כהן: "העימותים עם האוצר בלתי נסבלים ולא מוסיפים כבוד, באחריות"

    העימותים זה דבר בלתי נסבל, לא משנה מי ומה, כיוון שאין כוונה ולא הייתה כוונה לפגוע חלילה בסיכומים שהיו. זה שהייתה טעות בניסוח וצריך להודות ולהגיד טעינו, ולפעול לתקן את זה
    ישראל פריי 6 Comment on כהן: "העימותים עם האוצר בלתי נסבלים ולא מוסיפים כבוד, באחריות"

    סגן שר האוצר "מטיל פצצה" ב'מהדורה המרכזית', וטוען כי העיכוב בהעברת כסף לעולם הישיבות נובע מטעות של מנסחיו מהצד החרדי • בלי שהזכיר את השם גפני, תקף כהן קשות שיטת המרפקים והכוחנות: "פעילות שקטה של ליצמן ושלי – הביאה לתוצאה" • כל הראיון

    העימותים זה דבר בלתי נסבל, לא משנה מי ומה, כיוון שאין כוונה ולא הייתה כוונה לפגוע חלילה בסיכומים שהיו. זה שהייתה טעות בניסוח וצריך להודות ולהגיד טעינו, ולפעול לתקן את זה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום התבשר הציבור החרדי על העברת 80 מיליון שקלים מהממשלה לעולם הישיבות. אלא שמאחורי ההישג הנאה הזה, מסתתרים הררי פרשנויות ועימותים, כשכל אחד מהגורמים הנוגעים בדבר, מציג את התמונה באופן שונה בתכלית.

    וכך, בעוד פרשנים נוטים לתאר את שרירות לב פקידי האוצר, את ניסיונותיהם שלא לכבד את ההסכמים ולהימנע מהעברת הכספים, ולהפליג בשבח מרפקי יו"ר ועדת הכספים שהביאו את ההישג – עולה לשידור ה'מהדורה המרכזית' ב'קול חי' סגן שר האוצר יצחק כהן (ש"ס), ומציג תמונה שונה בתכלית.

    לדבריו, לרגע לא הייתה כוונה להימנע מהעברת הכספים ואף לא נרשמו ניסיונות שלא לעמוד בהסכמים, אלא שמקור העיכוב הממושך והפעילות המאומצת, נטוע בכלל בטעות של מנסחי ההסכם מטעם הסיעות החרדיות.

    "האוצר עמד בכל ההסכמים הקואליציוניים. זה שההסכם היה מנוסח לא טוב – בהתאם למציאות שהייתה אמורה להיות – זו תקלה שצריך לתקן. זה לקח ארבעה חודשים לתקן. בלי קשר לכעסים ולמריבות. הרב ליצמן ועבדכם הנאמן עשו עבודה שקטה מול שר האוצר שנתן את ברכתו ומול הפקידים במשרד האוצר וב"ה הגענו לסיום העניין".

    בלי שהזכיר ולו ברמז קל את המילה גפני, קשה לטעות ביעד אליו מכוונת ביקורתו הנוקבת של סגן שר האוצר. "כל העימותים מיותרים לגמרי", הוא מתייחס לדיבורים על הפעלת כוחניות ולחצים בדרך להישג, "באחריות: הרבה כבוד זה לא מוסיף לנו. העימותים זה דבר בלתי נסבל, לא משנה מי ומה, כיוון שאין כוונה ולא הייתה כוונה לפגוע חלילה בסיכומים שהיו. זה שהייתה טעות בניסוח וצריך להודות ולהגיד טעינו, ולפעול לתקן את זה".

    "כולם חכמים כולם נבונים. צריך להודות לכולם על המאמץ לעולם התורה, בא נמשיך בשילוב ידיים, הוכחנו הרב ליצמן ואנוכי – אפשר להגיע רחוק. חושב שכולם הפיקו את הלקחים. לא היה צריך להפעיל לחץ, היה צריך לתקן את הטעות".

    כהמשך לעבודה הטובה עם פקידי האוצר, יגיעו בימים הקרובים לידי מימוש הסיכומים אודות הבטחת הכנסה לאברכים ("תיכנס רטוראקטיבית מתחילת 2016") והתכנית אותה מוביל כהן מזה שנים, תכנית ביטוח לאברכים. "עם עבודה שקטה – אפשר להשיג הכל", סיכם.

     



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      שקרן מוג לב!
      אחרי המאבק של הרב גפני פתאום בא כהן לגזור קופונים
      זה לא עובד ככה,
      מה זה הדמגוגיה הזו "טעות בניסוח"?
      הסכם קואלציוני אף פעם לא אמור להיות מנוסח
      כמו הצעת חוק בשלב גמר של קריאה שלישית.
      עם טעויות בניסוח אפשר לעקר מתוכן את כל
      המחוייבויות גם של הקואליציה לכולנו ולבית היהודי
      משום מה יש כאלו שבמקום לעבוד כנציגים נאמנים
      יודעים רק לנסות לעבוד על ציבור הבוחרים ועל הדרך
      לתת לגיטימציה לכל "אוהבי החרדים" הפועלים כל הזמן "בתום לב"
      אם כאלו ידידים בכנסת כמו ליצמן וכהן כבר באמת לא צריך אויבים

    2. 5

      תפסיק ללקק לכחלון…
      ותפסיק לתקוף את האשכנזים….
      כולם יודעים איפה הילדים שלך לומדים ומאיפה לקחת חתנים…

    3. 4

      מה זה נקרה טעות בניסוח איפה היו אדון איציק כהן ושאר הנציגים הם לא עסקו בנושא הישיבות בהסכם הקואליציוני??? במה כן עסקו רק בגובים ומשרות לאנשיהם עכשיו הם נזכרים שיש טעות בניסוח איפה היו אז בחול???? מכל צד הם יוצאים טיפשים אם הם גם עסקו בנושא הישיבות בהסכם למה לא ראו את ה"טעות בניסוח" כלשונם ואם לא ראו בושה וחרפה גפני דאג אז לישיבות ואיפה איציק כהן וחבריו היו אז במה הם עסקו?

    4. 3

      מעניין שבארבעת החודשים האחרונים הוא לא ידע לספר על הטעות בניסוח.

    5. 2

      גפני בתור יו"ר ועדת הכספים לא יכול לעשות כלום לציבור החרדי בפרט ולציבור הכללי בפרט הוא בסך הכל נתון לאצבעות של החברים בוועדה מהצד השני ח"כ כהן יש לו וותק עם פקידי האוצר וברור שיש לו חלק ניכר בפעילות של העברת הכספים לצד הרב ליצמן שהוא מכהן כשר שיש לו השפעה מסוימת ,יעקב אשר זכותו לצדד לטובת חבר מפלגתו

    6. 1

      מסעודה משדרות בפייסבוק "שכני לדרום היקר חבר הכנסת יצחק כהן, צר לי שבמקום לדאוג לנכדים שלי ללמוד תורה אתה מתעסק בשטויות סביב אמירות של אנשים אשכנזים ותוקף את חברי הכנסת שעוזרים לנכדים שלי, מותר להודות שאפי' שהאשכנזים לא אוהבים אותנו גפני דאג לכולנו, כרגע אחרי שתקפת אותו תמתין יחד עם כולנו לביטוח חיים, יחד עם ה-14 מיליארד שממתינים בכולנו.