הח"כים החרדים שוברים שתיקה: "תוקעים סכין בתורתנו הקדושה"

    "אותן קבוצות המבקשות להתפלל במעורב ברחבת הכותל המערבי רומסות את קדושתו ומבעירות בו אש קיטוב ומחלוקת והופכות את הכותל המערבי בעיני עם ישראל והעולם כולו למקום מרתיע ומסוכן".
    איתי גדסי 1 Comment on הח"כים החרדים שוברים שתיקה: "תוקעים סכין בתורתנו הקדושה"

    העיתון 'יתד נאמן' מצטרף הבוקר למאבק נגד הרפורמים, זאת לאחר שאמש התאספו כמה עשרות מבני הקהילה ברחבת הכותל המערבי • גפני: "אין להם שום קשר לכותל המערבי" • הרב רבינוביץ: "רומסים את קדושת הכותל"

    חברי הכנסת אורי מקלב ומשה גפני צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    "אותן קבוצות המבקשות להתפלל במעורב ברחבת הכותל המערבי רומסות את קדושתו ומבעירות בו אש קיטוב ומחלוקת והופכות את הכותל המערבי בעיני עם ישראל והעולם כולו למקום מרתיע ומסוכן".
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    העיתון 'יתד נאמן' מצטרף הבוקר (שישי) למאבק נגד הרפורמים, זאת לאחר שאמש התאספו כמה עשרות מבני הקהילה ברחבת הכותל המערבי. יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר לעיתון כי "הם מנסים כל הזמן לתקוע סכין בתורתנו הקדושה, אין להם שום קשר לא לכותל המערבי, לא לשאר המקומות הקדושים ולא לקדושה בכלל".

    גפני הוסיף לתקוף ואמר כי "הם מעמידים פנים שכביכול חשוב להם לבוא ולהתפלל בכותל המערבי או לקיים מצוות התורה כמו טבילה במקווה, אך הם מנוערים מכל דבר שבקדושה שמחויבים על פי התורה. דרכם בכלל להקניט ולפגוע, במקום מושבם בארצות הברית ובמקומות אחרים בעולם הם אינם עוסקים בכך כלל, שם הם גורמים רק להתבוללות, רח"ל. היהדות הנאמנה תעמוד נגדם כחומה בצורה, לא תכיר בהם לעולם ועד ולא תאפשר להם את המשך מעשי הליצנות שלהם".

    בהתייחסו לדחיית העתירה כנגד קיום אירוע התיפלה אמר גפני "הבג"צ מעולם לא מנע מהם את כל אשר יחפצו, עד אשר אפשר לכנות ובצדק את המוסד הזה, כ'בג"צ רפורמי'".

    "יחד עם זאת" הדגיש, "הפעילות שמתקיימת נגדם חייבת להיעשות אך ורק על פי דעת תורה ובהוראת גדולי התורה, כפי שנעשה מקדמת דנא. מפיהם אנו למדים, מה מותר ומה אסור, מה עלול להצית אש והוא מיותר, ועל מה יש להילחם ללא פשרות ולא לחשוש למה זה יגרום. עם זאת, אין ללכת אחר מעשים שהם בניגוד לדעת גדולי התורה זי"ע ויבדלחט"א, שעניינה לאומנות שהיא זמורת זר במחננו".

    לסיום אמר  כי "יש כאלה המביאים לפילוג בעם ישראל בעולם, הינן אמירות סרק, על זה נאמר הפסוק "הלא משנאיך ד' אשנא ובתקוממיך אתקוטט"".

    גם ח"כ אורי מקלב אמר לעיתון כי "ההתייחסות לאירוע היא לא בשל כמות המשתתפים, זה לא נכנס למשוואת הפרופורציה. מחאתנו היא כנגד הרפורמה שהם מנסים להנהיג בכותל המערבי ובארץ ישראל בכלל, ולנעוץ טלפיהם ולהסית את המון העם כנגד היהדות הנאמנה ולהציג מצג שווא כאילו הם מדברים ומייצגים את אותה יהדות. לא היינו מתייחסים עליהם אישית משום שדינם הוא 'ירעה עד שיסתאב' אך אל מול הנזקים שהם גורמים אנו נזעקים ונאבקים, כדי להוציא לאור ולשקף את פניהם ומטרותיהם.

    "היהדות השורשית שנמצאת בכותל יומם ולילה, עוד הרבה לפני קום המדינה, לאחריה ובימים אלו, תמשיך בדרכה ותתמיד בהנהגה על פי הדרך המסורה לנו מדורי דורות, כאשר הכותל המערבי הינו מקום מאחד את עם ישראל ולא חלילה להיפך".

    מקלב הוסיף בדבריו כי "תמוה מאוד, ריצת הרגליים להרע, כאשר האירוע טרם נגמר וראש הממשלה מיהר לפרסם הודעה, אחת הבעיות העיקריות היא במתן ההכרה ולגיטמציה מראשי המדינה, לכן אנו רואים חובה לחזק את מאבקנו כנגדם, נתמיד במאבק, נציג ונחשוף את עגלתם הריקה מתוכן. אנחנו דוחים בשאט נפש את התמיכה ומתן הלגיטימציה לתנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות לכל אורך הדרך".

    רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ אמר כי "אותן קבוצות המבקשות להתפלל במעורב ברחבת הכותל המערבי רומסות את קדושתו ומבעירות בו אש קיטוב ומחלוקת והופכות את הכותל המערבי בעיני עם ישראל והעולם כולו למקום מרתיע ומסוכן. עד מתי יהיה הכותל למרמס? עד מתי תבער בו אש הקיטוב והמחלוקת?  יש להתכנס ולדון איך מוצאים את הדרך לעצור את הסחף הזה, ולקבל הכרעות הנדרשות".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      איכס שקרנים סוף סוף האדון נתניהו נתן להם רשות לכתוב משהו אם זה באמת כואב להם שיפרשו מהממשלה ולא יתנו לזה יד נתניהו למד שהם בכיס שלו שרק לא יפגע להם בתפקידים והם יסכימו על הכל עוד לא היה ממשלה שהחרדים מוכנים להוריד את הכיפה ולמכור את הכל כמו הממשלה הזו הם פודלים של נתניהו ומנשקים את המקל גלותיים כבר אמרנו שיקחו קורס אצל בנט איך עומדים על עקרונות