'המשקפיים' • דרמה: עיתונאי נפל קרבן לניסיון סחיטה מתוחכם

    בעל 'המשקפיים' 12 Comment on 'המשקפיים' • דרמה: עיתונאי נפל קרבן לניסיון סחיטה מתוחכם
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ארגז התירוצים של 'המשקפיים' אוגר בתוכו לא מעט הסברים מרתקים ותיאורים מפותלים הנשלפים מתוכו בכישרון בלתי מבוטל על פי צרכים משתנים, ומותאמים בחן למגוון סיטואציות אליהם הם נקלעים.

    קחו למשל את היום. הרי לא יעלה על דעתכם ש'המשקפיים' לא יידרשו לתת דין וחשבון מדוקדקים על דלות התוכן ומיעוט החומר שהמדור הנוכחי הצליח להניח ידיו עליו. טענה שלא תיוותר חלילה תלויה בחלל האוויר, ללא מענה הולם ותשובה מניחה את הדעת. כדלהלן:

    "שער בנפשך לו הייתי בן חוץ לארץ", יאמרו 'המשקפיים' לבוס בלווי חיוך המגיע עד לקצה ידיותיהם. "הלא במקרה כזה היו נותרים לי שלשה ימי עבודה בלבד, לאחר חג השבועות הארוך". או אז פניו יתרככו, ואנחנו נגייס במהירות גם את האמונה בהשגחה פרטית לטובת השתמטותנו מהעבודה: "תראה איזה נס עשה אתנו השי"ת, שזכינו לפחות לעבוד שבוע כמעט מלא, חסר יום אחד בלבד. כמה צריך להודות על שהספקנו בו לפחות את מה שיש בידינו".

    אלא שחסדי ה' ונפלאותיו לא עזבונו בשלב הזה. ממרום שלח אלינו – דור עני ואומלל – את שר החסד בכבודו ובעצמו, הלא הוא חונה דייטש, שדמותו הססגונית, לצד פועלו הרם וזרועותיו הארוכות המגיעות עד לנידחות שביבשות – יספקו חומרים עסיסיים לכל מדור ברנז'ה שהוא, יהא זה השבוע ה"יבש" ביותר אשר יהא.

    ובכן, נתכבד לפתוח בזאת את מדורנו השבועי בתמונה אותה עמלנו לברור בקפידה מתוך סדרה משובחת, בה נצפה איש החסד חונה דייטש בערבות אוקראינה, במסגרת ביקורו המרומם בחצר הקודש מעז'בוז' בחג השבועות.

    חונה דייטש

    פקידת קברי צדיקים מעלה תמיד אסוציאציות של כבישים מזרח אירופאים רעועים, נסיעה ארוכת שעות בעיניים טרוטות מעייפות ובטן נאנקת תחת שוועת חבילת סרדינים שממאנת להתמתקם בה כראוי – אך דעו לכם בניי, אפשר גם אחרת.

    הזמר ואיש העסקים אפרים מנדלסון נסע בקלאסה לשבּוּאַבְּרִיאַן, פרבר של העיר מונטריאול בקנדה (זה שקוף שעשינו ויקיפדיה?) והעתיר על קברו של האדמו"ר זצ"ל.

    אפרים מנדלסון בטאהש

    ואילו המוסיקאי המחונן עליו מוסא ברלין שב ממסע 'ערכים' עצמתי וסוחף בעקבות יהדות אירופה, שכל שנותר מעברה המפואר הוא אנדרטאות אילמות, מיצגים קורעי לב, בתי קברות ענקיים, ואדמה ספוגה בדם הקדושים.

    מוסא ברלין

    רק 'המשקפיים' שזכו לישב שעות ארוכות במרתף ביתו החמים של כוכב הזמר יעקב שוואקי בעיירת ניו דיל הסמוכה לליקווד, יודע עד כמה קשה לעזוב את כל הטוב הזה, ולצאת למען שמח העם שבשדות והבאת פרנסה לביתך. גם השבוע נטל שוואקי את מטה הנדודים, ויצא לסיבוב הופעות בברזיל.

    שוואקי

    בשבועיים האחרונים סקרנו באריכות את מעללי הזמר ליפא שמלצר בישראל, אך בכל זאת פספסנו חלק מכונן במסע הקודש. הנה ליפא ניאות להכניס את דיקמן לעומק סוד צביעת הפיאות וכוונתה העליונה.

    וזה אחרון לבינתיים ממסעות המוזיקאים: מועצת השירה היהודית "פגשה" את צמד רעים על אוטובוס, בדרך להופעה ביוקנעם.

    מועצת השירה היהודית

    עוזרו הפרלמנטרי של יו"ר ועדת הכספים משה גפני, יעקב מורגנבסר, חגג ברית לבנו. (אם ניצמד לטקסט המקורי: "היועץ הפרלמנטרי מל את בנו"). ומי רואה את צמרת 'דגל התורה' יוצאת – ואינו יוצא לשמוח בשמחת העוזר הנמרץ.

