משליחות המרגלים ועד שליחות נשית ל"בית מלא ספרים"

    שלוש שליחויות קודש הן. האחת עוסקת בשליחת מכתב המנחה להקמת הארגון הנשי היהודי הראשון והחשוב בעולם; השנייה - שליחות לקבלת פניהם של כ"ק הרבי והרבנית בהגיעם לחצי הכדור התחתון, והשלישית שליחות בפריז שכולה כיבוד אם מהמעלה הראשונה
    מירי שניאורסון No Comments on משליחות המרגלים ועד שליחות נשית ל"בית מלא ספרים"
    צילום: Serge Attal/FLASH9
    שלוש שליחויות קודש הן. האחת עוסקת בשליחת מכתב המנחה להקמת הארגון הנשי היהודי הראשון והחשוב בעולם; השנייה - שליחות לקבלת פניהם של כ"ק הרבי והרבנית בהגיעם לחצי הכדור התחתון, והשלישית שליחות בפריז שכולה כיבוד אם מהמעלה הראשונה
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מבצע בית מלא ספרים "תפס" אותי בראשיתו של חודש סיוון.

    בתחילת החודש הכריזו פעילי חב"ד על פעילות נרחבת סביב מבצע "בית מלא ספרים". מטבע הדברים, בחודש סיוון, בו קיבלנו את התורה – ספר הספרים – עלינו לפעול שבכל בית יהודי יהיו כמה שיותר ספרי קודש.

    אני חייבת להודות שבתחילה חששתי מאוד מ"המבצע" הזה. לדבר על ספרים בעידן דיגיטלי? אבל חיכתה לי הפתעה מדהימה. כמעט בכל בית בו ביקרתי מצאתי ספרי קודש. תפקידי היה לדבר על חשיבות החינוך ועל מקומם של ספרי הקודש בחייו של כל יהודי. וכמובן, על-כך שיש להביא את הילדים לבית הכנסת לשמיעת עשרת הדברות. התגובות הפתיעו אותי. כולן הגיבו בסגנון כזה או אחר, שבעולם של טאבלטים וסמרטפונים, אין ספק שנכון וגם חשוב מאוד, לחנך את הילדים לקריאה. ואמרו כי הן היו רוצות לחיות בעולם ברור שמסוגל להתמודד עם המציאות המשתנה.

    כאשר חזרתי מהפעילות החשובה (וחייבים לומר מילה טובה על המיזם של 'פעילי חב"ד'), ישבתי ללמוד על חודש סיוון במורשת ליובאוויטש .

    שלוש שליחויות קודש הן. האחת עוסקת בשליחת מכתב המנחה להקמת הארגון הנשי היהודי הראשון והחשוב בעולם; השנייה – שליחות לקבלת פניהם של כ"ק הרבי והרבנית בהגיעם לחצי הכדור התחתון, והשלישית שליחות בפריז שכולה כיבוד אם מהמעלה הראשונה.

    מה ניתן ללמוד מאותן שליחויות וכיצד אנו, הנשים, יכולות לקחת בהן חלק ולהיעשות חלק מהן?

    המרגלים היו שלוחיו של משה רבנו. הם נשלחו על ידו לארץ ישראל למטרה מוגדרת ופשוטה. כל שהיה עליהם לעשות היה ללכת, לראות ולתאר את התנאים ששררו בארץ ואת העם היושב עליה.

    מה היה חטאם של אותם שלוחים? הפרשנות. כאשר הם חזרו ובמקום לדווח ביובש, בחרו לפרשן עד למסקנה "לא נוכל לעלות כי חזק הוא ממנו"…

    שליחותנו כאן בעולם הזה נחלקת לשניים: יש מה שהתורה מצווה אותנו לעשות בעצמנו, כגון: שבת, כשרות, טהרת המשפחה וכן הלאה. אבל יש גם הרבה "שטח אפור" עליו לא נצטווינו ויש לנו את הבחירה החופשית לעשות או לא. אנחנו יכולים לעשות, אך לא חייבים.

    שליחת המרגלים לא הייתה מצווה שמשה רבנו נצטווה עליה, אך גם לא הייתה עבירה. לו היו המרגלים ממלאים את שליחותם נאמנה, כי אז היו מעלים אותה לדרגה נעלית ואלוקית. לו היו מדווחים על מה שראו, אך מוסיפים שהם בוטחים ומאמינים באמונה שלמה בבורא עולם שהבטיח לבני אברהם, יצחק ויעקב את הארץ, היה בכוחם לחזק את האמונה בקרב העם. אך הם בחרו בהיפך…

    השליחות שלנו בעולם נושאת את האחריות והבחירה החופשית תוך כדי ניצול הכישורים המיוחדים לנשים.

    פרק מהספר "פרשה באהבה" של מירי שניאורסון
    הכותבת היא בעלת "הבחירה שלי", מרכז העצמה נשית חסידית
    להזמנת הרצאה או סדנה 054-9292901



    0 תגובות