרת שבוע הספר. איש לוד הרב יענקל'ה גלויברמן נצפה ביריד המרכזי בכיכר מלכי ישראל (כיכר רבין, בשבילכם שמאלנים), מעמיס ספרים.

    תמונה 3

    ובמזל השמור למתי מעט, פגש גלויברמן במהלך שיטוטיו בכיכר את נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, זה נועץ בו בבחירת ספרים שווים מתוך כל המבחר.

    תמונה 4

    היינו יכולים להרכיב מדור שלם רק מהבדיחות שרצו ברשת על הטעות של ערוץ החדשות הגדול בישראל, שהעניק לנשיא ריבלין את התואר 'נשיא ארה"ב".

    האם יש קשר לסירוב האמריקני לדרישות התקציב של נתניהו? איך הרגישו אזרחי ארה"ב כשנשיאם כינה אותם עם שבחר בטרור? והאם הנשיא ברק אובמה הוא בכלל מחטופי תימן? את התשובות תיאלצו לחפש בעצמכם.

    IMG_0033

    אפרופו טעויות, 'המשקפיים' היו בהלם כשגילו השבוע את הרב ישראל גליס מספיד בהלוויה של הרבנית יעל כהן. אחרי עימות מתוקשר עם חבר כנסת בעל שני תארים אקדמאים יגאל גואטה, תודו שמדובר במהלך דרמטי.

    רגע לפני שהחלו לשכתב את האייטם הלוהט, התברר כי אין מדובר באיש ירושלים אלא בכבוד הרב מסעוד בן שמעון.

    גליס

    ואם כבר דיברנו על הח"כ המלומד גואטה, ובענייני טעויות עסקינן, השבוע התחדש מזכ"ל 'דגל התורה' והח"כ הטרי יעקב אשר במשקפיים חדשות, זהות להפליא, שלא לומר דמיון מצמרר, למשקפיים של גואטה.

    הפופולריות של גואטה לצד אופנת בתי העיניים שהוא מנחיל, מאיימים על מעמד 'המשקפיים', החוששים מאד לגורלם.

    יעקב אשר

    משך ארבע שנות לימודיהם בעיר חיפה, לא נתקלו 'המשקפיים' אף לא באקראי בדירה נאה, כפי זו שאירחה השבוע את כנס התמיכה במיכי אלפר.

    שלא תטעו, 'המשקפיים' מפרגנים מכל הלב, ומן הדין שתהא דגל התורה מפוארת בכלי מפואר. אלא שכפי הנראה, גם נציגי 'דגל' לא האמינו לכל הטוב שיחכה להם בערב התמיכה, ועצרו להשביע את נפשם בתחנת דלק בדרך לחיפה.

    ClaI5x4WMAANhlU

    בדרך לתעד את מפגש הפסגה ה'דגלאי', עצרו 'המשקפיים' במושבה המנומנמת זכרון יעקב, שעברה השבוע בחירות סוערות. בכדי להגיע לחקר האמת ולדלות פרטים מדויקים, שמנו פעמינו לקפה נילי הכשר למהדרין במדרחוב המפורסם, המאכלס את מיטב המוחות, הפוליטיקאים והיזמים הצפוניים, וקירותיו ספוגים בניחוחות תרגילים פוליטיים ומהלכים יח"צניים.

    סמוך למרתף היין מצאנו את חבר המועצה אריה פולק מסתודד עם המושך בחוטים יענקי קניגסבוך, איש הקהילה החרדית שידיו רב לו בכל מה שזז בתחומי זכרון-בנימינה, ושנדיר למצוא אדם אחד בתחומם שלא חולק עמו היכרות אישית.

    תמונה 2

    ועדיין ב'דגל': ביום רביעי נערכה חתונת בתו של שמוליק גרינברג סגן ראש עיריית בית שמש, וכל בכיריה התנועה התייצבו מלא הדרם. גדולת המעמד הצליחה להוציא אפילו את העיתונאי יעקב ריבלין מביתו.

    45

    מי שמעמדו זינק פלאים בתוך התנועה הוא מיכי אלפר, שנוכחותו בחתונה תפסה תשומת לב לא מועטה. גם עורך 'בחדרי' אבי גרינצייג הצליח לגעת בשולי גלימת האושיה החיפאית, וזכה לשעה של קורת רוח.