    את תשומת לב 'המשקפיים' לכדה חליפה נאה וחגיגית שהפוליטי של 'בחדרי' עקיבא וייס עטה על עצמו לרגל המעמד.

    K37A1704

    ועדיין ב'דגל': הפעיל האלעדי פיני רוזנטל, נצפה מסתודד עם יועצו הצמוד של גפני ירח טוקר. האם אנחנו עדים להיווצרות ציר פוליטי רב השפעה או שמא לתחילת מהלך שיווקי רחב היקף? – ימים וטוקבקים יגידו.

    IMG_6824

    אותו ירחמיאל טוקר נקלע עם העיתונאי שמעון ברייטקופף ("אסתי, מצידי תרכיבי מהדורה שלמה רק עם ברייטקופף, הוא מבריק ומרתק שלא מותיר רגע דל", 'המשקפיים' מנסים את כוחם מדי תקופה) לסיטואציה מוזרה: תקר על אם הדרך, ללא כישורי החלפת צמיג נאותים. מי שנחלץ לעזרה הוא קב"ט מועצת חוף הכרמל מאיר בן סירא מאיחוד הצלה שביצע את המלאכה.

    ולא זו בלבד שיועץ התקשורת הממולח מינף את התקר לצילומי סלפי מעוררי השראה, אלא שהתקרית פצחה סדרת ציוצים עמוקי תובנות העוסקים במידת נכלוליותם של חלקים נרחבים מתעשיית הצמיגים הישראלית.

    טוקר וברייטקופף

    עיתונאי 'משפחה' ישראל יוסקוביץ' עושה מלאכתו נאמנה גם בכובעו כאיש ארגון 'מעמד' לתעסוקת חרדים, והשתתף השבוע בסבב בכיריו בבתי גדולי ישראל. ואם הייתה זו הפעם הראשונה ששמעתם על קיום הארגון, יזקפו זאת 'המשקפיים' לזכותם.

    ישראל יוסקוביץ

    רק ברדיו המשמיע ברמה את קול התורה, תוכלו למצוא פרגון ואחווה נדירים בין קולגות וטאלנטים בכירים. אחד מרגעים יפים אלו, תועדו על ידי 'המשקפיים' בפגישת הפסגה של מגישי החדשות ב'קול חי' ישראל בן צבי ובני הראל.

    הרשלר ובני

    רגע משעשע בהרבה נרשם בין השדרן אלעד שבר לבין אותו בן צבי. היה זה כאשר שבר ניסה למתוח את בן צבי – המחזיק בעסק נכבד של הפקות – ולספר לו כי כל הציוד היקר נגנב. האם מסע ה"סחיטה" הצליח? נראה לכם שזה עבד? – שורו, הביטו והיווכחו:

    אתם שומעים אותו באינספור תכניות רדיו, הוא מלווה כמעט באופן קבוע כל רשימת קרדיטים של תכניות המכבדות עצמן, ואפילו הפסקת הפרסומת מונעמת בקריינותו הנלהבת. אך זה לא הכל.

    השבוע, עשה איש 'קול חי' אשר גרייבר צעד ראשון בעולם התקשורת הויזואלית, והתייצב באולפני YNET בראשון לציון להנחיית פאנל מרתק בהשתתפות דניאל מזרחי.

    גורמים בממלכת נוני הביעו שביעות רצון, שלא לומר התפעלות רבה, מהאיכויות שהשדרן הפגין. 'המשקפיים' ממליצים לעיתון של המדינה להטות את אזני דפיו לרדיו 'קול חי', או אז תימנע מהם הפליאה, יען ידעו כי מיטב הכישרונות בתחום נמצאים – בו.

    גרייבר בויינט

    כיתה מוארת ונאה בשיפוליה המזרחיים של עיר התורה, אכלסה אתמול למספר שעות את ריכוז הכישרונות והמוחות המבריקים הגדול ביותר במגזר.

    היה זה בפאנל בוגרים של 'הבצפר', בהשתתפות אנשי הפרסום בוגרי המקום: שרולי שטרייכר – גל אורן, אהרלה ויינברגר – בולטון פוטנציאל, מוטי זילברברג – בלק אנט וויט, שלמה הופנר – מעייני הישועה ומוטי לייזרוביץ – אותנטי.

    פאנל הבוגרים חותם את מחזור 8 של 'הבצפר', ונותן את אות הפתיחה למחזור חדש ומסקרן שיפתח בשבועות הקרובים.

    הבצפר

    ביקשו 'המשקפיים' לישב בשלווה, להתנתק ממלאכתם הסיזיפית משהו, וליהנות ממוזיקה משובחת של החזן דובהל'ה הלר – מיד קפץ עליהם רוגזו של עיתונאי 'כיכר' ישראל כהן.

