שמפניה 2 • האם המסית הימני 'מירו אמזלג' הוא קצין מודיעין?

    בארגון "חוננו" המטפל במקרה אומרים כי מדובר בהתנהלות חמורה וכי בימים אלו נבדקות התכתבויות נוספות של הקצין עם פעילים שרק כעת מגלים את זהותו האמיתית, ותוכן ההתכתבויות יעבור בדיקה משפטית
    אבי יעקב No Comments on שמפניה 2 • האם המסית הימני 'מירו אמזלג' הוא קצין מודיעין?

    קצין מודיעין מימ"ר ש"י התחזה במשך כשנתיים לפעיל להב"ה, והסית לכאורה פעילי ימין ברשתות החברתיות •הפרשה נחשפה לאחר שקצין המודיעין ניסה בשבוע שעבר לגייס כמודיע את תושב השומרון

    בארגון "חוננו" המטפל במקרה אומרים כי מדובר בהתנהלות חמורה וכי בימים אלו נבדקות התכתבויות נוספות של הקצין עם פעילים שרק כעת מגלים את זהותו האמיתית, ותוכן ההתכתבויות יעבור בדיקה משפטית
    10:47
    16.04.24
    ידידיה מאיר No Comments on "והיה כי ישאלך בנך": בשורה טובה או רעה?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קצין מודיעין מימ"ר ש"י התחזה במשך כשנתיים לפעיל להב"ה, והסית לכאורה פעילי ימין ברשתות החברתיות.

    הפרשה נחשפה לאחר שקצין המודיעין ניסה בשבוע שעבר לגייס כמודיע את תושב השומרון. התושב פנה לארגון חוננו ולאחר קבלת ייעוץ משפטי הודיע לקצין המודיעין כי הוא אינו מעוניין לשתף עמו פעולה.

    הקצין התקשר אליו כ-15 פעמים משני מספרים, והתושב שמר אותם במכשיר הפלאפון שלו. מאוחר יותר, כאשר נכנס לאחת מקבוצות הוואצאפ בה הוא חבר הנקראת "כולנו עם עצורי ציון" וחברים בה פעילים שונים, הבחין להפתעתו כי המספר ממנו התקשר קצין המודיעין חבר בקבוצה.

    הוא פנה למנהל הקבוצה שמיהר להסיר אותו ממנה, אך קצין המודיעין פנה למנהל ותמה מדוע הסיר אותו, תוך שהוא טוען ששמו "מירו אמזלג" והוא פעיל להב"ה מירושלים. כאשר ענה לו מנהל הקבוצה כי הוא ניסה לגייס תושבים מהשומרון באמצעות אותם מספרי טלפון, ניסה קצין המודיעין לטעון כי פעילה מרכזית בלהב"ה מכירה אותו. בדיקה קצרה העלתה כי היא ופעילים נוספים מכירים אותו אך ורק מהתכתבויות בוואצאפ, במהלכן ניסה כל העת לברר מתי ישנן הפגנות, להשיג תמונות מפעילויות של להב"ה ונוער הגבעות וכד'.

    בדף הרשת החברתית המופעל תחת אותו שם עם תמונות פיקטיביות כבר נמצאו פוסטים המהווים לכאורה הסתה נגד ערבים. לדוגמא מעלה קצין המודיעין פוסט עם הכיתוב "אין ערבים אין פיגועים", ומתייג בו את שלומי טוויטו, שהואשם בהצתת בית הספר הדו לשוני בירושלים. הפוסט המדובר הועלה חודש בלבד לפני ההצתה, מה שמביא לכך שקצין המודיעין נטל חלק בליבוי ההתבטאויות כנגד ערבים.

    בפוסט אחר יום קודם לכן הוא שואל האם תתקיים הפגנה בעקבות פיגוע בו נרצחה התינוקת זיסל בראון הי"ד בירושלים ומצהיר "אני בא לזעום בכל הכח". לאחר ההפגנה מעלה קצין המודיעין פוסט וכותב: "גאה בכל החברים שנעצרו אתמול הלב איתכם אחים שלי….".

    אנקדוטה נוספת אליה שמו לב חברי הקבוצות בהן היה חבר לאחר היוודע העניין קשור לעצור המנהלי מאיר אטינגר. אטינגר שוחרר בהפתעה בשעת בוקר מוקדמת לפני שבני משפחתו הגיעו לאסוף אותו. כעבור כמה דקות העלה "מירו אמזלג" תמונה של אטינגר מחוץ לכלא. עיתונאים ופעילים שונים מיהרו לברר מה קרדיט התמונה לצורך פרסומה, ובהתכתבויות עמו טען "אמזלג" שקרוב משפחתו הוא סוהר שב"ס שצילם את אטינגר. בירור קצר העלה כי עם אטינגר שהו שלושה בלשים מימ"ר ש"י שמסרו לו צו מנהלי וצילמו אותו מכל הכיוונים. התמונה הועברה ככל הנראה לקצין המודיעין שמיהר להראות שהוא "בעניינים" ופרסם אותו בקבוצת הוואצאפ.

    בארגון "חוננו" המטפל במקרה אומרים כי מדובר בהתנהלות חמורה וכי בימים אלו נבדקות התכתבויות נוספות של הקצין עם פעילים שרק כעת מגלים את זהותו האמיתית, ותוכן ההתכתבויות יעבור בדיקה משפטית.

    "מדובר בקצין מודיעין המוכר לנו מניסיונות רבים לגיוס אזרחים נורמטיביים כסוכני משטרה. על פניו נראה שהקצין פעל להדחת צעירים לביצוע מעשים כנגד ערבים, ובימים אלו נבדק הנושא לעומק ואנו קוראים לנפגעים מאותו קצין מודיעין לפנות למוקד המשפטי של הארגון לקבלת ייעוץ משפטי. אנו מקווים כי המשטרה ומח"ש יחקרו את פעילות הקצין ויורו על השעייתו במידת הצורך. ראינו בעבר את סיפור "שמפניה" ולמה הובילה פעילות של סוכנים מדיחים אך לצערינו הלקח לא נלמד ותקציבי עתק מושקעים בפעילויות בעייתיות כגון אלו".



    0 תגובות