    IMG_0043

    בדרך לבית שמש, עצרנו במושב זנוח שבמטה יהודה, וגילינו עולם מופלא של "בירה יהודית". חוץ מהשם המקורי והטעם המעולה, לא הצלחנו להבין מה הופך משקה מר למזוהה עם דת, ולא פחות חשוב, לאיזה פלג ביהדות היא משתייכת.

    מעל במה נכבדת נשגר פנייה להנהלת האתר, שתיאות להטיל עלינו שליחות קודש למען קהל הקוראים והשותים, ולשלחנו לכתבת שטח יסודית ומצולמת.

    תמונה

    בבני ברק נחוגה ברוב פאר והדר חתונת בתו של הרבני הנגיד יצחק שפירא, בכור בניו של הרב מוניה המנוח. בין יתר המשתתפים הנכבדים, זיהינו את האדמו"ר מזלאטשוב מתברך מפי קדשו של יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג.

    האדמור מתברך

    ועם כל הכבוד לחתונות המגזר, אין ספק שחתונת השבוע הייתה של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. מריה אלקין, אשת השר זאב, נאלצה לצלם את בעלה ועולליה בכדי להוכיח את העיכוב בהגעה לחתונה המדוברת.

    IMG_0061

    עבר בקריאה שלישית: 'בני בכנסת' – בני הראל, נצפה השבוע במסדרונות הכנסת במסגרת צילומי התכנית החדשה של האתר – 'בני בכנסת'. במהלך הצילומים, סחט בני וידויים קורעי לב מהפרלמנטרים on camera.

    IMG_0056

    ל'משקפיים' נודע על תקרית דיפלומטית קשה שספג הצוות בכניסה לכנסת. במאי התכנית יעקב הרשלר עוכב בכניסה לכנסת רק מפני שתעודת הזהות שלו נראתה חשודה בעיני המאבטחים. אלמלא נחלץ לעזרתו הצוות הפרלמנטרי של ח"כ מיקי זוהר (ליכוד), הרשלר היה נשאר שם עד עצם היום הזה.

    אם חשקה נפשכם בצפייה בפרק המעולה, הנה הקישור שיקצר לכם את הדרך:

    בני בכנסת • למה ליצמן לא יהיה ראש הממשלה?

    כתב הכנסת של ערוץ 10 עקיבא נוביק אימץ תחביב מיוחד: לתעד מכוניות שחונות בחניון המערבי של הכנסת בחניה כפולה. נוביק מעלה את התמונות לקבוצות הווטסאפ של כתבי הכנסת.

    למרבה ההפתעה. מישהו החליט לנקום. וחסם בעל רכב שחנה על שתי חניות. התוצאה לפניכם.

    IMG_0057

    הי, דיברנו על כתבים פוליטיים ולא אמרנו גדסי? – גשו הרגע למקרר, הוציאו את משקה האלכוהול המשובח ביותר שתמצאו, והרימו מלא הכוסית 'לחיים' לפוליטי הכל יכול של 'קול חי', הלא הוא האיש והאגדה, איתי גדסי, לרגל הולדת בתו בשעה טובה.

    אלא שלא אדם חרוץ ומחוספס כגדסי, יתן לשמחה להשפיע על עבודתו האינטנסיבית. תוך שעות ספורות מהלידה חזר הכתב במרץ לשטח, חרש את מסדרונות הכנסת, ותמרן בכשרון רב בין מסדרונות בית החולים למשעולי בית המחוקקים. גם את הפיקוד על העברת השידור מהלווית אשת נשיא מועצת החכמים נטל הוא על עצמו, שם תועד ברגע קצר של הפוגה.

    IMG_0059

    יממה לפני היכנסו בעול החופה והקידושין (אנחנו הראשונים שהמצאנו את ההכלאה?) נכנס עיתונאי 'משפחה' שלומי גיל להתברך מפי מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

    IMG_0041

    עיתונאי משפחה אחר, יוסי אליטוב, השתתף עם עיתונאי ערוץ 2 יאיר שרקי בפאנל מיוחד בישוב טלמון, על חרדים, דתיים לאומיים והחיבורים ביניהם, כחלק מאירוע אזכרה לגיל-עד שאער, משלשת הנערים שהשבוע מלאו שנתיים לחטיפתם ורציחתם.