    באירוע הכנסת ספר תורה תל אביבי מרשים, תועד כהן בפעולה, כשהוא מצליח להפעיל את קסמיו על רבה הראשי של תל אביב ישראל מאיר לאו ועל הפוליטיקאי לשעבר ולשעתיד גדעון סער. קבלו שיעור חינם:

    ומאחורי הקלעים של האירוע, התחוללה דרמת ענק, בה היה מעורבים זמר חילוני פופולרי, כיפת בד ועשרות אלפי שקלים. למקרה שפספסתם – הנה הפרטים המלאים:

    דרמה בבית הכנסת הגדול: הזמר החילוני סירב לחבוש כיפה

    מי שאחראי לחשיפת הפרשה הוא מגיש 'מעבירים הילוך' ועורך באתר 'קול חי' יעקב גרודקה, שנצפה השבוע בלוק מפתיע במיוחד. 'המשקפיים' בדקו ומצאו כי מדובר בחלק מהכנות מרתוניות לקראת נסיעה ליעד עלום אי שם בחו"ל. הפרטים המלאים – אתם כבר יודעים שאפשר לסמוך על עבודת הבלשות של 'משקפיים' – יגיעו גם יבואו.

    יעקב גרודקה

    בליל חמישי נערכה שמחת בר המצווה לבנו של: המיליארדר, הנגיד, איש החסד, תומך התורה וכו' דן גרטלר, בביתו ברחוב דניאל בבני ברק. את הדי שירתם של איצ'ה מאיר הלפגוט ואברהם פריד – שמעו 'המשקפיים' עד למרחוק. לעומת זאת, תיעוד כבר היה קשה בהרבה לדלות מהאירוע היוקרתי. מה שכן, השגנו לכם את פריד בכניסה לבית הנגיד.

    פריד אצל גרטלר

    הדי ג'יי הדתי ערן אברג'ל פצח בקמפיין גם אני רכשתי", כאות הזדהות עם כאבו של אברהם פריד על צריבת והפצת הדיסק החדש שיצא בימים האחרונים לחנויות. ערן הבטיח להגיע לבוש בחולצה גם בהופעותיו.

    חולצה

    הזמר אברומי ויינברג היה עסוק בחיפוש אחר קטע וידאו כלשהו, ולפתע נתקל בקטע וידאו שהוא אפילו לא זכר את קיומו. בוידאו המפתיע נראה וינברג שר בעודו ילד עם אברהם פריד בחתונה משפחתית. ואת הקטע הנוסטלגי הזה – אסור לכם להחמיץ:

    אמש במלון הילטון נערכה חתונה של אחד התורמים הגדולים בחסידות בעלזא, ואת החתונה ליוותה תזמורתו המורחבת של עמירן דביר יחד עם מקהלה מיוחדת בניצוחו של המעבד והמנצח דודי קאליש ובהשתתפות אמנים וזמרים שונים ביניהם אוהד מושקוביץ, מוטי שטיינמץ ועוד.

    וכך מספר ל'המשקפיים' עמירן: "אני ככה מנגן ושר ופתאום אני קולט המוני חסידי בעלזא נכנסים לאולם יחד עם בנו של האדמו"ר שליט"א כשאל במת התזמורת ניגש אדם מבוגר הדור פנים ונוטל את המיקרופון ופוצח בשירה שפשוט כבשה אותי, כשאליו מצטרף בנו הצעיר, תסלחו לי אבל איני מכיר את האיש ותוך כדי השירה התברר לי כי מדובר בזמר החצר ר' ירמיה דמן, כן את שמו אכן שמעתי אך לשיר עמו מעולם לא שרתי, ועבורי זו היתה חוויה גדולה ומעניינת".

    הנה את הרגעים הדרמטיים:

    אין לנו מושג האם הצלחנו השבוע לקלוע לטעמכם, האם לבכם רווח עם חוויות המוזיקאים או שמא התכווץ מדאגה מאימת הפנצ'רים של העיתונאים. כך או אחרת, יש דבר אחד שלבטח ירווה את נפשכם נחת ויטעין צקלונכם במלאי חיוכים מספיק כדי לצלוח עוד סוף שבוע ארוך וחם.

    קבלו שוב את מלך החסד, המוכר לכם בשמו האישי חונה דייטש, והפעם, כשהוא כבר בארץ, באולם בני ברקי מיוזע, מטה אוזן לנגינת קלידיו של אשר גבאי. שבת שלום גם לכל נתיני ממלכת החסד.

    חונה שוב



    12 תגובות

    מיין תגובות
    1. 12

      יפה ומשובח כמו תמיד!!!
      אין על שטרייכר שרולי התותח!!!!

    2. 11

      מישהו יכול לענות לי האם ישאל בן צבי ויעקב הרשלר זה אותו בן אדם???????????????..
      אשמח מאד לתשובה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    3. 10

      חולה נפש הליפא הזה!

    4. 8

      של מי היתה החתונה בהילטון? לא הבנתי, חסיד בעלזא? מה שמו?

    5. 7

      ליפא?????????????הכל תקין במערכות המוח והסכל??????????????

    6. 6

      החתונה בהילטון של משה קעניג מנגידי חצר בעלזא המתגורר באנטוורפן שבבלגיה