מדוע נקנס יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד ב-6000 שקל?

    אבי יעקב 1 Comment on מדוע נקנס יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד ב-6000 שקל?

    יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד לא ראה את זה בא: ועדת האתיקה הטילה עליו קנס בן 6000 שקלים השווה לארבעה ימי עבודה בכנסת • הסיבה: היעדרותו מישיבות הכנסת • ומה ענה בתגובה?

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    12:35
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on הזדמנות נפלאה לשינוי שיביא ברכה גדולה • הלכה לשבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת האתיקה של הכנסת החליטה היום לשלול ארבעה ימי שכר מיושב ראש יש עתיד, חבר הכנסת יאיר לפיד בעקבות היעדרויותיו המוגזמות מישיבות הכנסת בכנס החורף. ארבעת ימי העבודה בכנסת הם כ-6000 שקלים אותם יפסיד לפיד.

    לפיד נעדר מ-32 ישיבות הכנסת, 8 ישיבות מעל המותר. ח"כ טאלב אבו ערר שנעדר מ-26 ישיבות, 2 ישיבות מעל המותר, ספג אזהרה. ח"כ מיקי רוזנטל נעדר אף הוא מ-26 ישיבות מעל המותר, אך לא ננקטה נגדו כל פעולה משום שנעדר מסיבות בריאותיות והביא מסמכים.

    את היעדרותו הסביר לפיד לוועדת האתיקה בכך שהוא מרבה להסביר את ישראל בעולם, "אני רואה חשיבות עליונה בהגנה על מדינת ישראל ובייצוגה בזירה הבינלאומית, בעיקר נוכח עליית פעילות תנועת הBDS- שמנסה לפגוע בישראל. בהתאם לזאת, נתבקשתי להופיע בפורומים בינלאומיים רבים, ולייצג את מדינת ישראל אל מול תופעות הדה-לגיטימציה בעולם".

    לפיד הוסיף: "נפגשתי עם שורה של שרי חוץ אירופאים, נאמתי בהפגנה נגד מועצת זכויות האדם של האו"ם ועוד. שליחות זו דורשת הופעות בזירה הבינלאומית, ועל כן באותם זמנים נדרשתי להיעדר מישיבות הכנסת. אני מצר על כך, אך אני רואה חשיבות עליונה בהגנה על מדינת ישראל ואזרחיה".

    הוועדה דחתה את הסבריו, וציינה כי "לא הצדיק הצדק סביר להיעדרות. בראש ובראשונה מחויב חבר הכנסת לפעילות פרלמנטרית בכנסת לכל הפחות בימי פעילות המליאה ובמכסה שנקבעה".



    1 תגובות

    מיין תגובות