    IMG_0014

    לשכת עורכי הדין אספה את עוה"ד החרדיים לסוף שבוע במלון 'כינר' שלחופי הכינרת. לאירוע הגיעו בכירי המשפטנים בישראל, ונערכו בו פאנלים מקצועיים. המושב המוביל נערך בליל שישי, בהשתתפות ראשי הערים החרדיים אותו העביר בצלאל קאהן בשידור חי ב'קול חי'.

    מי שאחראי על פעילות הלשכה במגזר ומעלה את קצב האירועים לשביעות רצון עורכי הדין והעיתונאים, הוא חיים קליגר, שנעמד להצטלם עם השדרן הבכיר.

    בצלאל

    מספר מצומצם של מקורבים ובני משפחה, התכנסו במחיצת הראשל"צ הגר"י יוסף, למסיבת הוקרה לנגידים שתרמו את הוצאת ספרו החדש. למרות כובד הראש שאפף את המעמד והרצינות המתבקשת, התקשו 'המשקפיים' לכלוא את צחוקם נוכח הפומפיות שהוגשו לצד המנות.

    IMG_0062

    צריך להיות מיטיב לכת בכדי להדביק את צעדיו של גדול הזמר החסידי אברהם פריד. קצב הופעותיו ומסעות דילוגיו בין יבשת להופעה ובין אולם אירועים להיכל תרבות, מעידים יותר מכל על מעמדו הבלתי ניתן לערעור בעולם המוזיקה היהודית, בישראל ומחוצה לה.

    השבוע השתתף פריד בחתונת בנו של המעבד, המלחין והמנצח משה לאופר, שם נתן הופעה מלאת אנרגיה.

    IMG_0009

    במוצאי שבת הקרובה, יתארח פריד ב'קול חי' למשדר ארוך וחגיגי, בו יסקור עם מנחם טוקר את שיריו החדשים לצד תחנות נבחרות בקריירה מוזיקלית עשירה ומשובחת.

    מה רבה הייתה פליאת 'המשקפיים' כשזיהו את פריד עולה בליל חמישי על מטוס בדרך לרומא, מה שהעלה את החשש שהתכנית הגרנדיוזית בוטלה. אך בירור עם אנשי הזמר, העלה פליאה על עצם השאלה. הלא בין רביעי לבין שבת ישנם מספיק שעות בכדי להכניס הופעה בחתונה יהודית בבירת איטליה…

    IMG_0029

    דקות ספורות לאחר שהתיישב במקומו ופתח את ה'דבר מלכות', זיהה פריד את מי שהולך לחלוק אתו את הבמה בחתונה היוקרתית באיטליה, הלא הוא החזן העולמי שלמה סלצקי. השניים פתחו כבר במטוס בהחזרות שתוכננו להם, וברגע שנחתו ברומא, עשו את דרכם עם חברי המקהלה למיניבוס משותף, שהפך לאולפן נייד. קבלו הצצה.

    זמר חב"די אחר, הלא הוא מנדי ג'רופי, עלה על טיסה לפריז בדרך להופעה גדולה המתוכננת לו בקהילה המקומית.

    2016-06-23-PHOTO-00001457

    הזמר יעקב שוואקי סיכם השבוע הופעה מוצלחת בסאו פאולו שבברזיל, שם מילא את אחד האולמות הגדולים בעיר בהופעה מחשמלת.

    גם חלקם של המוזיקאים שנשארו בארץ לא קופח, והם נהנו השבוע מהתוועדות מרוממת עם הרב חיים רומנו, ראש כולל האומנים. 'המשקפיים' זיהו בין הנוכחים את חיים ישראל.

    תמונה 2 (1)

    למרות שהתמונה הבאה נראית גם היא כמו התוועדות, מקורות המהימנים עלינו מבקשים למסור כי מדובר ב"הכנת הכתובה של הרב הראשי דוד לאו לשחקן האנביאי עמרי כספי". לנו אין שמץ מושג.

    תמונה 5

    הזמר ואיש 'מועצת השירה היהודית' נתנאל ישראל, צפוי להוציא בימים הקרובים יחד עם הזמר שרולי ברונכר קליפ מושקע. על פי התמונות מהצילומים, נראה כי לפחות ויזואלית, יש בהחלט למה לחכות.

