הראב"ד הפתיע את תלמידיו: "המחמירים מוסיפים חטא על פשע"

    הרב שטרנבוך הוסיף, כי דרך זו עלולה גם לסכן את כל עבודת ה', "אותם מחמירים בטוחים שהם כבר 'צדיקים גדולים' בגלל כמה חומרות, והם כבר לא מרגישים כלל בשאר חסרונותיהם. רצוי לנקוט בחומרות המקובלות בפוסקים על פי הלכה, אבל עדיין יש להכיר את מקומו ובמצבו הרוחני הכולל".
    דוד לזר No Comments on הראב"ד הפתיע את תלמידיו: "המחמירים מוסיפים חטא על פשע"

    במהלך שיחתו הקבועה השבוע לבני ישיבתו בהיכל הישיבה הגדולה ברמות א', הפתיע ראב"ד 'העדה החרדית' הגר"מ שטרנבוך ותקף את תופעת המחמירים שמתנשאים על הציבור • "מה נואלו אותם אנשים שמתנשאים על הציבור

    הרב שטרנבוך הוסיף, כי דרך זו עלולה גם לסכן את כל עבודת ה', "אותם מחמירים בטוחים שהם כבר 'צדיקים גדולים' בגלל כמה חומרות, והם כבר לא מרגישים כלל בשאר חסרונותיהם. רצוי לנקוט בחומרות המקובלות בפוסקים על פי הלכה, אבל עדיין יש להכיר את מקומו ובמצבו הרוחני הכולל".
    14:17
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on המפתחות בידיים של הקבינט: צה"ל מוכן לפעולה ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במהלך שיחתו הקבועה השבוע לבני ישיבתו בהיכל הישיבה הגדולה ברמות א', הפתיע ראב"ד 'העדה החרדית' הגר"מ שטרנבוך ותקף את תופעת המחמירים שמתנשאים על הציבור.

    "מה נואלו אותם אנשים שמתנשאים על הציבור בעבור כמה חומרות מיוחדות שנוהגים בהם, ולפעמים גם מוסיפים חטא על פשע להטיל מום בכל מי שאינו נוהג כמותם", תקף הרב שטרנבוך, "הם לא יודעים שלכל אחד יש את דרכו המיוחדת בעבודת ה'. בוודאי כל דקדוק הלכה חשוב ומרוצה לפני הקב"ה, אבל בתנאי שלא יתגאה על אחרים, ולא ירגיש בנפשו שהוא צדיק גדול שהתהילה והכבוד ראויים לו".

    הרב שטרנבוך הוסיף, כי דרך זו עלולה גם לסכן את כל עבודת ה', "אותם מחמירים בטוחים שהם כבר 'צדיקים גדולים' בגלל כמה חומרות, והם כבר לא מרגישים כלל בשאר חסרונותיהם. רצוי לנקוט בחומרות המקובלות בפוסקים על פי הלכה, אבל עדיין יש להכיר את מקומו ובמצבו הרוחני הכולל".

    בהמשך הוא הוסיף וסיפר לתלמידיו מה שזכה לשמוע מפי הגאון רבי יחזקאל סרנא זצ"ל על מאמר הכתוב בקהלת (ז טז-יז) "אל תהי צדיק הרבה וגו' ואל תרשע הרבה", שהרי לכאורה תמוה למה הקדים הפסוק 'אל תהי צדיק' ל'אל תרשע', והלא אל תרשע הוא חמור יותר מאל תצדק והיה ראוי להקדימו לאל תהי צדיק הרבה.

    אלא, פירש הגאון רבי יחזקאל סרנא זצ"ל, ש'אל תצדק' חמור הרבה יותר מ'אל תרשע', ומשום שב'אל תרשע' האדם עוד יכול לשוב בתשובה, אבל 'אל תצדק' הוא מסוכן מאוד, כי אם הוא מצטדק במקום שאין ראוי להצטדק, הוא לעולם לא ישוב בתשובה, שהלא הוא מדמה שהוא צדיק גדול, ואינו מכיר בחסרונות עצמו.



    0 תגובות