ליצמן לוחמני: "נהפוך את הסטטוס קוו על השבת לחוק"

    "הצעתי פשרה בנושא שגם היה על דעת סערט ויז'ניץ. יש רקע למריבה בין אלפר ליהב ואני לא נכנס לזה. מי שהאשים אותי בקנוניה ושבליטנטל לא יתפטר - צריך לעשות חשבון נפש".
    אבי יעקב 2 Comment on ליצמן לוחמני: "נהפוך את הסטטוס קוו על השבת לחוק"

    שר הבריאות יעקב ליצמן העניק הערב ראיון נרחב למהדורה המרכזית ברדיו 'קול חי' בו התייחס לסוגית התחבורה הציבורית בשבת, היחסים עם בנט, המחלוקת בחיפה ופרגן לשר האוצר כחלון, "חברתי ואוהד חרדים"

    סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    "הצעתי פשרה בנושא שגם היה על דעת סערט ויז'ניץ. יש רקע למריבה בין אלפר ליהב ואני לא נכנס לזה. מי שהאשים אותי בקנוניה ושבליטנטל לא יתפטר - צריך לעשות חשבון נפש".
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

     

    לאחר פגישת ראשי הסיעות החרדיות בסוגיית השבת, התראיין שר הבריאות יעקב ליצמן למהדורה המרכזית בקול חי והתיחס לסוגייה כמו גם לשלל נושאים. הישיבה עם ראשי המפלגות הייתה על הנושא של תחבורה ציבורית בשבת", אמר ליצמן בפתח דבריו. "אבל היא כללה גם את סוגיית פתיחת המרכולים בשבת. אמרנו שנבדוק את העניין מבחינה משפטית".

    לדבריו, ישנה חובה על הנציגים החרדים לחוקק חוק בעניין, "אנחנו לא יודעים שום דבר אחר. הסטטוס קוו מחייב אותנו כמו שהוא מחייב את הליכוד. צריך להפוך את הסטטוס קוו לחוק, ולצורך כך נפנה לבכירי המשפטנים".

    בהמשך הראיון התייחס ליצמן למלחמת הקרדיטים על העברת הכספים לישיבות אמש בישיבת הממשלה, "יש לנו הישגים חשובים במימוש ההסכם הקואליציונים", אמר ליצמן. "אני מברך את גפני שנלחם בוועדת הכספים לטובת הישיבות, ואת איציק כהן על פעילותו. וכמובן את שר האוצר כחלון שהוא חברתי ואוהד חרדים".

    במהלך הראיון התייחס ליצמן למחלוקת בחיפה במסגרתה מסרב ראש העיר יונה יהב להעניק את הסגנות לנציג דגל התורה, "דרשתי מיהב לקיים את ההסכם בחיפה", אמר ליצמן ודחה את הטענות לפיהם אגודת ישראל בוחשת ותומכת במעשיו של יהב, "הסכם קואליציוני צריך לקיים".

    "הצעתי פשרה בנושא שגם היה על דעת סערט ויז'ניץ. יש רקע למריבה בין אלפר ליהב ואני לא נכנס לזה. מי שהאשים אותי בקנוניה ושבליטנטל לא יתפטר – צריך לעשות חשבון נפש".

    בסיום הראיון התייחס ליצמן ליחסי החרדים עם בנט ואמר: "אני סבור שיש לשתף פעולה עם בנט לטובת החרדים, אך לא עוסק בבעיות של בנט בבני ברק. יש לי מספיק בעיות בבריאות ואני עסוק בהם ואני מקווה לבשורות טובות בתחומי הבריאות לכלל הציבור".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      כל פעם שמדברים עם ליצמן על חינוך – הבעיה מספר 1 של הציבור החרדי
      ליצמן בורח "לבריאות"
      מי שצריך לעשות חשבון נפש זה מי שמתנכר לאורך כל הדרך לחינוך הטהור של ילדי ישראל