    IMG_0010

    אנשי 'קול חי' אריאל ברמן ודוד קליגר, חגגו השבוע יום הולדת 35. זו היתה סיבה מספיק טובה עבור רעייתו של קליגר להכין לו איזה הפתעה קטנה בשידור, בצירוף של הקלטות וברכות מכל מיני מכרים, וכדי שלא יקופח אריאל הוסיף על ההקלטות דודי איינהורן אמירות שנונות משלו וברכות לאריאל.

    כך שביום שני לקראת סיומה של תוכנית "ערב חי", נכנסו להפתעתו של קליגר ולהפתעת 'המשקפיים' חבריו של קליגר ביניהם מנהלי "היפר הפקות" ישראל ברגמן ואיציק גרובייס, האיש הקו והעיתונות ינון פלאח, המוסיקאי המוכשר ואיש חדשות רדיו קול חי בעברו יעקב אייזנטל ואורחים נוספים.

    איך שהחלה החגיגה ציפתה לאייזנטל הפתעה בדמות התפרקות הכיסא שעליו התיישב, את תחילתה של הדרמה פספסה המצלמה אך את המשכה ואת פרצי הצחוק הגואים קלטה מצלמתו של שלמה פולק היטב היטב – זה מצחיק אל תפספסו, ו… שיהיה במזל טוב!

    חשוב שתדעו: מעדני זהבה בבני ברק הצליחו להשתקם במהירות מהשרפה שכילתה את חנותם, ואתם כבר יכולים ליהנות מחנות מחודשת ומפוארת.

    IMG_0053

    בקבוצות הווטסאפ של "הבני ברקים" רצה שמועה כי בכיר ברשות הפלסטינית מאושפז במעייני הישועה. זאת לאחר תיעוד של רכב בעל לוחיות זיהוי פלסטיניות בחניון בית החולים.

    לאחר בירור מעמיק, ל'משקפיים' נמסר כי כולם בריאים, וכי מדובר ברופא פלסטיני שהגיע לבקר במעייני הישועה.

    IMG_0060

    ועוד בענייני רכבים ובני ברק: למרות מצוקת החניה באזור רדיו 'קול חי' וצפון העיר. יש מי שהחליט שמוטב להשאיר את הרכב בחניה משך ימים ארוכים במקום לנסוע בו לביתו ולחזור למצוא חניה סמוך למקום העבודה. הנה התוצאה, הגורמת ל'משקפיים' לתהות האם גובה הדו"חות לא עולה על שווי הרכב…

    IMG_0058

    השבוע חרכו את הרשת ביצועי מקהלה רוסית-אוקראינית, ששרים להיטים חסידיים בדיוק ובכשרון רב. לידי 'המשקפיים' הגיע תיעוד בלעדי של חברי המקהלה מבצעים את השיר 'רחם' המיתולוגי של יעקב שוואקי.

    אתר 'קול חי' יצא השבוע במסע מרתק, והתחקה אחר המקהלה המסקרנת. המסע הוביל אותנו לגלות נשמה יהודית אבודה, ומפעל חיים מרגש. הנה הכתבה המלאה:

    מיוחד • זמר המקהלה הרוסית התגלה כיהודי כשר

    ולסיום: חיוכים אין ספור הצליח לעלות שאול קרויזר על פני 'המשקפיים', עם סרטון פארודיה משעשע על תופעת הבחור האשדודי וצעקות 'שבת היום'. אם אתם רוצים להצטייד במנת מצב רוח גדושה, אתם חייבים לראות את זה:



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      שווה לחכות ליןם חמישי רק בשביל זה!!!!!! כל הכבוד היה מוצלח!!!!!!!!!!!

    2. 5

      חמוד הרוסים ואגב "הרמדאן היום" ישן

    3. 3

      איך זה שבכל התמונות של ירח טוקר איכשהו תמיד יראו את הפלאפון???

    4. 2

      ברוך דין האמת, האדמור מזלאטשב זצוק"ל

    5. 1

      בעל המשקפיים- תבקש מ- מני (ערב חי) את ההסרטה של הוישרים כדי לשים ביום חמישי הבא, טוב??