סערת התחבורה בשבת • מקלב: "שיקולים פרטיים צרים"

    כל ניסיון להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, בין אם במסגרת עירונית מקומית ובין אם ביוזמות רחבות יותר, היא תופעה שלא נעבור עליה לסדר היום.
    איתי גדסי No Comments on סערת התחבורה בשבת • מקלב: "שיקולים פרטיים צרים"

    ח"כ הרב אורי מקלב התייחס במליאת הכנסת ליוזמות להפעלת תחבורה ציבורית בשבת ח"ו תוך חילול שבת מחפיר ופגיעה בסטטוס-קוו: "השבת היא סמל לעם יהודי שמהווה בסיס לכל יהודי, גם אם אינו שומר תורה ומצוות"

    כל ניסיון להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, בין אם במסגרת עירונית מקומית ובין אם ביוזמות רחבות יותר, היא תופעה שלא נעבור עליה לסדר היום.
    13:06
    16.04.24
    עפר גדנקן No Comments on ההמלצות של אלקטרה לתחזוק נכון של המזגן לקראת הקיץ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

    "השבת היא נכס יסוד של העם היהודי, הברית בין העם היהודי לקב"ה. כל ניסיון לפגוע בשבת באמצעות הפעלת תחבורה ציבורית, בין אם במסגרת עירונית ובין אם במסגרת כללית, היא חרפה שאנו כואבים עליה ולא נאפשר כל פגיעה בסטטוס-קוו". כך אמר בצהרים ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) במליאת הכנסת, בהתייחסו ליוזמות להפעלת תחבורה ציבורית בשבת ח"ו בערים שונות בארץ תוך חילול שבת מחפיר.

    "הערך החשוב ביותר לעם היהודי, נכס היסוד והדגל של העם היהודי, הוא השבת. השבת היא סמל לעם יהודי שמהווה בסיס לכל יהודי, גם אם אינו שומר תורה ומצוות", פתח ח"כ הרב מקלב את נאומו כשהוא מכוון את דבריו למי שטענו כי הפעלת תחבורה ציבורית בשבת נועדה כביכול להקל על חלק מהציבור.

    "כאשר שיקולים פרטיים צרים מתנגשים בערכים ציבוריים חשובים דוגמת השבת, ברור לחלוטין שהשבת חשובה יותר מכל. כל ניסיון לכרסם בשבת ייכשל", הוסיף ח"כ מקלב וציין כי "כל ניסיון להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, בין אם במסגרת עירונית מקומית ובין אם ביוזמות רחבות יותר, היא תופעה שלא נעבור עליה לסדר היום. שבת קודש היא מקור הברכה ולא ניתן חלילה לפגוע בקדושתה".



    0 תגובות