"צריך לשמור על השבת ומצד שני לאפשר לאנשים לחיות את חייהם"

    תופעה בה ראש עיר שלא רוצה חרדים בעירו – זו תופעה גזענית – אנחנו נטפל בזה. עם זאת אני לא מכירה ראש עיר כזה
    ישראל פריי No Comments on "צריך לשמור על השבת ומצד שני לאפשר לאנשים לחיות את חייהם"

    נוכח הדאגה מכרסום הסטטוס קוו והפעלת תח"צ בשבת, שוטחת שרת המשפטים את עמדתה בראיון לבצלאל קאהן • עוד בראיון: על ניסיון ראשי הערים לדחוק את רגלי החרדים, יחסי העבודה עם ליצמן ודרעי ועל 50 החרדים שעובדים אצל אחיה • האזינו

    תופעה בה ראש עיר שלא רוצה חרדים בעירו – זו תופעה גזענית – אנחנו נטפל בזה. עם זאת אני לא מכירה ראש עיר כזה
    8:25
    24.04.24
    קובי פינקלר No Comments on גל תקיפות של צה״ל על יעדי חיזבאללה בדרום לבנון

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "צריך לשמור על השבת ומצד שני לאפשר לאנשים לחיות את חייהם", פורסת שרת המשפטים איילת שקד את משנתה בנושא הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, שעולה לאחרונה לדיון ציבורי נרחב. "אני מחכה להמלצות וועדת המנכל"ים שהתכנסה. בשבועות הקרובים זה יקרה ואז נביא את זה לממשלה".

    בראיון נרחב לבצלאל קאהן ב'מהדורת הבוקר', התייחסה שרת המשפטים לחשש החרדי מכרסום הסטטוס קוו בנושא שמירת השבת במרחב הציבורי של מדינת ישראל. "מדובר על אזורי המסחר בשבת, יש כל מיני רעיונות, אם זה לצמצם אזורי מסחר שפתוחים כיום, ובין אם זה לאסור אזורי מסחר ולאפשר תחבורה לאזורי בילוי. כשיגיעו אלינו המסקנות נדון בכובד ראש".

    נגד הטענות לאפליית חרדים במקומות עבודה, ולהדרתם בשירות הציבורי, שבה שקד וטענה כי במשרדה עובדים חרדים רבים, וכי הדלת פתוחה בפניהם. "בלשכתי יש המון סטודנטים חרדים, אני מקווה שישתלבו עוד, יש לנו בפרקליטות, אמנם לא הרבה אבל אנחנו פתוחים, אח שלי מעסיק 50 עובדים חרדים מתוך 60 – והוא מאד מרוצה. יש אנשים המחזיקים בדעות קדומות וצריך לעזור להם להיפטר מהם".

    עם זאת, השרה הדגישה כי הדבר "שייך לשני הצדדים". לדבריה, על החרדים לגשת יותר למכרזים, ולהיות סבלניים. "החרדים צריכים להשתלב ולגשת למכרזים. צריכים לגשת יותר. כדאי גם לזכור שעל כל משרה בפרקליטות ישנם כ- 300 מתמודדים, כך שזה דורש סבלנות".

    "אני נלחמת באפליה הזו. החרדים צריכים להשתלב ולגשת למכרזים ומצד שני צריך לעזור לאלו המחזיקים בדעות קדומות, להיפטר מהם. תופעה בה ראש עיר שלא רוצה חרדים בעירו – זו תופעה גזענית – אנחנו נטפל בזה. עם זאת אני לא מכירה ראש עיר כזה. אני עובדת בשת"פ עם כל השרים החרדים באופן מלא. אין חילוקי דעות מהותית בינינו".

    על הוועדה למינוי דיינים אמרה השרה כי "השר שטייניץ עומד בראש הוועדה והוא לא רוצה בצדק לעשות הצבעה לפני הסכמה. אם עוד חודש לא ימונו דיינים אז בית הדין הגדול כמעט ויסגר יישאר הרכב אחד. זה תלוי בעיקר במפלגות הדתיות כל צד צריך לרדת קצת מהעץ".

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות