סודות מהכלא • אולמרט חושף: אלי ישי, מלחמת לבנון והמקובל

    "בשעה שבע האסירים אוכלים ארוחת בוקר, אין לנו מניין לתפילת שחרית בבוקר, אולמרט ושאר האסירים מעדיפים לנוח, לישון עוד קצת. אני מעדיף לא להעיר אותו ולהפריע לו. הוא משלים לנו מניין בתפילות מנחה, ערבית ובשבתות"
    דוד לזר No Comments on סודות מהכלא • אולמרט חושף: אלי ישי, מלחמת לבנון והמקובל

    ראש הממשלה לשעבר אולמרט מרצה בימים אלו את עונשו בין כותלי אגף 10 בכלא מעשיהו • מי שמרוויח מכך, הם האסירים דיירי האגף, ששותים בצמא את סיפוריו • למה הוא לא משלים מניין ועם מי הוא לומד חברותא?

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    "בשעה שבע האסירים אוכלים ארוחת בוקר, אין לנו מניין לתפילת שחרית בבוקר, אולמרט ושאר האסירים מעדיפים לנוח, לישון עוד קצת. אני מעדיף לא להעיר אותו ולהפריע לו. הוא משלים לנו מניין בתפילות מנחה, ערבית ובשבתות"
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט מרצה בימים אלו את עונשו בין כותלי אגף 10 בכלא מעשיהו. מי שמרוויח מכך, הם האסירים דיירי האגף, ששותים בצמא את סיפוריו של מי שהיה ראש ממשלת ישראל.

    אחד הסיפור שסיפר אולמרט לחבריו בכלא, עסק בתקופת מלחמת לבנון השנייה, "בזמן המלחמה אהוד קיבל טלפון בהול מאלי ישי שהיה באותה תקופה סגן ראש הממשלה, שר התמ"ת וחבר בקבינט", משחזר אחד האסירים למאקו, "ישי ביקש לפגוש את אולמרט בדחיפות. הוא סיפר לו שמקובל ידוע העביר לו מסר לפיו החיזבאללה מתכוון לפגוע בספינה של חיל הים. אלי ישי אמר לאולמרט שהוא מאמין לדברי המקובל, ושכדאי לבדוק את העניין ולהיזהר".

    "אולמרט אמר לו שהוא לא לוקח סיכון, למרות שזה נשמע לו מוזר, והתקשר למזכיר הצבאי כדי שיעביר מסר למפקד חיל הים להיזהר ולהיות בכוננות", מספר האסיר. "כעבור כמה שעות טיל של חיזבאללה פגע בספינת הטילים אח"י חנית, וארבעה לוחמים נהרגו. אולמרט אמר שהוא היה בהלם מוחלט כאשר קיבל את הדיווח הזה. הוא הבין שזה לא סתם צירוף מקרים".

    "האם אולמרט סיפר לכם עוד סיפורים מתקופת כהונתו?", נשאל האסיר, "הוא סיפר עוד המון סיפורים שאני לא יכול לספר. דברים מדהימים שלא נחשפו מעולם בשום מקום. הוא יודע המון סודות צבאיים אבל הוא לא מספר מה שלא צריך, בורר את המילים. אהוד הוא גבר. מילה שלו זו מילה. הוא עוזר לאסירים באגף, יש לו מספיק קשרים. כואב לי עליו שהוא יושב בכלא".

    גם על הפן הדתי של אולמרט ניתן ללמוד מעדותו של האסיר: "בשעה שבע האסירים אוכלים ארוחת בוקר, אין לנו מניין לתפילת שחרית בבוקר", אומר האסיר. "אולמרט ושאר האסירים מעדיפים לנוח, לישון עוד קצת. אני מעדיף לא להעיר אותו ולהפריע לו. הוא משלים לנו מניין בתפילות מנחה, ערבית ובשבתות. לפעמים הוא מניח תפילין. הוא לא מתחזק, אבל הוא מכבד את הדת", סיפר האסיר למאקו.

    אולם מתברר כי למרות שהוא לא טורח להשלים מנין, הוא בהחלט קובע עיתים לתורה, "שעה ולפעמים שעתיים ביום הוא מקדיש ללימוד גמרא יחד עם מאיר רבין, הוא לא מתקרב לדת", סיפר אסיר, "אבל הוא אדם סקרן מאוד, אוהב ללמוד, לדעת דברים חדשים, הוא ומאיר רבין הם כמו אב ובן. מקושרים מאוד".



    0 תגובות