הממשלה אישרה מתן מענקים להקמת מלונות עממיים

    שר התיירות יריב לוין: "תמהיל רמת החדרים העממיים לעומת היוקרתיים מהווה חסם בפני תיירות נכנסת. אנחנו פועלים להוזלת הנופש בישראל במקביל בכל המישורים, ובין היתר על ידי הוזלת טיסות באמצעות מענקים לפתיחת קווי תעופה ויצירת סביבה מעודדת יזמות על ידי הקלה ברגולציות. אני מאמין שתוך תקופה לא ארוכה נראה כבר תוצאות בשטח"
    קובי פינקלר No Comments on הממשלה אישרה מתן מענקים להקמת מלונות עממיים

    מענק זה יהווה תוספת למענק בשיעור 20% מגובה השקעה לו זכאים בתי מלון לפי חוק לעידוד השקעות הון, שניתן היום להקמה, הרחבה, השבה או הסבה של מתקן תיירותי, שנמצא בגבולות מפת אזורי העדיפות

    אילוסטרציה
    שר התיירות יריב לוין: "תמהיל רמת החדרים העממיים לעומת היוקרתיים מהווה חסם בפני תיירות נכנסת. אנחנו פועלים להוזלת הנופש בישראל במקביל בכל המישורים, ובין היתר על ידי הוזלת טיסות באמצעות מענקים לפתיחת קווי תעופה ויצירת סביבה מעודדת יזמות על ידי הקלה ברגולציות. אני מאמין שתוך תקופה לא ארוכה נראה כבר תוצאות בשטח"
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הממשלה אישרה הבוקר, את הצעתו של שר התיירות יריב לוין לעידוד הקמת בתי מלון עממיים באמצעות מתן מענק מנהלי בשיעור של 13% מסך ההשקעה.

    מענק זה יהווה תוספת למענק בשיעור 20% מגובה השקעה לו זכאים בתי מלון לפי חוק לעידוד השקעות הון, שניתן היום להקמה, הרחבה, השבה או הסבה של מתקן תיירותי, שנמצא בגבולות מפת אזורי העדיפות. שיעור המענק לזכאים יעמוד כעת על כ-33% מגובה ההשקעה המוכרת.

    המענק המנהלי יכנס לתוקף בחודש הבא לתקופה של 3 שנים ויינתן למלון שיכלול לפחות 25 חדרים. זאת, בשתי פעימות – הראשונה בשיעור של 8% מההשקעה – שיינתן ביחד עם המענק לפי חוק לעידוד השקעות הון, ואילו הפעימה השנייה בשיעור של 5% תצא לפועל רק לאחר שהמלון החדש הוכיח, כי בממוצע של 18 חודשים מתוך 38 חודשים לאחר התחלת פעילותו, לפחות 25% מהכנסותיו הן מתיירות נכנסת.

    מנתוני משרד התיירות עולה שבעשור האחרון מספר החדרים הפעילים בבתי מלון תיירותיים עלה במתינות ובמקביל מספר התיירים הכפיל את עצמו (למעט האטה זמנית בתקופות משבר). בהתאם לתחזית משרד התיירות, מגמה זו צפויה להימשך ואף להתעצם בשנים הקרובות.

    המשרד פועל באפיקים שונים כדי לקדם את מגמת הגידול, כך למשל פעל להוזלת מחירי הטיסות ובעקבות "הסכם השמיים הפתוחים" שנחתם בשנת 2013 שיעור הגידול בהיצע הטיסות הינו כ- 9.5% בממוצע בשנה, מספר הטיסות גדל לכ-1,000 טיסות שבועיות בממוצע ומחירי הטיסות מישראל הוזלו ב- 20%, לרבות טיסות נכנסות.

    לצד זאת, מאפייני התיירות משתנים, ואנו עדים למספר התיירים העצמאיים (FIT -שאינם מגיעים במסגרת קבוצה( אשר הכפיל את עצמו משנת 2010 ועד היום. כיום כ- 66% מהתיירים המגיעים למדינת ישראל מגדירים עצמם כתייר עצמאי.

    התיירות העצמאית (ׁFIT) מאופיינת, פעמים רבות, בלינה בבתי מלון עממיים, כאשר המלון משמש עבורם כבסיס לינה בלבד במחיר נוח. הרמה העממית מוגדרת כאכסון תיירותי ברמות C,D ואכסניות, כמפורט בחוברת התקנים הפיזיים לתכנון ולסווג מתקני אכסון תיירותי.

    בעבודה מקיפה שנעשתה בשנת 2016 נבחן גובה המענק הנדרש לצורך הקמה/הסבת מבנים לבתי מלון בישראל לפי רמות ונבחנו בשנית חלק מממצאי דו"ח הועדה בנושא, המסקנות ממשיכות את המגמה המצביעה על רמת כדאיות נמוכה להקמת בתי מלון עממים מאשר בתי מלון בסטנדרט גבוה ומחדדת את כשל השוק הקיים בנושא.

    על מנת לעודד להקים ולהוסיף אכסון תיירותי ברמה עממית המשרד מבקש לתת תוספת למענק שעל פי החוק (20%) מענקים מנהלי בגובה של 13% בהתאם למפת אזורי עדיפות התקפה, כך שבסה"כ המענק יעמוד על כ- 33% מההשקעה המוכרת.



    0 תגובות