גנים חרדיים מתאגדים נגד משרד החינוך; צהרונים בסכנת סגירה

    לא ייתכן שאני אשלם מכיסי את החשמל, את הבלאי של הציוד, אטפל בגביה מהורים, לחפש מחליפות לגננות, רישום ועוד, בעוד שאני לא מקבל על כך שום דבר
    ארי וידר 4 Comment on גנים חרדיים מתאגדים נגד משרד החינוך; צהרונים בסכנת סגירה

    בעלי גנים חרדיים מתקוממים על ההסדר לפיו הם סופגים עלויות אחזקה יקרות – לטענתם שלא בצדק – והודיעו למשרד החינוך כי לא יפתחו בהרשמה • התוצאה המיידית: אלפי הורים חרדים עלולים למצוא עצמם בשנת הלימודים הקרובה ללא צהרון • כל הפרטים

    לא ייתכן שאני אשלם מכיסי את החשמל, את הבלאי של הציוד, אטפל בגביה מהורים, לחפש מחליפות לגננות, רישום ועוד, בעוד שאני לא מקבל על כך שום דבר
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרסום ראשון: אלפי הורים חרדים עלולים למצוא עצמם בשנת הלימודים הקרובה ללא צהרון, כך נודע לאתר 'קול חי'.

    הצהרונים הפועלים במסגרת תוכנית ציל"ה של משרד החינוך מופעלים כיום באמצעות שבעת זכיינים שמורשים לכך. הזכיינים מפעילים את הצהרונים החל מהשעה 13:30 ועד 16:00 מידי יום, כאשר מרבית הצהרונים בערים החרדיות מופעלים מתוך גנים פעילים פרטיים.

    עד היום, מאז המעבר של הצהרונים לרשות משרד החינוך, שילמו הזכיינים את משכורות הגננות בצהרונים, אולם את עלות החשמל, שירותי המזכירות, הניקיון והציוד, השאירו לכאורה על חשבונם של מפעילי הגנים הפרטיים.

    עתה התאגדו בעלי גנים בערים חרדיות כמו מודיעין עילית, אלעד וערים נוספות, והחליטו שלא עוד. "אם לא ישנו את השיטה הזו, אנחנו לא פותחים רישום לצהרונים לשנת הלימודים הבאה" אומרים בעלי הגנים הפרטיים.

    אחד מבעלי הגנים המובילים אומר לאתר 'קול חי' "לא ייתכן שאני אשלם מכיסי את החשמל, את הבלאי של הציוד, אטפל בגביה מהורים, לחפש מחליפות לגננות, רישום ועוד, בעוד שאני לא מקבל על כך שום דבר. עם כל הכבוד – אנו לא מוכנים לעבוד בחינם, בעוד שאחרים גוזרים קופונים".

    טענתם של בעלי הגנים היא על השיטה שבה פועל משרד החינוך בניגוד למה שהיה נהוג בעת שהצהרונים היו ברשות משרד התמ"ת. בעוד שמשרד התמ"ת תיקצב ישירות את בעלי הגנים על כל ילד, משרד החינוך מפעיל את התוכנית באמצעות שבעת זכיינים אשר הם מקבלים את התשלום ונדרשים להפעיל את הצהרונים, אלא שהשימוש נעשה במבנים עירוניים שמשמשים גני ילדים בבוקר, ועלות החשמל, הניקיון ודברים נוספים מגולגלים לכאורה על חשבון בעלי הגנים – בעוד שהם עצמם אינם מתוקצבים על כך.

    בעלת גנים באחת הערים החרדיות אומרת לאתר 'קול חי': "הילדים משתמשים בציוד שלנו. בחשמל שלנו. בניקיון שלנו, אבל משום מה יש מי שחושב שאנחנו צריכים לשלם זאת מכיסנו, והחלטנו לומר די לניצול הזה".

    עוד מוסיפה בעלת הגן כי "מדובר כאן גם בניצול לא יעיל של משאבי משרד החינוך לכאורה. יש כמה גורמים שמשמשים למעשה כצינורות כספים, והם גוזרים קופונים על הדרך, בעוד שהכסף יכול היה להגיע ישירות לילדים".

    גורם במשרד החינוך אמר לאתר 'קול חי' בתגובה כי "מי שמיצר את המהומה זה כדי להרוויח את הכסף על חשבון המורות".

    ממשרד החינוך לא נמסרה תגובה.



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      קריאה לבעלויות הגנים

      לפי דו"ח מישו"ר חשבות גני ילדים חרדיים מופלים לרעה ומתוקצבים 60% לעומת גנ"י
      בחינוך הכללי והממ"ד, נטל הצהרונים הוא תוספת לניצולם מבחינה תקציבית
      נטל הצהרוניים בא לידי ביטוי מעבר להפסד הכספי גם באחריות לשלומם של
      ילדי הצהרוניים במשך שעות נוספות ביום , אחריות המאריכה בפועל את שעות העבודה של הבעלויות
      עם כל הטרדות והדאגות הכרוכות בכך וזאת ללא כל תמורה!
      בעלויות של גנים המתנגדים להמשך הניצול שנעשה על גבם בגנים
      מתבקשים להצביע בסמן הכחול צמוד לתגובה זו

      1. מישו"ר גנבים מושחתים!!
        אביגיל שיקוביצקי עובדת אצל כל הבעלויות הגדולות והיא "שפוטה" שלהם!!!

        עפ"י דו"ח משרד החינוך (ניתן לצפייה פשוטה באתר "מית"ר" של משה"ח, הגנים מתוקצבים בכ-20,000 ש"ח בחודש, 60%??? בצחקת אותי

        אביגיל שקוביצקי – התביישי לך!
        מייצגת את הנשים החרדיות בועדת השבטים של הנשיא, וביד האחרת עושקת את כלל הגננות החרדיות, בנתינת חסות למעסיקים העושקים ובייעוץ זדוני איך להתגבר על החוק.

    2. 3

      מנהלי הגנים לא משלמים לרשות דמי שכירות על הבוקר! הם מקבלים את המבנה מוכן.ברור שהעריה זכותה להשתמש במבנים שלה לצהריים והשימוש במשחקים חשמל וכדו זה במקום לשלם שכירות אל הבוקר!
      ניצול הגננות משוע אם הבעלויות יקחו את הצהרונים המשכורות לגננות יהיו משכורות רעב והבעלויות שוב ירויחו על חשבונם!!

    3. 2

      האם הבעלויות משלמים שכירות לעריה על הבוקר? מי משלם על המבנים שהבעלויות עושים כסף על חשבון הגננות? עכשו גם הם רוצים את משכורת הגננות של הצהרון??